24 aprilie 2013

Alibiuri pentru dezastru


 
Tovarăşa Boagiu de la PPE, despre tovarăşul Fenechiu de la PnL. Ca şi socialismul (n'aşa ?), privatizarea CFR Marfă "este o idee bună, dar greşit aplicată". 

Şi "nu cumva să ne gândim că ne cere asta UE sau FMI". Deşi s-a contramandat printr-o decizie CSAŢ scoaterea la vânzare a CFR Marfă (iniţiată de guvernarea PDL), cu motivaţia că este vorba despre o întreprindere strategică (iniţiativa contramandării i-a aparţinut lui Băsescu), în altă şedinţă CSAŢ s-a revenit şi s-a reintrodus CFR Marfă pe listă, după ce s-a opus FMI. Ambele şedinţe CSAŢ au avut loc în guvernarea USL. Iar acordul cu FMI este unul preventiv, deci (teoretic) nu neapărat necesar.

Ponta: "Avem de luat şi decizia politică referitoare la CFR Marfă, pentru că s-a dat o decizie a CSAŢ şi acolo, împreună cu preşedintele, amândoi, trebuie să discutăm cu delegaţia FMI, pentru că obligaţia privatizării CFR Marfă este trecută în acord din februarie deja. Ori, dacă noi ne-am răzgândit, trebuie să fie de acord şi ceilalţi."

Interviu Anca Boagiu (Ziare.com):
"Ce nu pot sa accept este minciuna ca privatizam CFR pentru ca asa ne-a zis FMI, privatizam Oltchim pentru ca asa ne-a zis FMI."

"A fost o solutie negociata si acceptata. Dar privatizarea nici nu ar fi un dezastru national daca ar fi facuta transparent."

"Toate deciziile sunt luate la nivel national. FMI nu spune cum sa faci, ci care sunt indicatorii macroeconomici la care sa te raportezi. Si fiind stat UE, care doresti sa intri in pactul fiscal, tu stat te-ai angajat sa ai un anumit deficit, un anumit plafon de indatorare."
[...] Privatizarea CFR Marfa este in linie dreapta. Sunteti de acord cu aceasta privatizare?

Ce nu pot sa accept este minciuna ca privatizam CFR pentru ca asa ne-a zis FMI, privatizam Oltchim pentru ca asa ne-a zis FMI.

Si nu e asa ?

Toate deciziile sunt luate la nivel national. FMI nu spune cum sa faci, ci care sunt indicatorii macroeconomici la care sa te raportezi. Si fiind stat UE, care doresti sa intri in pactul fiscal, tu stat te-ai angajat sa ai un anumit deficit, un anumit plafon de indatorare.

Si ce ar fi trebuit atunci facut cu CFR Marfa ?

Trebuia finalizata schema de ajutor de stat. Sa va spun o poveste. Era in discutie privatizarea CFR cand eu am spus ca este ca o cutie goala pentru ca de-a lungul timpului nu numai Marfa, ci si calatorul, si infrastructura au fost o vaca de muls. Sa va dau doua exemple.

Toate contractele pe care le castiga pentru a trasporta marfa, imediat ce le castiga, in ciuda faptului ca avea pret mai bun decat competitorii, nu le adjudeca. Era o politica bine pusa la punct si orchestrata de mai multi actori pentru a duce compania la faliment.

Stiti cine erau actorii ?

Da, dar las institutiile sa ii descopere. Daca nu descopera, o sa-i dau lui Victor Ponta o mana de ajutor public. Alt exemplu, am vrut sa finalizam calea ferata spre Constanta, aveam nevoie de un anumit tip de vagoane, in forma de Y. Li se spune "ygrecuri", pui piatra si ea se scurge direct intre sinele de cale ferata.

Si atunci am aflat ca CFR nu mai are ygrecurile. Mi s-a spus ca a avut CFR datorii si au fost executate ygrecurile. De ce taman ele, de ce nu alte vagoane normale. Ca sa constati apoi ca trebuie sa iesi in piata si sa inchiriezi astfel de vagoane de la alti prestatori.

Cine a luat decizia executarii ygrecurilor?

Eu le-am gasit executate.

Dar in mandatul cui?

Nu stiu, dar ne-am invatat sa dam cu parul in cap ministrilor, dar sub ei exista zeci de directori pe care tu nu-i verifici. Poate va aduceti aminte si istoria cu biletele de tren la CFR Calatori. Dupa ce am stabilit ca lung parcursul ramane la compania nationala si scurt parcursul pleaca la privati, miraculos, privatii au inceput sa aiba chiar profit. Deci se poate.


Deci se poate si fara privatizarea CFR Marfa. Nu este ea o solutie obligatorie ?

A fost o solutie negociata si acceptata. Dar privatizarea nici nu ar fi un dezastru national daca ar fi facuta transparent. Ce se intampla e o mizerie. Tovarasul Fenechiu ne ia la misto! Numai activele neevaluate, este o estimare pe care am facut-o impreuna cu sindicatele, erau de circa 2 miliarde de euro.

Cum sa pleci de la 180 de milioane vanzarea, cand ai in spate active de 2 miliarde. Ce faci? Si l-am intrebat pe secretarul de stat Bota ce inseamna mizeria asta si mi-a zis 'd-na, n-ati inteles nimic, noi vindem bussines-ul'. Eu am inteles ca privatizam 51 la suta din companie. Deci este un alt tun pregatit la nivelul CFR si e pacat. [...]

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Victor Ponta, 2012: "Mai multă autonomie, mai multă libertate, mai multă iniţiativă pentru Transilvania este în favoarea Transilvaniei şi a României. Oamenii au un spirit mai european aici şi nu trebuie să existe o rivalitate prost înţeleasă între Transilvania şi alte regiuni ale ţării. Sunt un adept convins al ideii de descentralizare şi de dezvoltare regională a Transilvaniei. Trebuie să facem acest lucru şi din punct de vedere politic. Sunt lucruri care definesc Transilvania şi care nu trebuie stricate de Guvernul central. Nu înţeleg de ce banii din taxele din Transilvania să vină în Bucureşti. Cred că dezvoltarea judeţelor din Transilvania se face mult mai bine de aici, decat de la Bucureşti".

Victor Ponta, 2013: "În niciun caz nu trăiesc vreo spaimă că ia cineva vreo bucată din România și o duce la Bruxelles, nu am asemenea spaime, dimpotrivă, eu unul nu doar că sunt pro-european dar cred că Europa are ca șansă să supraviețuiască integrându-se mai mult și fiind mai unită decât este acum. Nu știu, poate găsim o soluție - există și în Constituția actuală - ca atunci când e vorba de tratatele europene, cu două treimi, să nu mai treci prin toată procedura cu referendum, ci cu două treimi din Parlament să poți să faci modificări sau să adopți legi cu caracter constituțional. Cred cã aceastã variantă va acoperi orice modificare din următoarea perioadă la nivel european. Sunt unul dintre cei care cred în acel proiect - și sper să se realizeze pe parcursul vieții mele politice - al Statelor Unite ale Europei."

Victor Ponta, 2013 (interviu Deutsche Welle):
DW: Nu demult s-a desfăşurat în mediul public românesc o mică dispută pe tema ”Statelor Unite ale Europei”. USL a fost destul de reticent faţă de această formulă adoptată de preşedintele Traian Băsescu.
Victor Ponta: Eu nu.
Eu sunt total convins că, - sigur proiectul ideatic de State Unite ale Europei probabil că va mai necesita ceva timp, - dar eu sunt convins că acesta este proiectul pe care trebuie să-l susţină orice om politic cu viziune.
DW: Indiferent de costuri, indiferent de cedările de suveranitate?
Victor Ponta: Indiferent de cedările de suveranitate sau costuri. În cei 50-60 de ani de construcţie europeană, toate costurile sau cedările de suveranitate s-au dovedit mai mici decât beneficiile.

Postări populare (nu P.P.E. !):