24 aprilie 2013

Alibiuri pentru dezastru


 
Tovarăşa Boagiu de la PPE, despre tovarăşul Fenechiu de la PnL. Ca şi socialismul (n'aşa ?), privatizarea CFR Marfă "este o idee bună, dar greşit aplicată". 

Şi "nu cumva să ne gândim că ne cere asta UE sau FMI". Deşi s-a contramandat printr-o decizie CSAŢ scoaterea la vânzare a CFR Marfă (iniţiată de guvernarea PDL), cu motivaţia că este vorba despre o întreprindere strategică (iniţiativa contramandării i-a aparţinut lui Băsescu), în altă şedinţă CSAŢ s-a revenit şi s-a reintrodus CFR Marfă pe listă, după ce s-a opus FMI. Ambele şedinţe CSAŢ au avut loc în guvernarea USL. Iar acordul cu FMI este unul preventiv, deci (teoretic) nu neapărat necesar.

Ponta: "Avem de luat şi decizia politică referitoare la CFR Marfă, pentru că s-a dat o decizie a CSAŢ şi acolo, împreună cu preşedintele, amândoi, trebuie să discutăm cu delegaţia FMI, pentru că obligaţia privatizării CFR Marfă este trecută în acord din februarie deja. Ori, dacă noi ne-am răzgândit, trebuie să fie de acord şi ceilalţi."

Interviu Anca Boagiu (Ziare.com):
"Ce nu pot sa accept este minciuna ca privatizam CFR pentru ca asa ne-a zis FMI, privatizam Oltchim pentru ca asa ne-a zis FMI."

"A fost o solutie negociata si acceptata. Dar privatizarea nici nu ar fi un dezastru national daca ar fi facuta transparent."

"Toate deciziile sunt luate la nivel national. FMI nu spune cum sa faci, ci care sunt indicatorii macroeconomici la care sa te raportezi. Si fiind stat UE, care doresti sa intri in pactul fiscal, tu stat te-ai angajat sa ai un anumit deficit, un anumit plafon de indatorare."
[...] Privatizarea CFR Marfa este in linie dreapta. Sunteti de acord cu aceasta privatizare?

Ce nu pot sa accept este minciuna ca privatizam CFR pentru ca asa ne-a zis FMI, privatizam Oltchim pentru ca asa ne-a zis FMI.

Si nu e asa ?

Toate deciziile sunt luate la nivel national. FMI nu spune cum sa faci, ci care sunt indicatorii macroeconomici la care sa te raportezi. Si fiind stat UE, care doresti sa intri in pactul fiscal, tu stat te-ai angajat sa ai un anumit deficit, un anumit plafon de indatorare.

Si ce ar fi trebuit atunci facut cu CFR Marfa ?

Trebuia finalizata schema de ajutor de stat. Sa va spun o poveste. Era in discutie privatizarea CFR cand eu am spus ca este ca o cutie goala pentru ca de-a lungul timpului nu numai Marfa, ci si calatorul, si infrastructura au fost o vaca de muls. Sa va dau doua exemple.

Toate contractele pe care le castiga pentru a trasporta marfa, imediat ce le castiga, in ciuda faptului ca avea pret mai bun decat competitorii, nu le adjudeca. Era o politica bine pusa la punct si orchestrata de mai multi actori pentru a duce compania la faliment.

Stiti cine erau actorii ?

Da, dar las institutiile sa ii descopere. Daca nu descopera, o sa-i dau lui Victor Ponta o mana de ajutor public. Alt exemplu, am vrut sa finalizam calea ferata spre Constanta, aveam nevoie de un anumit tip de vagoane, in forma de Y. Li se spune "ygrecuri", pui piatra si ea se scurge direct intre sinele de cale ferata.

Si atunci am aflat ca CFR nu mai are ygrecurile. Mi s-a spus ca a avut CFR datorii si au fost executate ygrecurile. De ce taman ele, de ce nu alte vagoane normale. Ca sa constati apoi ca trebuie sa iesi in piata si sa inchiriezi astfel de vagoane de la alti prestatori.

Cine a luat decizia executarii ygrecurilor?

Eu le-am gasit executate.

Dar in mandatul cui?

Nu stiu, dar ne-am invatat sa dam cu parul in cap ministrilor, dar sub ei exista zeci de directori pe care tu nu-i verifici. Poate va aduceti aminte si istoria cu biletele de tren la CFR Calatori. Dupa ce am stabilit ca lung parcursul ramane la compania nationala si scurt parcursul pleaca la privati, miraculos, privatii au inceput sa aiba chiar profit. Deci se poate.


Deci se poate si fara privatizarea CFR Marfa. Nu este ea o solutie obligatorie ?

A fost o solutie negociata si acceptata. Dar privatizarea nici nu ar fi un dezastru national daca ar fi facuta transparent. Ce se intampla e o mizerie. Tovarasul Fenechiu ne ia la misto! Numai activele neevaluate, este o estimare pe care am facut-o impreuna cu sindicatele, erau de circa 2 miliarde de euro.

Cum sa pleci de la 180 de milioane vanzarea, cand ai in spate active de 2 miliarde. Ce faci? Si l-am intrebat pe secretarul de stat Bota ce inseamna mizeria asta si mi-a zis 'd-na, n-ati inteles nimic, noi vindem bussines-ul'. Eu am inteles ca privatizam 51 la suta din companie. Deci este un alt tun pregatit la nivelul CFR si e pacat. [...]

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Ovidiu Nahoi, 2016 (printre iniţiatorii unui apel, "Să ne salvăm Europa!"): "Trebuie să depăşim cadrul strict naţional şi să construim un soclu politic cu adevărat european care să poată înfrunta provocările mondializării, ale modernităţii şi o democraţie renovată printre altele şi prin alegerea directă a conducătorilor Uniunii. Europa este ţara noastră, nu poate exista viitor fără o uniune politică şi fără construcţia unui nucleu dur în jurul unui Stat Unic European. Suntem gata."

Postări populare (nu P.P.E. !):