22 august 2012
Vulnerabilizarea și disoluţia Statului Român
Chiar
dacă au urlat ca din gură de şarpe, acuzându-i pe europarlamentarii PDL
că prin acţiunile lor au dezinformat Europa, liderii USL au apelat la
aceeaşi tactică. Într-un mimetism ce ţine loc de gândire politică
naţională şi patriotică, social-democraţii şi liberalii au apelat tot la
europarlamentari pentru a-şi promova mizerabilele delaţiuni prin care
se continuă, într-un proces de manipulare ce depăşeşte cu mult
naivitatea, ipocrizia, orgoliile şi frustările politicienilor noştri,
decredibilizarea masivă a ţării. Cu nimic mai prejos față de cei pe care
i-au azvârlit de la butoane prin forța votului popular și uitând de
toate relele reproşate pecinginei portocalii care a apelat la diferite
instrumente manipulatorii pentru a cerși compasiunea pe la înaltele
porţi UE, reproşuri care au mers până la depunerea unor plângeri penale
împotriva unor lideri PDL, acuzaţi de subminarea economiei şi pângărirea
imaginii ţării, USL a pus la rându-i mâna pe pixul delaţiunii.
Fără a ţine cont de demnitatea ţării și
de drepturile cetăţenilor, ignorând faptul că PDL a căzut în dizgraţia
publică şi din cauza tentativei de fi spălat rufele cu mâna
străinătăţii, guvernanţii USL au scris mai marilor Europei
(preşedintelui Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, dar şi
comisarului pentru Justiţie, Viviane Reding) pentru a stârni o reacţie
cât mai radicală a Bruxelului. Numai că spre deosebire de detractorii
portocalii, care doar se plângeau ca babele sub mitra popii, liderii
roşii şi galbeni de ciudă şi dogmă au solicitat, şi nu printre rânduri,
și o poziţie cât se poate de „intervenţionistă”.
Desigur, pare de neînţeles de ce un
politician care nu are destulă forţă pentru a putea găsi ieşiri din
situații de criză, care intră în panică şi, la primul furtună mai
serioasă, fuge în braţele străinătăţii pentru a-şi căuta „domnitorul”
care să-i spună ce are de făcut, se luptă totuși să ajungă în preajma
acelui loc care îi pune în evidenţă tocmai slăbiciunile şi neajunsurile?
Pentru că într-o asemenea situaţie suntem azi: cu o „forţă” a
schimbării care nu și-a asumat alternanța la putere pentru a răspunde
așteptărilor imediate ale țării și a rămâne în istorie măcar ca o copie a
celei mai şterse umbre a celui mai şters epigon din pleiada de
guvernanți postdecembriști. Asistăm la o continuă degradare a clasei
politice care accesează butoanele puterii, fiind cu fiecare „mandat” de
așteptare scurs din viața noastră martorii involuției clasei politce pe
măsură ce acumulează anii de nerăbdare pe tuşa guvernării.
Este şi cazul actualei puteri care, până
acum, nu a reuşit să dovedească decât faptul că este cel puţin la fel
de ipocrită şi aplecată spre „negocieri” dubioase ca şi fosta pecingine.
Pentru că, în clipa în care USL a dat fuga la rându-i la poarta
stăpânirii pentru a da cu seubsemnatul împotriva propriilor instituții
în Stat, s-a compromis. Şi a compromis și orizontul de aşteptare pe care
îl flutura a speranţă în faţa românilor.
Astfel, tot prin intermediul
delaţioniştilor de serviciu în care s-a metamorfozat cel puţin o parte a
europarlamentarilor români, USL a cerut Uniunii Europene să-şi spună
punctul de vedere faţă de acţiunile unor organe de anchetă care aparţin
Statului Român. Şi nu este vorba de faptul că în acest fel guvernanţi au
pus Bruxelul în postura de Big Brother angajat pe post de bodygoard al
democraţiei din România (iar alte ţări membre UE s-a putea arăta cât se
poate de deranjate de precedentul de „exprimare” a vocii Bruxelles-ului
pe care îl creăm, dând ocazia şefilor UE să se umfle la statul de
minijandarmii acestei părţi de lume), ci de faptul că, prin acţiunele
propriilor guvernanţi, Statul Român este înfăţişat în faţa Europei, şi
nu numai, ca un stat incapabil să-şi gestioneze propriile probleme. Iar
eventuala intervenţie a greilor Europei cu o nouă listă pentru Victor
Ponta, pentru reglarea situaţiei de la Bucureşti, ar crea acum un
precedent, riscând să genereze reacţii ostile din partea celorlalte
state care pot vedea în acţiunea aparent neutră a Bruxelului zorii unor
noi limitări de suveranitate. Pentru că orice stat este expus, mai ales
în condiţiile unei crize economice prelungite, riscului de escladare a
conflictelor politice interne. Ba, UE şi-ar putea face și un obicei din
astfel de „intervenți”, mai ales că s-a înregistrat deja o tentativă de
supracontrol prin intenţia Băncii Centrale de-a supraveghea activitatea
băncilor naţionale.
Apoi, prin astfel de delaţiuni,
guvernanţii pot crea fisuri fatale în structura unitară a instituţiilor
statului, favorizând atacurile şi insinuările. Căci, de exemplu, dacă nu
ar fi existat recenta „reclamaţie” a cabinetului de la Bucureşti faţă
de acţiunile opoziţiei, în fapt, o recunoaştere a incapacităţii de a
gestiona lucrurile, o recunoaştere a vulnerabilităţii şi a posibilei
disoluţii a instituţiilor Statului Român, o delaţiune prin cabinetul
Ponta reclama de fapt faptul că propriile instituţii ar lucra împotriva
sa (!?), nu s-ar fi insinuat agresiva aserţiune a Budapestei care, fie
şi de la nivelul unui parlamentar „oarecare”, a început să tragă
clopotul revizuirii frontierelor de stat ale României.
Iar faptul că nu am avut din partea
Bucureştiului o reacţie pe măsură, prin convocarea imediată a
ambasadorului Ungariei la Ministerul Afacerilor Externe şi reclamarea la
Bruxelles a acestei agresiunii declarate a Ungariei (pentru că acesta
era un motiv real de a depune plângeri la UE, şi de către guvernanţi, şi
de către opoziţie), ministrul nostru de externe s-a limitat la un fel
de polemică pe marginea situaţiei drepturile românilor din Ungaria
comparatic cu supradrepturile maghiarilor din Transilvania. O diversiune
cât un munte de inconştienţă prin care s-a distras atenţia de la
adevăratul miez al problemei: prima revendicare aproape oficială a
revizuirii frontierelor de către Ungaria.
În faţa unor declarații atât de abulice
venite dinspre guvernul lui Victor Ponta, reacţia UDMR-ului de relua
agresiv tema autonomiei chiar nu avea de ce să surprindă. Şi nu a mai
surprins nici reacţia lui Traian Băsescu, „patriotul” care s-a folosit
de români pentru a-şi face jocurile, dar care s-a dus în maghiarime să
le mulţumească etnicilor pentru absența de la referendum. S-a dus la
ceaunul cu gulaș deși abia terminase de sfârtecat Basarabia de la
pieptul patriei-mamă, declarând pentru „Vocea Rusiei” că
niciodată nu va avea loc o unire între Repulica Moldova şi România. Și
în maghiarime a trasat tot niște hărți pentru venetici, pentru că,
întrebat despre declaraţiile venite de la Budapesta,
preşedintele-suspendat a avut o atitudine laşă, menţionând că acum nu
mai este problema lui, ci a preşedintelui interimar.
Acesta este tragedia României; acea de a
avea parte nu doar de un guvern care destramă din interior unitatea
statală, dar şi de o opoziţie care trage cu sârg tot la căruţa
veneticilor şi alogenilor.
Abonați-vă la:
Postare comentarii
(
Atom
)
Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO
Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."
Postări populare:
-
Adrian Severin, europarlamentar din România : "Nu mă ascund şi voi repeta mereu această formulă, a Statelor Unite ale Europei...
-
Un articol ceva mai vechi (25 mai 2010), dar foarte actual. Scris de Leon de Winter în Der Spiegel , traducerea - Presseurop : T...
-
"Nu ştiu unde se poate duce cursul şi nici nu vreau să mă gândesc la acest lucru. Îngheţarea acordului cu FMI, cuplată cu o eventuală...
-
..pentru care este bine că nu avem la guvernare coaliţia roşie PSDNL : Ion Iliescu : Eu aş fi împotrivă Iliescu a fost întrebat cum c...
-
Agenţia Naţională de Integritate reconfirmă actul de constatare a incompatibilităţii lui Mircea Dinescu ca membru al CNSAS. Să vedem c...
-
PNL a lansat, vineri, la nivelul Bucureştiului o campanie privind redresarea economică ce va începe luni şi se va încheia pe 1 septembri...
-
Precizări ale Administraţiei Prezidenţiale cu privire la desemnarea preşedintelui Traian Băsescu ca membru de onoare al Academiei Oamenilor...
-
Atunci au fost lichidaţi o parte din tartorii regimului Carol II. Nu "politicieni", cum spune propaganda (au fost doar cinci dint...
-
M-am bucurat foarte când panaramei de M.Dinescu i s-a interzis azi, accesul la microfon, în timpul unui miting electoral al lui Traian Băs...
Un comentariu :
Se supralicitează la pasajul cu Ungaria, am arătat aici că UDMR a reluat tema autonomiei exact în momentul când Băsescu era în secuime, iar Fidesz s-a delimitat de afirmațiile unui parlamentar de-al său:
http://riddickro.blogspot.ro/2012/08/udmr-vrut-ca-afirmatia-privind.html
Trimiteți un comentariu