11 iulie 2012

DOI PAȘI CRITICI



... care vor arăta (sau nu) dacă PDL/Băsescu au trântit meciul în 2012, precum Constantinescu în 2000:

#1: Convocarea sesiunii extraordinare a parlamentului (Blaga+Anastase) "pentru audierea mesajului premierului" în urma summitului UE; ce a urmat, se știe.

#2: Lansarea de către Băsescu a mesajului de mobilizare la referendum, și nu de boicot pentru invalidarea referendumului; ce va urma, vom vedea.

4 comentarii :

Riddick spunea...

Băsescu aplică "strategia generalului Custer", mă tem...

Adică, ieși la atac fără destui dorobanți, în loc să rămâi în castel și să arunci bolovani peste inamici (= boicotul referendumului).

http://www.historynet.com/battle-of-little-bighorn-coverup.htm

Anonim spunea...

Basescu se joaca, inconstient, cu FOCUL ! El nu mai este dorit, este dusmanit, urit etc. in Tara si complet cazut in dizgratia unor forte care conteaza, pe plan extern.
Daca nu intelege, abia acum poate pune in pericol stabilitate Tarii ! Si tot va pleca ! Depinde in ce directie.

Riddick spunea...

Cu forțele externe...

Au apărut atacuri anti-Băsescu în presa guvernamentală din Rusia:

http://riddickro.blogspot.ro/2012/07/vocea-rusiei-sprijina-puciul-usl-si.html

Riddick spunea...

UPDATE (ca să se înțeleagă ce am vrut să spun):

Oamenii lui Băsescu îl acuză pe Blaga de trădare

Surse PDL ne-au informat că strategii PDL propuseseră evitarea confruntării, prin amânarea ședinței extraordinare. Se miza pe începerea vacanței, care ar fi făcut mai dificilă convocarea parlamentarilor USL și mai ales ai celor din minoritățile naționale. Astfel, Blaga ar fi trebuit să respingă solicitarea de convocare a plenurilor reunite, pentru a asculta mesajul lui Victor Ponta, privind reprezentarea României la Bruxelles. Vasile Blaga trebuia să invoce decizia Curții Constituționale care spune că Traian Băsescu reprezintă țara la Consiliul European, deci Ponta nu avea de ce să vină în fața Parlamentului.

http://www.dcnews.ro/2012/07/oamenii-lui-basescu-il-acuza-pe-blaga-de-tradare-vezi-strategia-pdl/


Regulamentul ședinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului

Art. 2. - Convocarea Camerelor în şedinţă comună se face de preşedinţii acestora, de comun acord.

http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?id=748


Constituția României

Titlul III: Autoritățile publice Capitolul I: Parlamentul
Articolul 66: Sesiuni
1. Camera Deputaților și Senatul se întrunesc în două sesiuni ordinare pe an. Prima sesiune începe în luna februarie și nu poate depăși sfârșitul lunii iunie *. A doua sesiune începe în luna septembrie și nu poate depăși sfârșitul lunii decembrie.
2. Camera Deputaților și Senatul se întrunesc și în sesiuni extraordinare, la cererea Președintelui României, a biroului permanent al fiecărei Camere ori a cel puțin o treime din numărul deputaților sau al senatorilor.
3. Convocarea Camerelor se face de președinții acestora.

http://ro.wikisource.org/wiki/Constitu%C8%9Bia_Rom%C3%A2niei_%282003%29#Sec.C8.9Biunea_1:_Organizare_.C8.99i_func.C8.9Bionare

* Parlamentul era în vacanță parlamentară atunci când a fost convocat în sesiune extraordinară.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Cornea, 2011: "Dacă statele rămân suverane, ele vor continua să facă ceea ce cred şi ceea ce consideră că le este de folos, în pofida intereselor comune. Rezultă că trebuie mers înainte – mai repede sau mai încet – spre un sistem federal sau măcar confederal, cu un guvern central dotat cu puteri mari în domeniul economiei, apărării şi externelor, cu un parlament bicameral după modelul american şi cu guverne ale statelor responsabile numai pentru afacerile interne, justiţie, educaţie, cultură, eventual sănătate şi muncă. Căci atunci când vorbim despre pierderea suveranităţii naţionale, despre cine anume vorbim în fapt ca fiind „perdanţii“? Despre plătitorii obişnuiţi de impozite, cu rate la bănci, cu salarii ameninţate ba de tăieri, ba de inflaţie? Despre pensionarii cu pensiile în pericol? Despre beneficiarii sistemelor de asigurări ce acumulează datorii peste datorii? Despre şomeri? Nu, ci vorbim despre elitele politice europene din cele 27 de state. Ele sunt acelea care şi-ar pierde suveranitatea – mai ales aceea de a cheltui nestăvilit şi de a face promisiuni imposibil de ţinut. Vor trebui să se consoleze mulţi parlamentari naţionali cu un rol mai modest (dar deloc neglijabil). Dintre miniştrii şi funcţionarii guvernamentali, unii, precum cei de la externe sau de la armată, vor trebui să dispară pur şi simplu."

 

Postări populare: