19 mai 2011

Propagandă ilegală în şcoli şi licee



Am tot scris despre trepăduşii oengişti care desfăşoară activităţi de propagandă politică în instituţiile de învăţământ, cu complicitatea ministerului condus de "genialul" Funeriu (aici, aici şi aici).

Vechea lege a învăţământului (84/1995) avea articolul 11, care interzicea explicit orice fel de activitate cu caracter politic în instituţiile de învăţământ: 

ART. 11 
(1) Invatamantul nu se subordoneaza scopurilor si doctrinelor promovate de partide sau de alte formatiuni politice. 
(2) In unitatile si in spatiile de invatamant se interzic crearea si functionarea partidelor sau altor formatiuni politice, precum si desfasurarea activitatilor de organizare si propaganda politica. 
(3) In invatamant se interzice prozelitismul religios. 
(4) In spatiile destinate procesului de invatamant, in unitati de cercetare stiintifica, biblioteci, edituri si tipografii ale institutiilor de invatamant, in camine, internate, cantine, cluburi, case de cultura ale studentilor, case ale corpului didactic, case universitare, tabere scolare, baze si complexe cultural-sportive, palate si cluburi ale copiilor si elevilor sunt interzise activitatile care incalca normele generale, de moralitate, primejduind sanatatea fizica sau psihica a tineretului. 

"Legea reformistă Funeriu" (1/2011) are o formulare mai vagă, dar menţine interdicţia privind desfăşurarea de activităţi cu caracter politic:

Art. 7
(1) In unitatile, in institutiile de invatamant si in toate spatiile destinate educatiei si formarii profesionale sunt interzise activitatile care incalca normele de moralitate si orice activitati care pot pune in pericol sanatatea si integritatea fizica sau psihica a copiilor si a tinerilor, respectiv a personalului didactic, didactic auxiliar si nedidactic, precum si activitatile de natura politica si prozelitismul religios.

Dacă Greenpeace se putea fofila sub pretextul că "nu ar fi vorba de propagandă politică", ci de educaţie ecologică, civică, de conştientizare, etc., în cazul campaniei Europa, casa noastră, susţinută de Comisia Europeană, este vorba de politică pe faţă, cu implicarea personalului didactic şi a instituţiilor de învăţământ.

O adevărată campanie tip Hitlerjugend, care pare a fi doar la început. În alte ţări ar fi fost deja interpelări parlamentare:


Europa, casa noastră este o campanie de informare şi comunicare anuală menită să transpună priorităţile de comunicare ale Comisiei Europene în mediul şcolar. Campania este derulată de Chelgate în numele Reprezentanţei Comisiei Europene în România.
Scopul campaniei:

Campania îşi propune să informeze elevii şi profesorii cu privire la proiectul de integrare europeană (istoria, prezentul şi viitorul acestuia), priorităţile de comunicare ale Comisiei Europene, dar şi informaţii care îi privesc direct (posibilitatea de a studia şi de a lucra în statele membre, implicarea în activităţi de voluntariat, schimburi între tineri, participarea la internship-uri). Campania este deschisă tuturor şcolilor (primare şi gimnaziale), precum şi liceelor din România. Elevii participanţi trebuie să fie coordonaţi de învăţători sau profesori.

Acţiunile campaniei:

Campania de informare "Europa, casa noastră" are două componente importante:

•    Organizarea de vizite în şcoli şi licee
•    Concursul Lider European

Vizite în şcoli şi licee

Se vor organiza două categorii de vizite în şcoli. Prima categorie o constituie vizitele directe organizate de Chelgate, iar a doua categorie o constituie vizitele derulate la iniţiativa şcolilor, cu asistenţă logistică de la Chelgate. Este de aşteptat ca aceste vizite să se deruleze în şcoli şi licee din întreaga ţară.

Elevii vor primi informaţii despre Uniunea Europeană prin intermediul comunicatorilor:  moderatorii desemnaţi de Chelgate şi invitaţii speciali (personalităţi publice, autorităţi locale, primari, parlamentari europeni, politicieni, scriitori, profesori, precum şi personalităţi locale propuse de şcoli. Oaspeţii vor vizita şcolile şi vor interacţiona cu elevii timp de două ore în cadrul unei dezbateri/prelegeri/seminar, în funcţie de forma de învăţământ.

Încurajăm  profesorii din şcolile şi liceele din ţară, indiferent dacă echipa de comunicatori Chelgate a efectuat vizite la ei sau nu, să organizeze ei înşişi cel puţin două acţiuni pe teme europene în şcoli  (concursuri, acţiuni de voluntariat, întâlniri cu invitaţi speciali care să abordeze tematică europeană) etc. După derularea evenimentului, profesorii coordonatori vor putea să înregistreze  un raport cu privire la aceste vizite pe acest portal web şi să încarce fotografii de la acţiunea respectivă. Efortul lor va fi aşadar răsplătit prin acordarea de diplome de participare din partea Reprezentanţei Comisiei Europene. Primele 500 de şcoli [oho...acţiune de masă] care se înregistrează pe portalul nostru primesc materiale promoţionale cu publicaţii despre Uniunea Europeană.

Concursul Lider European

Lider European este un concurs de dezbateri care îşi propune să-i ajute pe elevii din ciclul liceal să-şi însuşească noţiuni de leadership, oratorie, subiecte europene. Grupul de comunicatori va fi format din: traineri din cadrul echipei consultantului, specialişti în oratorie, ziarişti din presa centrală şi locală, specialişti din cadrul centrelor Europe Direct. Vor avea loc prezentări de leadership şi public speaking în licee din întreaga ţară, urmând ca apoi să se organizeze concursuri de dezbateri la nivel local, naţional şi regional. În cadrul acestei competiţii elevii vor învăţa să facă prezentări publice, vor şti ce înseamnă să fi un bun lider şi, mai ales, vor învăţa să-şi argumenteze părerile cu argumente solide.

Avantajele implicării în campania “Europa Casa Noastră”

Campania de informare Europa, casa noastră oferă multiple oportunităţi educaţionale profesorilor, învăţătorilor, precum şi elevilor acestora.

Stimate cadre didactice, prin implicarea claselor dumneavoastră în campania noastră veţi putea:

• Să [minţiţi] informaţi elevii cu privire la modul în care deciziile europene ne influenţează viaţa.
• Să încurajaţi elevii să-şi exprime opiniile pe subiecte europene
• Să-i învăţaţi pe elevi ce înseamnă să fii cetăţean european [inducerea noţiunii de "statul Europa"], care le sunt drepturile şi obligaţiile
• Să accesaţi un pachet complet de materiale infomative şi de asistenţă.
• Să identificaţi şi să invitaţi personalităţi în şcoală care să le vorbească elevilor despre proiectul european
• Să-i încurajaţi pe elevi să susţină ei înşişi prezentări colegilor din clasele mai mici
• Să educaţi elevii în spiritul voluntariatului şi să-i încurajaţi să fie cetăţeni activi, să se implice ca voluntari în diverse proiecte. [da' o miliţie, ca-n State, ori măcar boy scouts, merge ? ;-) ]
• Să primiţi o diplomă de participare semnată de şeful Reprezentanţei Comisiei Europene în România
• Să faceţi schimb de experienţă şi idei cu celelalte şcoli din România

*   *   *

2 comentarii :

Crystal Clear spunea...

Fara nici o indoiala ca este:
"O adevărată campanie tip Hitlerjugend, care pare a fi doar la început. În alte ţări ar fi fost deja interpelări parlamentare"

Cine ar trebui sa ridice problema in parlament ?
Cine sesizeaza asa ceva ,la noi ?

NIMENI !

Riddick spunea...

Orice parlamentar poate face interpelări, pe orice subiect.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: