19 octombrie 2019

N-aş putea să explic mai bine ceva atât de grav


Adrian Câciu

Ok. Voi vedeți negocieri politice. Pentru ca asta este aparenta.
Eu vad România ca o prada și întâmplarea face (norocul meu ca lumea nu tace) sa aflu ce alte negocieri se mai fac și ce sifonari de bani publici se pregătesc.
Toată prostia asta cu concedierile la stat este cu alt scop.
Ea are în spate un alt resort.
Acela de a obișnui populația cu faptul ca la stat este o incompetenta crasa iar acești incompetenți de bugetari nu pot elabora politici publice și nici proiecte sau programe de atragere de fonduri europene.
Asa cum aceeași "incompetenți" nu pot promova interesul comercial de export al României.
Așa cum, la fel, acești "incompetenți" nu pot realiza politicile economice și fiscal-bugetare ale României pe care, nu? Iată, au dus-o la "dezastru".

Cred ca recunoașteți ca asta e ideea de baza propagată de domnul chitarist șef al acestei tari.
Patru direcții de acțiune.
1. Politici publice generale și specifice.
2. Politici fiscal bugetare.
3. Politici comerciale.
4. Programe operaționale și Acord de Parteneriat
Ce se pregătește? O externalizare masiva de productivitate administrativa, adică exact zona de elaborare a reglementarii statale.
1. Ați văzut întâlnirea cu președintele Camerei de Comerț și Industrie a României. Ați auzit declarația cu privirea la cedarea unor competente către CCIR. Nu știu dacă ați auzit și faptul ca cedarea competentelor vine cu alocarea unor sume de bani către o entitate exclusiv privata cum este CCIR. Sume mari de bani care pana acum erau instituționalizați și supuși unui control intern, audit intern și respectiv controlului Curții de Conturi.
2. Ați vazut întâlnirea de la BNR. Ei bine, cred ca ne vom trezi ca iar ne face o institutie independenta și "profesionista" bugetul, pe bani grei și ne și spune ce avem voie sa facem. Până mai ieri (2016, inclusiv) Banca Mondiala ne făcea acest serviciu. Doar nu credeți ca o făcea gratis.
3. Ați auzit ca se dorește "înființarea unei structuri de audit" care sa evalueze impactul și oportunitatea adoptării unor politici publice.
Ei bine, se pare ca actorul va fi Academia Romana, indemnata din spate de Grupul de la Cluj, iar acest filtru se va face pe alți bani grei de la stat, care pana acum erau folosiți în punerea în aplicare a obiectivelor instituționale ale diverselor ministere. Ne vom trezi ca Academia ca deveni un fel de super minister al reglementarii, o fi bine o fi rău, rău e dacă se sifoneaza bani pentru ca aud ca se reactivează niște personaje care au comis oarece păcate cu bani publici și patrimoniu public în trecut.
4. Ei bine, stimati bugetari incompetenți ca de aceea sunteți voi plătiți de pomana ca doar nu o sa concepeți voi Acordul de Parteneriat ca voi luati salarii care reprezinta 20% din cât ar putea reprezenta același acord scris de o firma de consultanta.
Acelasi lucru se discuta și despre scrierea viitoarelor programe strategice și operationale, unde sunt la bătaie zeci de milioane de euro din bani de asistenta tehnica care sa fie acordate unor firme de consultanta.
Adăugati la asta privatizarea Cuprumin (eșuată în timpul aceluiași personaj care se pregătește sa revină in guvern) și altor obiective economice, cu resurse de miliarde euro pe sume modice, precum și restructurarea unor sisteme sociale de cheltuieli.
Nu vor tăia salarii și pensii dar le vor îngheța. Oamenii nu exista în ecuația asta. Exista doar interes și bani. Mulți bani.

Eu am un deja-vu, am mai trăit filmul asta, dar nu înțeleg de ce, dacă tot vor sa sifoneze bani(legal, cu acte normative în spate) de ce trebuie sa arunce cu noroi în sistemul public și într-o întreaga clasa sociala.
În încheiere, nu pot sa va garantez ca nu vor creste taxele și dobânzile.
Aceasta este promisiunea viitorului ministru de finanțe.
Să fiți bine.
Nu e winter is coming!
Este sifon all over!
Enjoy!
https://www.facebook.com/adrian.caciu/posts/2441047882649080

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: