Imagologic, acţiunea loveşte în două direcţii: naivilor li se induce ideea că guvernul este varză, incompetent ("ie-te proasta, n-a catadicsit s-ajungă la timp, hă, hă, hă") iar avizaţilor li se transmite un mesaj de demoralizare-demobilizare ("ei, vedeţi? 'noi' controlăm tot, rezistenţa e inutilă").
Pe blogul Contrasens apare postarea "De ce a ajuns mai repede avionul lui Junker la Bucuresti?", din care aflăm că avionul a accelerat semnificativ când ajunsese aproape de intrarea în spaţiul aerian al României. Tot aici sunt şi graficele de zbor.
"De ce?" 1) ca să se întâmple ce s-a întâmplat, "întârzierea" la aeroport a premierului şi 2) pentru ca în eventualitatea (presupusă) că ar fi existat o coordonare şi comunicare discretă între guvernele român şi ungar "la nivel gen Grupul Visegrád" (n-a existat, nu există), comunicarea poziţiei avionului să nu se facă în timp util: accelerarea se face de la ieşirea din spaţiul aerian ungar. Şi ce serviciu de control al traficului aerian poate impune unor piloţi accelerarea peste limita tehnică a avionului? Cel mult poate impune plafonul şi culoarul de zbor!
Faptele sunt clare: avionul in care se afla Jean-Claude Juncker trebuia sa aterizeze pe Aeroportul Baneasa la ora 18.30, dar a aterizat la 17.50. Premierul roman nu s-a mai putut intalni cu Junker, masinile SPP, luindu-l pe acesta de pe pista si ducandu-l la hotel in vreme ce Dancila abia ajungea la aeroport.
Daca ne uitam pe Flight 24, problema e simpla: undeva in apropiere de granita cu Ungaria, avionul a accelerat.
Pana acolo, dupa ce a ajuns la plafonul de 35.000 de picioare, avionul a mers cu viteza de circa 450 de noduri, putin peste viteza de croaziera din specificatii (442 de noduri). De la granita cu Ungaria, avionul a accelerat pana la 480 de noduri (ajungand la un moment-dat la 500 de noduri), peste „High-speed cruise” din specificatiile tehnice, care este de 458 de noduri.
Viteza maxima a avionului Bombardier Challenger 850 este de Mach 0,8, adica 547 de noduri.
In paranteza sa notam ca in urma cu cateva zile, acelasi avion a avut un zbor de la Larnaca la Ibiza, in care nu s-a depasit viteza de 350 de noduri. (1 nod = 1,852 km/h).
Concluzia e simpla: cineva a spus pilotului sa mareasca viteza pentru ca avionul sa ajunga mai repede.
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu