18 septembrie 2018

Juncker şi UE - complici la subminarea guvernului României


DUEncilă a crezut că va ajunge la timp la aeroport pentru a-l întâmpina pe Juncker, care venea cu un avion VIP. Dar ghinionu' dracu', ăla ajunge...  mai devreme şi SPP îl "extrage" rapid, la cererea sa, spre hotelul unde este găzduit. Sepepeu care nu mai are acces la demnitarii guvernului şi majorităţii PSD-ALDE, dar care de data asta a fost singura sursă de referinţă pentru aparatul guvernamental, în chestiunea protocolului respectiv. Sursă care a minţit în mod deliberat, sabotând protocolul de grad zero. Dar în complicitate cu stafful lui Juncker (cu UE!). Reiese că guvernul n-a avut oameni pe teren, dinainte, ori că lanţul de comunicare-informare are breşe serioase. Dar anomalia cea mai gravă este tocmai acest demers de întâmpinare, în condiţiile în care premierul n-a fost invitat de Iohannis (organizatorul) la Summitul la care Juncker era unul intre invitaţii principali!

Imagologic, acţiunea loveşte în două direcţii: naivilor li se induce ideea că guvernul este varză, incompetent ("ie-te proasta, n-a catadicsit s-ajungă la timp, hă, hă, hă") iar avizaţilor li se transmite un mesaj de demoralizare-demobilizare ("ei, vedeţi? 'noi' controlăm tot, rezistenţa e inutilă").

Pe blogul Contrasens apare postarea "De ce a ajuns mai repede avionul lui Junker la Bucuresti?", din care aflăm că avionul a accelerat semnificativ când ajunsese aproape de intrarea în spaţiul aerian al României. Tot aici sunt şi graficele de zbor. 

"De ce?" 1) ca să se întâmple ce s-a întâmplat, "întârzierea" la aeroport a premierului şi 2) pentru ca în eventualitatea (presupusă) că ar fi existat o coordonare şi comunicare discretă între guvernele român şi ungar "la nivel gen Grupul Visegrád" (n-a existat, nu există), comunicarea poziţiei avionului să nu se facă în timp util: accelerarea se face de la ieşirea din spaţiul aerian ungar. Şi ce serviciu de control al traficului aerian poate impune unor piloţi accelerarea peste limita tehnică a avionului? Cel mult poate impune plafonul şi culoarul de zbor!
Faptele sunt clare: avionul in care se afla Jean-Claude Juncker trebuia sa aterizeze pe Aeroportul Baneasa la ora 18.30, dar a aterizat la 17.50. Premierul roman nu s-a mai putut intalni cu Junker, masinile SPP, luindu-l pe acesta de pe pista si ducandu-l la hotel in vreme ce Dancila abia ajungea la aeroport. 
Daca ne uitam pe Flight 24, problema e simpla: undeva in apropiere de granita cu Ungaria, avionul a accelerat. 
Pana acolo, dupa ce a ajuns la plafonul de 35.000 de picioare, avionul a mers cu viteza de circa 450 de noduri, putin peste viteza de croaziera din specificatii (442 de noduri). De la granita cu Ungaria, avionul a accelerat pana la 480 de noduri (ajungand la un moment-dat la 500 de noduri), peste „High-speed cruise” din specificatiile tehnice, care este de 458 de noduri. 
Viteza maxima a avionului Bombardier Challenger 850 este de Mach 0,8, adica 547 de noduri. 
In paranteza sa notam ca in urma cu cateva zile, acelasi avion a avut un zbor de la Larnaca la Ibiza, in care nu s-a depasit viteza de 350 de noduri. (1 nod = 1,852 km/h). 
Concluzia e simpla: cineva a spus pilotului sa mareasca viteza pentru ca avionul sa ajunga mai repede.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2011: "Înainte de a fi români, am fost europeni. Și creștini. Ce altceva suntem decât un amestec rasial daco-romano-slavo-cuman? De ce ne temem, așadar, de Statele Unite ale Europei, de parcă am pierde mai mult decât am câștiga? De parcă acquis-ul comunitar nu prevalează deja asupra legislațiilor naționale. Acest proiect nu e nou; el a fost doar diluat pe parcurs. Este proiectul federalist al creștin-democraților care în anii 1940-50 au pus bazele Uniunii Europene. Un proiect abandonat la jumătate de drum: Parlament European, dar nu și guvern federal european. Monedă unică, fără guvernanță financiară unică. Spațiu comun de securitate, fără armată comună. A venit momentul să desăvârşim proiectul gândit de Robert Schuman, Alcide de Gasperi, Konrad Adenauer, Grigore Gafencu și alți politicieni creștin-democrați după cel de-al doilea război mondial."

 

Postări populare: