13 februarie 2017

Să mai desfiinţăm un mit: "multinaţionalele susţin din greu bugetul"

Multinaţionalele par să producă 80% din cifra de afaceri a țării. Taxele plătite în perioada 2009-2014 s-au cifrat la 2,5 miliarde de euro. În aceeași perioadă, întreprinderile cu capital românesc, între care și companiile de stat din domeniul energetic, au achitat statului 55 de miliarde de euro, la o cifră de afaceri de 4 ori mai mică decât a multinaționalelor. Sunt convins că economiștii vor găsi multe alte comparații și mai interesante.
(DC News: "Multinaționala, cel mai nou partid politic din România")

Am postat pasajul esenţial, pe care Chirieac l-a îngropat printre elogii greţoase aduse "producătorilor de plusvaloare". Dar tot s-a mai strecurat o goangă: cifra de afaceri nu-i "a ţării" decât dacă beneficiază de pe urma ei.

Hei, unde-s fraudele, evaziunile, cazurile de corupţie, de trafic de influenţă, unde-s flagrantele în care-s implicate multinaţionalele (= capitalul străin)? Dar e voie oare să fie anchetate? "Să nu întreb aiurea, să-i jignesc pe oamenii ăia"... Dacă logica spune că la un trafic rutier mai mare creşte numărul accidentelor şi contravenţiilor, de ce am crede că ar fi altfel în cazul circuitului de bani?

2 comentarii :

Simeone spunea...

Totul a fost acaparat de urâciunea pustiirii.

Riddick spunea...

Încă nu-i ireversibil, dar poate ajunge.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Zoe Petre, 2012: "Am preferat votul pe liste fiindcă am considerat întotdeauna că partidele de la noi nu au forţa şi identitatea necesară pentru un alt tip de sistem electoral. Dar, unul dintre argumente pro-uninominal, explicate de Victor Ponta de la tribuna Parlamentului, mi-a trezit interesul: anume că un astfel de vot nu permite intrarea formaţiunilor anti-sistem în ParlamentSau, oricum, aceste puterea acestor partide nu devine mare. În contextul în care Europa se află într-o stare de nedumerire, ideea ca noi să ne pricopsim cu un Parlament plin de dani diaconeşti, mă înspăimântă. Totodată, îmi repugnă total posibilitatea unei guvernări PDL-Dan Diaconescu, după alegeri. Ar fi o catastrofă. Dacă se vrea prevenirea a aşa ceva, prin uninominalul pur, este foarte bine".

 

Postări populare: