Grupul Spinelli reia demersurile pentru un nou tratat UE şi pentru "Constituţia UE".
Principalele propuneri:
- UE este definită ca o federație de state membre; [1]
- Țările UE sunt obligate să respecte "valorile UE"; [2]
- Comisia Europeană devine guvernul UE, în timp ce Consiliul, din care fac parte [guvernele din] țările membre, devine o a doua cameră a Parlamentului. [3] Comisia este responsabilă [răspunde] în faţa ambelor camere (Parlamentul European și Consiliul); [4]
- Consiliul și Parlamentul obțin dreptul de inițiativă legislativă limitată;
- Președinția prin rotație este abolită. [5] Numărul de comisari este redus, Președintele Comisiei decide nominalizările comisarilor; [6]
- Unii europarlamentari sunt aleși în circumscripții electorale pan-europene, pe baza unor liste transnaționale; [7]
- Zona euro primeşte un buget separat; [8]
- O nouă categorie este creată, cea de "stat membru asociat"; [9]
- Puterile BCE sunt îmbunătățite. Mutualizarea datoriei devine posibilă, pe baza de disciplină bugetară strictă; [10]
- Nu mai este necesară unanimitatea pentru schimbarea tratatului. [11]
[1] Deosebit de grav: UE devine, explicit, un stat (federal) !
[2] Sunt inutile alegerile, chiar dacă ar fi câştigate de partide care nu aderă la linia UE, câtă vreme statul respectiv ar rămâne în continuare în UE.
[3], [4] Retrogradarea guvernelor, învestite cu mandat direct (popular), faţă de Comisie, care are mandat indirect. Dispare dreptul de veto din Consiliu, diluat într-un aşa-zis "Senat al UE". Acum, în Consiliu voturile sunt repartizate (nu riguros matematic !) după numărul de locuitori. România are 14 voturi din 352 (3,977%), şi nu unul din 28 (3,571%), fiind aparent în avantaj faţă de principiul "un stat-un vot". Dar statele mari au câte 27 sau 29 de voturi, adică 7,67% - 8,238% !
[5], [6] "Statele membre nu trebuie să mai aibă importanţă (imagologică), nici măcar câte o jumătate de an la 14-15 ani (la preşedinţia UE), nici girând portofolii ale Comisiei."
[7] Atac identitar-imagologic la viaţa politică internă din statele membre, şi acreditarea noţiunii de "naţiune politică europeană". Partea pozitivă: permite propaganda electorală eurosceptică în statele "aliniate" precum România, care nu au un partid eurosceptic reprezentat în "parlamentul european".
[8] "Euro trebuie salvat cu orice preţ, dar să le dăm iluzii locuitorilor din statele eurozonei, că nu se face chiar atât de mult pe buzunarele lor".
[9] "Moldova, Ucraina, Georgia". Poate chiar şi Serbia, şi poate fără Moldova (depinde de alegerile din cele două state, Moldova - în noiembrie 2014). Ori poate şi fără Ucraina şi Georgia (acolo "nu s-a încheiat treaba").
[10] "Austeritate, în continuare: doar trebuie salvat euro, nu ?!"
[11] Prevedere deosebit de gravă: state ai căror cetăţeni n-ar fi de acord cu eventuala nouă formă a tratatului UE (chiar şi prin exprimarea dezacordului printr-un referendum !), ar fi obligate s-o accepte.
4 comentarii :
Explicaţie la "aritmetica" voturilor din Consiliul European: Malta are 3 voturi (din 352), adică 0,852%. Dacă era sistemul "un stat-un vot", Malta avea dreptul la 3,571%. Sau, rotunjind, 3571 de voturi din 100.000.
Statele mai mari sunt avantajate, cele mici - dezavantajate. România, ca stat mijlociu, "e pe-acolo".
De când se tot pregătesc şi câtă propagandă fac! Şi câţi sunt plătiţi pentru asta !
Ceea ce mă uimeşte pe mine cel mai mult este cât aplomb, obrăznicie , tupeu ,aroganţă au toate jigodiile astea de propagandişti de pe FB, bloguri, TV-uri, jurnalişti etc, .Ăştia chiar se cred deştepti , superiori deşi n-au făcut nimic cu munca lor, n-au creat NIMIC , n-a adus ceva nou, n=-au adaugat plusvaloare. Nici măcar ideologică. Toţi sunt ZERO sau MINUS..
Ce este grav - la nivel naţional, acestei liote nu i se contrapune ceva organizat, doar voci răzleţe.
Intelectualitatea este "lipsă la apel", de nu cumva colaboraţionistă sau de-a dreptul trădătoare.
Sunt tot mai pesimist...
Cred ca cei mai mulţi sunt idioţi utili
Trimiteți un comentariu