03 martie 2014

"Duda zilei", martie-aprilie 2014


martie

1. EuroBăse vede o "situaţie" în Crimeea şi în zonele unde a început "contrapuciul", nu ÎN TOATĂ UCRAINA, unde - de exemplu - Europuciul a "destituit" curtea constituţională (dacă nici asta nu e lovitură de stat, atunci ce-o fi ?!).
    "Președintele României, domnul Traian Băsescu, urmărește cu deosebită atenție evenimentele în derulare în Peninsula Crimeea, dar și din regiunea Harkov, Donetsk și Odesa."
    Şi alte slugi ale globaliştilor:
    MAE:
"Ministerul Afacerilor Externe al României regretă profund deteriorarea situației din Crimeea, importantă regiune din sudul Ucrainei."  

   "MRU": "Sub pretextul apărării etnicilor ruși din Crimeea și invocând argumente care țin de istoria teritoriilor Ucrainei, Federația Rusă recurge la agresiune armată împotriva statului vecin, suveran și independent."
    Geoană: "Este necesară o poziție neechivocă a comunității internaționale la nivel de ONU, OSCE, UE și NATO de condamnare a acestor intenții inacceptabile din partea Rusiei."
E, UE și NATO de condamnare a acestor intenții inacceptabile din partea Rusiei."
 


2. Deci, recunoaşte şi EuroBăse: Ianukovici este încă preşedintele în funcţie al Ucrainei. N-a fost demis ca el, prin milioane de voturi (fiind scos apoi basma curată de USL), ci declarat "demis" de către Europuciul de la Kiev. 
   "România consideră prin măsurile luate de fostul preşedinte Ianukovici, preşedintele şi-a pierdut legitimitatea dată de alegerile din 2010 şi trebuie să-şi anunţe imediat demisia, pentru a uşura găsirea unei soluţii la actualele tensiuni interne, dar şi la cele ruso-ucrainiene." 

3. PSD ("USD") se angajează la o regionalizare convenită cu UDMR. Nu-i neapărat acelaşi lucru cu revizuirea Constituţiei (s-au înţeles şi pe acest punct, de asemenea). S-ar putea face prin comasare de judeţe, cum vroiau Băsescu şi PDL. 
   Art. 2. Cele două părți se angajează la următoarele:
   a) Să asigure reprezentarea UDMR în cadrul Guvernului și a celorlalte structuri guvernamentale, în funcție de ponderea parlamentară a UDMR în cadrul coaliției de guvernare
   b) Să promoveze în perioada 2014-2016, doar în baza acordului comun, inițiative politice referitoare la: 
   — Modificarea Constituției; 
   — Problema reorganizării administrativ teritoriale a României, ținând cont de tradițiile, cultura și istoria diferitelor zone ale țării;

5. Băsescu dă înapoi: încalcă Constituţia, în urma "unei situaţii". Ar fi vorba ori de un telefon de la John Kerry, ori de frica suspendării.
   Deşi procedura numirii noului guvern este contestată la CCR (chiar la sugestia sa), Băsescu îi dă curs şi semnează decretul. În alte împrejurări, aştepta cu promulgarea legii până după decizia CCR.
 

   "Am avut o nouă discuţie cu premierul Victor Ponta, după ceremonia de numire a lui Gabriel Oprea în funcţia de ministru de Interne. Am ajuns la un acord care constă în următoarele: Guvernul îşi va asuma răspunderea pe un nou program de guvernare, în consecinţă eu voi valida astăzi miniştrii care au trecut ieri prin Parlament."

6. UE le promite tot felul de chestii - iute-iute - marionetelor sale de la Kiev, unele chiar înainte de "alegerile" de la 25 mai, dar n-ar cere şi un referendum pe chestiunea aderării la UE, "care e de la sine înţeleasă" (n'aşa ?!); că tot se votează, mai era un buletin de vot în plus...
   Da'-n schimb critică Rusia că girează referendumul din Crimeea, în urma căruia se va vedea că nu doar etnicii ruşi se opun "drumului EUropean" al Ucrainei.
   Cât despre "sancţiunile" UE la adresa Rusiei, ar fi interesant de văzut ce explicaţii se vor da cetăţenilor din statele membre UE, care deja strâng cureaua în urma "politicii înţelepte" a Bruxelului, când se va agrava situaţia în urma restrângerii activităţii economice pe relaţia Rusia. "Ivan", însă, pricepe că o situaţie agravată momentan prin presiuni externe este de preferat unei "preluări" politico-economice permanente.


7.
Iar latră EuroBăse despre "Statele Unite ale Europei".
   "Am convingerea că Europa nu are decât un singur drum, acela al unităţii depline, drumul prin care economia, dar mai târziu şi abordarea politică va fi unitară spre obţinerea obiectivului major al creării Statelor Unite ale Europei."
   "Alegerile nu vor fi doar un moment al confirmării că populaţia Europei a înţeles ce a făcut PPE în timpul crizei, dar vor fi şi un moment decisiv să spunem nu xenofobilor, euroscepticilor, naţionaliştilor excesivi. Riscul ca solidaritatea noastră să fie afectată constă în
pătrunderea în Parlamentul European a unui număr mare de eurosceptici."
   Ăstuia trebuie să-i dai cu vătraiu'-n cap ca la şobolan, până nu mai mişcă.


8. Mai există o majoritate de 2/3 (66,67%) la parlament pentru a da votul final pe proiectul de revizuire a Constituţiei ? Ponta zice că da (votul pentru guvernul Ponta 3 a fost de 60,17%). În orice caz, nu te mai poţi declara "în opoziţie" după un vot pentru revizuire. 

   "Avem un proces deja declanșat de revizuire a Constituției. Noi am scos din program ceea ce deja s-a realizat. Este acea comisie condusă de domnul Antonescu. Nu avea rost să scriem că o luăm de la capăt. Referendumul pentru revizuirea Constituției se stabilește de Parlament."

9. Pentru Ponta contează în primul rând "steagul" UE. Tricolorul, doar ca pretext pentru a se mai arbora şi "steagul secuiesc" sau cine ştie ce alte aiureli (în prezent, legal, judeţele au doar steme). Diluare identitară prin multiplicarea simbolurilor. 
   "Nu am pus niciun steag secuiesc. Dimpotrivă. Este o discuție pe care am avut-o încă de anul trecut în formula USL-UDMR legată de problema simbolurilor unităților administrativ-teritoriale din România. Am spus, orice imobil al unei autorități locale trebuie să aibă în primul rând steagul UE arborat, steagul României arborat și are dreptul, dacă își adoptă acea unitate administrativ-teritorială, fie că e vorba de municipiul Târgu-Jiu pe care îl reprezint eu în Parlament, sau de Târgoviște sau de Dâmbovița sau de Harghita, își poate arbora lângă cele două steaguri steagul unității respective." 
   "Dimpotrivă" ?!

10. "Guvernul" Europuciului de la Kiev dă zor mare cu jaful, şi tot el guiţă - "Hoţii !". Rezerva de aur a Ucrainei (circa 36 de tone) a fost scoasă din ţară la ordinul "prim-ministrului" Ucrainei, cu destinaţie incertă (SUA sau Elveţia). 
   Ambasadorul SUA la Kiev: "Vom face tot ce putem pentru a pune capăt enormei cleptocraţii din guvernul lui Ianukovici. Avem în Ucraina experţi FBI, ai Departamentului Justiţiei şi Trezoreriei pentru a ajuta anchetatorii ucraineni să dezvăluie infracţiunile financiare comise de precedentul regim şi să vadă ce se poate face pentru recuperarea unora dintre active."

11.
   #1. Soros în România. Ca să fie mai aproape de "teatrul" ucrainean, a găsit un pretext: "Oficial, George Soros, preşedintele Fundaţiei pentru o Societate Deschisă (Open Society Foundation), a venit în România pentru a discuta despre problema romilor." 

   #2. Băsescu - goarna establishmentului UEist. Democraţie fără opoziţie faţă de Sistem; au voie să facă politică doar figuranţii, ceilalţi "sunt fascişti": "Am văzut acţiunea în Grecia, împotriva unui partid extremist, şi felicit Guvernul Greciei că l-a scos în afara legii, vedem partidul Jobbik, din Ungaria, vedem partidul doamnei Le Pen din Franţa şi apar peste tot şi alţii. Profitând de libertatea pe care toţi ne-am asigurat-o prin democraţie, foarte mulţi din oamenii acestor partide extremiste cred că pot spune orice şi cred că pot face orice, în numele democraţiei, dar promovând, de fapt, fascismul." 
   #3. Ponta ştie bine că suntem aduşi la condiţia de popor de oi: "Cred că este un lucru extraordinar că în România nicio forță politică cu adevărat extremistă nu a prins cu adevărat contur și sprijin popular. Și pot să garantez că România nu va trimite în viitorul Parlament European niciun membru a ceea ce, probabil, va constitui grupul partidelor antieuropene și extremiste." (deci, PP-DD e partid de sistem ? în ipoteza ca va intra în PE şi se va afilia la PPE sau ALDE).

12. Isărescu justifică dezindustrializarea post-1989: "se discuta despre aşa ceva încă de pe timpul lui Ceauşescu". Cum justifică şi pierderea pieţelor externe, şi dispariţia a 1300 de întreprinderi, şi a patru milioane de locuri de muncă ? 
   "După schimbarea spre rău din '81-'82 se vorbea despre faptul că 30% din industria românească trebuia restructurată sau închisă. Din '87- '88 institutele de cercetare căutau soluţii. A trenat ideea că în ţara românească nu s-a gândit. Nu-i adevărat. Poate n-am avut suficientă putere să răzbatem, poate n-am avut suficient curaj, dar faptul că nu gândeam deloc este o nedreptate şi e bine că s-au găsit câţiva care au luat din ce s-a scris, timid înainte de ianuarie 1990, după care s-a dat drumul, a fost chiar o avalanşă." 
   "Nu avem dezindustrializare, avem un fel de industrializare. Se face în enclave. Nu mai trece nimeni cu elicopterul. Nu se mai ocupă nimeni de repartizarea judicioasă a forţelor de producţie pe întreg teritoriul ţării. Asistăm la o reindustrializare pe alte principii."

13. Planul cu resursele naturale ale României: nu să se exploateze raţional, în limita consumului intern, ci în regim de secătuire, exportate spre profitul căpuşelor străine. Cum, adică, "excedent"?! 
   Băsescu despre discuţiile cu conducerile Exxon şi Chevron: "Deci planurile de afaceri ale celor două companii trebuie să plece de la premisa că primele piețe care trebuie acoperite sunt piața României şi piața Republicii Moldova. Iar de aici încolo orice excedent de producţie poate fi utilizat și pentru vecini."
   "Moldova", fără Transnistria (unde este concentrată industria). Reiese din dimensionarea interconectării: "acoperirea" cu Transnistria cu tot ar necesita o capacitate dublă. Alt plan, de abandonare a unei părţi din teritoriul naţional spre a accelera aderarea la UE.


14. Cum "ambalează" Partidul Băsesc primirea tutei prezidențiale ("EBA") pe un loc doi (eligibil ?) pe lista candidaților la alegerile europarlamentare: sub forma unei priorități pentru europarlamentarii în funcție (Cristian Preda fiind primul). Aștept cu interes impresiile "deontologilor" pe această chestiune. 
   "Spre deosebire de toate celelalte partide din România, ordinea pe listă e stabilită de către teritoriu. Colegiul Național a stabilit doar că lista va fi deschisă de un europarlamentar în funcție (sau de mai mulți, dacă se alătură Mișcării Populare, oferind astfel experiența acumulată în legislativul european)." 

15. Bucureştiul nu mai pune botu' la băseală. Ca să aibă manifestanţi, Partidul Băsesc a trebuit să-i aducă din ţară. Şi ca să pară mai mulţi, i-a dotat cu steaguri, pancarte şi goarne. Prezenţă realizată: 6000 (de la 10.000 planificaţi). 

16. UE declară că "nu recunoaşte" referendumul din Crimeea. Nimic nou, doar nu a recunoscut nici rezultatele referendumurilor din Franţa şi Olanda din 2005, care au respins aşa-zisa "Constituţie Europeană". Este primul referendum din Ucraina care dă - indirect, şi doar la nivel "regional" - o imagine reală despre "dorinţa" ucrainenilor de a adera la UE. 
   La fel fac şi lacheii UE de la Bucureşti, care declarau în 2005 (DUPĂ referendumurile cu "nu") că "România îşi reiterează pe această cale susţinerea pentru ratificarea Constituţiei Europene". Şi nu au organizat referendumuri nici pentru aderarea la UE, nici pentru ratificarea tratatului de la Lisabona.

17. Întrebarea zilei: de ce PnL n-a desfiinţat USL şi JURIDIC? Dacă acum PSD "este adversarul principal"...
   Ponta transmite "mesaje de prietenie" către PnL, în care invocă refacerea USL. Una dintre interpretări fiind că ar urma un puci la PnL, dacă rezultatele de la alegerile europarlamentare ar fi slabe. 
   "Poate că, după alegerile pentru Parlamentul European, pentru că până atunci este mai dificil, dar după, din punctul meu de vedere, să refacem USL și să ducem la bun sfârșit ceea ce este important, adică schimbarea regimului Traian Băsescu, este mai important decât orice fel de contradicție între PSD, PNL și oricine altcineva."

18. "The elephant in the room". Adică, ceva foarte vizibil dar care nu este perceput de către toată lumea.
   Prin
anexarea Crimeei de către Rusia, de fapt se facilitează aderarea la UE (ŞI LA NATO!) a (restului) Ucrainei. Deşi s-ar putea invoca pretextul prezenţei militare străine pe o parte din teritoriu ("UE nu recunoşte anexarea"). În cazul aderării "Ciprului grecesc", s-a folosit Protocolul Nr.10, care arată că UE nu ia în considerare comunitatea turcă. În 1974 Turcia a intervenit militar pentru a împiedica anexarea Ciprului de către Grecia (cu tot cu turcii din nordul insulei).
   Mai rămâne valabil
aranjamentul (militar) Cipru-Rusia?


20. Cine votează revizuirea Constituţiei, nu se mai poate numi că face parte din opoziţie. Guvernul Ponta 3 a avut 60,17% voturi, insuficiente pentru revizuire (care necesită 2/3, adică 66,67%). 
   Zgonea: "Grupurile politice parlamentare toate doresc revizuirea Constituției. Nu s-a putut înainte de 2012 din cauza unei majorități fragile, sperăm ca anul acesta acest proiect să fie revizuit și să treacă de cele două Camere. Dacă nu găsim o majoritate confortabilă, îl putem teoretic amâna până în 2015, dar el rămâne în prioritățile noastre."

21. Trădarea - esenţa fundamentală a eurobăsismului. Dintre cele "100 de idei pentru europene", prezentate de europarlamentarul Cristian Preda (PMP, ex-PDL), cel mai strident este punctul 22, care cere desfiinţarea statelor naţionale şi constituirea unui aşa-zis "stat european": Pe termen lung, viziunea pe care o propunem înseamnă realizarea Statelor Unite ale Europei. Astăzi este tot mai evident că nu există țară europeană, fie ea oricât de dezvoltată, care să poată face față singură provocărilor globale pe care le presupune secolul XXI. Realitățile economice, politice și de securitate au azi în mod clar o dimensiune transnațională și cer un leadership transnațional. Nu ne mai putem, prin urmare, limita la răspunsuri dominate de dinamici naționale, așa cum este încă, din păcate, cazul în politica europeană. 
   - documentul Program PMP pentru PE (în format .pdf)
   La alegerile din 2012, coaliţia lui Băsescu (ARD) avea acest punct trecut în program: "Sprijinirea ideii întăririi unității politice a Uniunii Europene, inclusiv în punerea bazelor creării Statelor Unite ale Europei (SUE)".

22. Procedural, revizuirea Constituţiei ar fi "în grafic" pentru 25 mai. Comisia de la Veneţia şi-a dat cu părerea, de parc-am fi papuaşi şi n-am şti noi ce Constituţie ne trebuie (eh... politicienii se pare că nu ştiu). Referendum în 2015 ? Chiar la un prag de 30%, nu se va valida: nu există un alt eveniment electoral la care să fie "lipit" referendumul. 
   "La finalul ședinței, prin votul comisiei, proiectul de opinie a fost aprobat, iar luni sau marți va fi făcut public. Autoritățile române apreciază caracterul echilibrat al avizului și faptul că acesta a avut în vedere evoluțiile recente din România, atât dezbaterile publice pe proiectul de revizuire, cât și poziția Curții Constituționale exprimată în 17 februarie și cea din Consiliul Legislativ, din urmă cu câteva luni." 
   "Nu putem previziona o dată a referendumului, mai ales că sunt forțe politice care după ce au participat la lucrările comisiei, în ultimele zile ale comisiei au făcut spectacol și au plecat. Cred că putem discuta de un referendum pe Constituție în 2015."

23. Ponta evită asumarea unei candidaturi prezidenţiale, pe fondul tensiunilor din PSD. Îl vede "bun" la BNR... tot pe Isărescu. Ştie că pierde controlul asupra partidului, fie că va câştiga, fie că nu. Venind un alt candidat, îşi conservă poziţia actuală ceva mai mult. 
   "Cred că trebuie să avem un preşedinte, fie că va fi Tăriceanu sau Oprescu, care să fie arbitru."
   "Domnul Isărescu sunt convins că va dori un nou mandat de guvernator al BNR."

24. Un semn clar că Partidul Băsesc e pe drojdie, la limita intrării în "parlamentul european", şi departe de cele "două cifre" pe care i le cere EuroBăse: "EBA" evită apariţia numelui Băsescu la PMP, pe formularul de vot, renunţând a mai candida. Demisia din PDL şi intrarea în PMP dau iluzia unei acţiuni, dar de fapt atenuează percepţia anulării "acţiunii principale", trâmbiţată anticipat de E. Udrea şi C. Preda ("candidatura EBA-PMP").
   Marca "Băsescu" nu mai atrage muşteriii, ba dimpotrivă! 


26. Conform motivării deciziei CCR asupra constituţionalităţii proiectului de revizuire a Constituţiei, nu regionalizarea intră în conflict cu caracterul unitar al statului, ci... fundamentarea diferită a subdiviziunii regiunilor.
   Ca şi în raportul Comisiei de la Veneţia, nicio obiecţie privind "constituţionalizarea" introducerii BCE în deciziile BNR, simultan cu eliminarea de acolo a statului român ("În exercitarea prerogativelor sale, Banca Naţională a României nu poate solicita sau primi instrucţiuni de la nicio autoritate sau instituţie a statului" şi "În conformitate cu tratatele constitutive şi actele legislative ale Uniunii Europene, prin lege organică se pot reglementa: a) transferul de prerogative ale Băncii Naţionale a României la Banca Centrală Europeană; b) recunoaşterea circulaţiei şi înlocuirea monedei naţionale cu moneda euro.").
   O mascaradă. 

27. Accelerarea Schengenului înseamnă de fapt accelerarea trecerii la euro. Nu este realistă a doua fără prima deja "bifată", iar propaganda "Vrem Schenghen !" pregăteşte terenul. România "îndeplineşte criteriile euro", dar este ca şi cum ai spune că un animal împăiat imită foarte realist un animal viu.
   Geoană: "În acest moment va pot spune că există azi, în condiţiile de după anexarea Crimeei de către Federaţia Rusă, şanse rezonabile ca România, într-un interval scurt de timp, să îşi atingă şi obiectivul de aderare la Schengen, în etape."
 


28. Noul secretar general al NATO este un socialist, norvegianul Jens Stoltenberg.
   După o sursă italiană, ar fi mai mult decât atât - un antiamerican, un pacifist, şi chiar agentul KGB Steklov: "Stoltenberg, un uomo del KGB a capo della Nato"
   Zvonul este mai vechi.

29. Strategia lui Băsescu de a-l "scoate" preşedinte pe candidatul PSD (c-o fi Ponta, c-o fi altul...): "dezafectarea" electoratului PnL, prin intrarea în turul doi a candidatului PMP (Boc?) în locul lui Antonescu. Folosindu-se de repulsia electoratului PnL faţă de tot ce înseamnă "garantat Băsescu", speră să ajute partenerul de coabitare să obţină postul prezidenţial. În acelaşi scop face şi Atanasiu (PnL) afirmaţia cu "fuziunea PDL-PnL", preluată şi criticată de PSD. 
   Udrea: "Ce se întâmplă cu această ţară, este obligaţia noastră să găsim răspunsul, este obligaţia noastră să fim atât de buni, atât de credibili, de oneşti, să avem atât de multă bună- credinţă, să vrem cu adevărat binele acestei ţări în aşa fel încât aducând românii lângă noi să putem să dăm preşedintele României în 2014."

30. Sunt două (ori mai multe) centre de putere în guvern? Sau este doar o operaţiune de "legendare" a lui Ponta ca pro-american? 
   Vocea Rusiei: "Articolul lui Victor Ponta din Wall Street Journal în care premierul român s-a exprimat pentru crearea unei macro structuri care să înglobeze SUA și Uniunea Europeană ar fi un rezultat al instrucțiunilor pe care liderul formal al PSD le-a primit de la George Soros care i-a cerut ultimativ să demonstreze „loialitatea față de partenerii euroatlantici”, adică „să pupe papucul” lui Obama într-un gest public. Articolul a fost publicat și de fapt nu este altceva decât o expunere fidelă a propunerilor avansate de Soros în ultimii ani. Prin acest procedeu de sabotaj fin s-a urmărit torpilarea negocierilor pentru care Liviu Dragnea a fost trimis la Beijing. Judecând după rezultatele publice și non-publice ale negocierilor, efectul tentativei de sabotaj a fost nul." 
   Dacă Ponta poate fi sincer pro-Obama, asta nu-l face şi pro-american: nici Obama nu este !
   Legendarea este utilă în perspectiva "votului util" pro-Ponta la un tur doi, contra "anti-americanului" Antonescu. Recomandarea va fi dată atunci, dar se mai dau şi mesaje
subliminale, anticipat.


31. PDL vorbeşte despre "consens" în moţiunea simplă privind "descentralizarea" (regionalizarea), dar fugea de referendum când propunea varianta sa de regionalizare (în 2011), prin comasarea judeţelor şi numirea regiunii rezultate tot "judeţ" (ca să nu se mai umble la Constituţie, fiind necesar un referendum). 
   - formularea iniţială a moţiunii (în format .pdf)


aprilie

1. Blănculescu, consilier (onorific) al lui Ponta, pune sub semnul întrebării unele acorduri militare încheiate de România. "Am devenit ţinte", de parcă aveam până acum garanţia că n-am fi fost... 
   "Scutul antirachetă de la Deveselu şi, acum, escaladarea înarmării ţării noastre, prin prezenta manevră americană, nu fac altceva decât să contribuie la desăvârşirea calităţii de ţintă perfectă pentru România, nelipsită de acum înainte din niciun plan de atac armat, de pe nicio hartă militară. Am constatat că un sentiment de fericire a cuprins patria, la anunţul acestei veşti, de parcă SUA ar fi anunţat că în România vor fi desfăşurate 600 de noi proiecte economice, generatoare de locuri de muncă şi prosperitate, asezonate de echipamentele industriale aferente. Cred că ar trebui să fim mai responsabili, chiar dacă acceptăm această nouă desfăşurare de forţe militare, măcar să o facem în linişte şi cu regretul aferent escaladării cursei înarmării în zonă şi nu a celei economice, dătătoare de nivel de trai sporit."

2. DICTATURĂ !
   Partidele din afara Eurocartelului, blocate - n-au voie să candideze la alegerile europarlamentare. N-are importanţă dacă au sau n-au în mod real semnăturile necesare - însăşi această "prevedere legală" este ticăloasă. Ce-i cu PP-DD de este lăsat: "s-a dat cu ciocoii?" 
   Biroul Electoral Central a admis, miercuri, listele de candidaţi depuse de alianţa PSD-UNPR-PC, PNL, PDL, PMP, UDMR, PP-DD, Forţa Civică şi PNŢCD, a anunţat purtătorul de cuvânt al BEC, Marian Muhuleţ.
   Lista de candidaţi depusă de Corneliu Vadim Tudor în numele PRM a fost respinsă după ce a fost analizată pe fond, în timp ce lista de candidaţi depusă de Gheorghe Funar a fost respinsă pentru că acesta nu avea calitatea pentru depunerea de candidaturi în numele PRM.
   De asemenea, au fost respinse candidaturile depuse de Partidul Verde, Partidul Ecologist Român şi Noua Republică, Partidul Alianţa Socialistă, Alianţa Naţională a Agricultorilor, Partidul Dreptăţii Sociale. 

3. Cioloş (ca ministru al agriculturii în guvernul Tăriceanu-2 l-a favorizat, de fapt, pe Voiculescu?! Cu concursul DNA? Ştia-n 2008 că pleacă la Bruxelles, comisar european, şi că apoi cu greu va mai fi "întrebat de sănătate". L-a favorizat plasând o "conservă" care repune-n discuţie TOTUL. Când va fi deschisă. 
   "Constituirea ca parte civilă a ministerului este nelegală pentru că textele legale ce ar fi justificat un eventual prejudiciu în patrimoniul MADR erau abrogate la momentul privatizării ICA. În consecinţă, sumele încasate ca urmare a privatizării SC ICA SA nu au fost utilizate de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, fondul Dezvoltarea Agriculturii Româneşti fiind deja desfiinţat la data privatizării societăţii, realizată în luna noiembrie 2003." 
   A mai făcut ceva nasol Cioloş, tot în guvernul Tăriceanu-2.  

4. Ponta are dificultăţi în PSD. Ca să contracareze impresia aproape generală, că "elimină garda veche cu ajutorul DNA-ului băsist", semnalează că va abandona şefia PSD după alegerile prezidenţiale. Presiunea din PSD îl împinge spre acceptarea candidaturii, deşi n-ar dori-o.
   "În noiembrie, după ce câştigăm această ultimă şi vitală bătălie, mă voi putea declara mulţumit de ce am realizat! Şi atunci îmi doresc să las locul în politică altora, mai tineri şi mai puţin marcaţi de regimul oribil al ultimilor ani. Iar eu îmi propun să recuperez cât voi putea de mult din timpul pe care în ultimii 13 ani nu l-am dat familiei şi celorlalte părţi bune şi frumoase din viaţa mea."

5. România, pusă în situaţia de a sprijini şi economic (nu doar retoric) Europuciul declanşat de alţii. 
   "Suntem în discuţii în regim de urgenţă cu partenerii noştri europeni. O soluţie este să inversăm sensul de tranzit pe conductele folosite de obicei pentru aprovizionarea ţărilor UE", a declarat premierul ucrainian Arseni Iaţeniuk, citat de Reuters. Oficialul a pomenit, drept "principali candidate" Slovacia, Polonia şi Ungaria. România are un potenţial de 1,8 miliarde metri cubi, dar încă nu există un acord ferm în acest sens, în ciuda progreselor de anul trecut.

6. Băsescu nu l-a felicitat pe Viktor Orbán pentru victoria în alegeri a partidului său, FIDESZ (afiliat la PPE, deocamdată), la fel cum a făcut în cazul "victoriei" lui Merkel (majoritate cu socialiştii), chiar în duminica alegerilor. Şi în alte cazuri (Sarkozy, etc.). 
   Update: a transmis, totuşi, felicitări.

7. "USL şi PSD vor pune capăt austerităţii!" 
   Da?! A trecut prin aprobare tacită (la Senat) legea prin care femeile vor ieşi la pensie la 65 de ani (de la 63). Legea are drept inţiator Guvernul României. 
   "Vârsta standard de pensionare este de 65 de ani atât pentru femei, cât și pentru bărbați. Atingerea acestei vârste se realizează prin creșterea vârstelor standard de pensionare", se arată în proiectul de lege. 

8. Guvernul, "mai catolic decât Papa". Preferă să ţină-n braţe (pe banii consumatorilor) "investitorii" din energia verde, decât să sprijine producţia internă. 
   Guvernul ia în calcul să excepteze marii consumatori industriali de energie de la plata a doar 50-60% din certificatele verzi, față de maximul de 80%, care ar putea fi acordat conform unui regulament care va fi aprobat de Comisia Europeană. 
   "O scutire cu 80% ar fi prea mare și prea greu de suportat de către producătorii de energie regenerabilă, care obțin subvenții din vânzarea acestor certificate verzi. Așa că luăm în calcul scutirea de doar 50-60% din obligația de achiziție a certificatelor verzi pentru un număr limitat de consumatori industriali, posibil 50. Încă nu a fost luată nicio decizie în acest sens."

9. Guvernul, atât de prompt la ukazurile UE, vine cu o înăsprire a legii Big Brother taman după ce Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a invalidat Directiva 2006/24/EC (care prevedea stocarea datelor pentru şase luni). "Prevenirea atentatelor" este minciuna cu care se ambalează spionarea cetăţenilor prin cartele prepay "nominale": teroriştii pot foarte bine folosi acte false ca să obţină cartela, sau să folosească în atentate telefoane de furat.
   Chestiunea s-a convenit în CSAŢ, deci şi cu acordul lui Băsescu. Tratatele UE cer transpunerea directivelor în legislaţia internă, dar nu e clar ce se întâmplă cu aceeaşi legislaţie când directivele sunt invalidate în justiţie.

10. Viktor Orbán "îşi strică firma" sa şi a FIDESZ-ului în România, pentru un câştig iluzoriu. De-acum, calomniile eurocomuniste lansate contra lor vor avea o anumită credibilitate în România: se confirmă participarea lui Tőkés la alegerile europarlamentare pe lista FIDESZ(-KDNP), pe un loc eligibil. 

11. Comisia Europeană caută o nouă formă de a legifera înregistrarea telecomunicaţiilor, deşi Directiva Big Brother a fost respinsă. În România, unii vor o tergiversare a anulării dispoziţiilor privind stocarea datelor, adică o reconfirmare prin justiţie a invalidării directivei. 
   Întrebat, joi, de Gândul ce progrese au fost făcute în ultimele zile în pregătirea răspunsului la invalidarea Directivei 24/2006, un purtător al Comisiei Europene s-a ferit să dea un răspuns, precizând doar că, la fel ca până acum, există în curs un proces de evaluare.
   Singura certitudine, în acest moment, la Bruxelles, este nevoia urgentă de o nouă propunere legislativă privind retenţia datelor din telecomunicaţii, care să ia în calcul decizia Curţii de Justiţie, a arătat un oficial european.
   Fostul ministru PDL al Comunicaţiilor, Valerian Vreme, consideră că o poziţie ar trebui să aibă instanţa supremă. "Ar trebui ca şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie să se sesizeze şi să poată veni cu o soluţie sau cu o invalidare."

12. Coaliţia guvernamentală din Germania, foarte aproape de a tranşa chestiunea audierii spionului ruso-american Edward Snowden. Germania, o voce disonantă în cadrul NATO. 
   Opoziția și reprezentanții guvernului s-au contrat major în ultimele zile cu privire la necesitatea audierii lui Snowden. O decizie finală în acest sens a fost amânată pentru luna mai. Până atunci se va analiza în ce condiții o astfel de audiere ar fi posibilă. Opoziția a criticat dur ceea ce a numit politica de amânare a guvernului. Partidele de coaliție au dorit să evite luarea unei decizii până la vizita în SUA a cancelarei Angela Merkel din mai.

13. Dezinformare prin mass-media de sistem: acţiunile "guvernului ucrainean" împotriva activiştilor pro-ruşi (unii dintre ei, înarmaţi) sunt denumite "acţiuni antiteroriste". 
   Aceleaşi acţiuni desfăşurate de guvernul lui Ianukovici, însă la care s-au folosit mai mult poliţişti fără arme letale împotriva activiştilor pro-UE (unii dintre ei, înarmaţi) erau denumite "represiune împotriva demonstranţilor paşnici".

14. Mascarada "neîncrederii" - scenariu de credibilizare a "conflictului" Ponta-Băsescu. Dacă Ponta nu mai avea încredere în SPP şi SRI ca servicii care asigură securizarea Palatului Victoria, făcea mutarea asta mai demult, eventual dezvăluia dacă s-ar fi găsit mijloace de interceptare acolo. Pică prost treaba acum, după ce a reieşit că Duicu (PSD) ar fi făcut trafic de influenţă chiar în clădirea guvernului. Să fie totuşi explicaţia reală legată de "evenimentele din Ucraina"? 
   "De astăzi dimineaţă mi-am mutat biroul de la Palatul Victoria. Am vorbit cu domnul Mircea Duşa (ministrul Apărării Naţionale - n.red.) şi am un birou la MApN, aia e unitate militară. Oricine intră, dacă veniţi la mine, fiind unitate militară, se înregistrează. Acolo (la Palatul Victoria-n.r.) era mai civil, aşa."

15. PSD îşi asumă aderarea României la Uniunea Bancară UE (cerută insistent de Băsescu, PSD mimând până acum precauţia). Ambalată propagandistic ca "scutirea de riscuri a deponenţilor", de fapt înseamnă amestecul BCE în sistemele bancare naţionale. Iar pentru statele UE care nu ar adera, obligaţia de a constitui "fonduri de risc" în următorii zece ani. 
   "Această reformă a legislației bancare, mult așteptată de către grupul meu, cel al socialiștilor și social-democraților europeni, este un avans major în lupta contra eventualelor crize bancare care s-ar fi putut răsfrânge din nou asupra cetățenilor europeni. În sfârșit, băncile vor plăti pentru propriile erori fără a mări datoriile statelor membre."

16. Ponta, prins cu minciuna: dacă "avem creştere economică", atunci de ce trebuie împrumuturi pentru plata pensiilor şi salariilor?
   „România, pentru prima dată după 1989, de pe piețele financiare internaționale private s-a împrumutat cu o dobândă de 3,70 la sută pe zece ani. 3,70% este o dobândă pe care și institutuțiile financiare internaționale o consideră foarte bună, iar din fericire am încheiat pentru 2014 tot necesarul de finanțare externă, în condițiile politice extrem de dificile. Asta înseamnă că avem toți banii de salarii, pensii, de funcționarea instituțiilor, orice s-ar întâmpla în Ucraina, orice s-ar întâmpla în altă parte.”

17. Năstase face haz de propriul necaz: a iniţiat negocierile de aderare la UE, le-a adăugat fapte de mare corupţie (ba chiar asimilabile trădării: Petrom, Sidex, BRD... - "bacşişuri" de la stat la stat) iar acum recunoaşte că UE a instrumentat anticorupţia în interes propriu, ca şi în cazul altor teme. 
   Este interesantă schimbarea de paradigmă a Occidentului în ceea ce privește Europa de Est.
   În anii ’90, tema critică esențială era aceea a drepturilor omului (minorităților) în raporturile cu statul.
   Acum accentul este pus pe drepturile statului (de drept) în raporturile cu individul. Interesantă această modificare de abordare, ce pune accentul pe lupta statului împotriva corupției cetățenilor – oligarhi sau obișnuiți – care păgubesc investitorii și bugetul din care trebuie plătite împrumuturile publice (România a ajuns, de exemplu, la o datorie externă de 100 miliarde de euro – de 5 ori mai mare decât în 2004). Situația din Ucraina, pe bună dreptate, îngrijorează Vestul. Acesta va trebui să preia “omul bolnav” al Estului – să-l hrănească, sa-i plătească gazul, sa-i plătească datoriile. Nu va fi ușor. Așa că lupta împotriva corupției trebuie intensificată.
   Mesajul doamnei Nuland a fost corect înțeles în România.

19. UDMR speră să impună în România prin ukaz UEist ceea ce nu poate obţine prin negociere politică în parlament.
  Vicepremierul Kelemen Hunor, alături de alţi reprezentanţi ai minorităţilor din UE, au atacat la Curtea Europeană de Justiţie o decizie a Comisiei.     
  Lideri din aproape o sută de minorităţi naţionale au depus la Comisia Europeană un proiect prin care cereau reglementări clare privind folosirea limbii materne, dezvoltarea regională şi reprezentarea în mass media. 
   Iniţiativa Civică, semnată de un milion de oameni a fost respinsă însă, pe motiv că depăşeşte competenţa Comisiei Europene.


22. Ponta, plimbat cu barca de cauciuc (împreună cu Dragnea) printr-un sat inundat, precum faraonul pe Nil. Turism electoral pe apă de 30-40 de centimetri, în continuarea vacanţei de Paşti (pe care n-au întrerupt-o la începutul inundaţiilor).
   Imaginea celor doi oficiali aşezaţi cu mâinile în sân în vârful unei bărci trasă de şase jandarmi şi pompieri pe o uliţă inundată cu apa până la glezne, ca un vaporaş de jucărie împins într-un lighean, e la fel de reuşită ca şi carele alegorice în vârful cărora se plimba cocoţat prin Constanţa primarul Radu Mazăre. 
   Puterea simbolică a pozei stă nu doar în ridicolul şi ipocrizia fără margini a situaţiei în sine sau în întârzierea cu care au reacţionat, cât mai ales în mesajul implicit pe care îl transmit cei doi oficiali plimbaţi ca sfintele moaşte prin localitate după trecerea viiturii.


23. PSD bagă România în Uniunea Bancară UE (ceea ce înseamnă OBLIGAŢII), deşi nu facem parte din eurozonă şi practic nu mai avem bănci cu capital de stat (CEC Bank şi EximBank sunt doar nişte glume...). "Opoziţia" tace, complice. Băsescu pisează de multă vreme acest subiect, PSD/USL a mimat precauţia; nu se mai poate dedubla, a acceptat integral porcăria. 
   Statele membre ale Uniunii Europene au agreat textul Acordului privind transferul și mutualizarea contribuțiilor la Fondul Unic de Rezoluție, parte a procesului de constituire a Uniunii Bancare. 
   "Prezența României, de la început, ca semnatar al Acordului, oferă o protecție sporită mediului bancar din România și contribuabililor și, de asemenea, va asigura participarea autorităților române la mecanismul decizional privind implementarea Fondului Unic de Rezoluție. În acest context, Guvernul și președintele României au aprobat, prin Memorandum, ca România să semneze Acordul mai sus menționat, în luna mai, odată cu statele din zona euro."   

24. Ponta - pericol pentru siguranţa naţională. Nu considera foarte necesară procurarea de avioane "noi", nu consideră necesară rezolvarea problemei capacităţii de mobilizare. 
   "Eu sunt de părere că nu trebuie să stârnim panică în populaţie şi de asemenea, ca să fim foarte serioşi, în secolul XXI nu mai vorbim de număr de soldaţi, vorbim de tehnologia pe care o avem la dispoziţie."
   "M-am gândit «domn'e, cu banii ăia mai puteam să facem nişte spitale, puteam să mai facem nişte şcoli», iată că acum, când se pune problema unui pericol chiar militar foarte aproape de graniţele României, îmi dau seama că banii cheltuiţi pentru a avea o tehnologie militară performantă nu sunt chiar bani aruncaţi, ci dimpotrivă, îţi garantează o securitate de care avem nevoie. Dar să vorbim de rezervişti mi se pare o chestiune neserioasă."

25. Startul campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare.
   PSD şi PnL merg (hău! - hău! - hău!) pe cartea "interesului naţional bine reprezentat în UE". Ambele critică austeritatea, dar ambele (plus PDL, UDMR, UNPR şi PC) au votat ratificarea eurodiktatului fiscal, iar la guvernare au aplicat reţeta UEFMI, încă şi mai zelos.
   PSD (manifest electoral): "România puternică în Europa" 
   PnL (manifest electoral): "Prosperitate, Naţiune, Libertate" 
   PP-DD, în continuare, nu vrea să spună la ce familie politică europeană ar adera (oscilează între euroscepticii de la EFD şi popularii de la PPE).
   PDL îşi asumă viziunea lui Băsescu: "Și eu și colegii mei am avut o satisfacție deplină pentru că ni se părea că citește din platforma noastră electorală. Prin urmare, noi nu ne prezentăm numai cu o listă de candidați care sunt cei mai buni, dar ne prezentăm și cu o platformă electorală care, iată, președintele Traian Băsescu, vrând-nevrând, confirmă că răspunde în cel mai înalt grad intereselor românilor ca cetățeni europeni și ale României ca stat membru UE." 
   Băsescu pare mai puţin sigur de receptivitatea românilor faţă de "SUE" şi admite pentru prima dată că subiectul trebuie dezbătut public: "Vrea România o Uniune Europeană mai integrată, să ne îndreptăm spre Statele Unite ale Europei, sau vrea România și electoratul de la noi să stăm cât mai departe de cedarea de suveranitate?", dar apără în continuare teza austerităţii: "Nu cred că este nevoie de o modificare, ci este nevoie de măsuri suplimentare. Una s-a luat - Tratatul Fiscal - şi, probabil, dacă nu merge nici cu asta, vor mai trebui găsite îngrădiri, sancţiuni pentru cei care ies din criteriile de la Maastricht, în mod deosebit pe deficit". 

27. EuroBăse, tonomatul agendei UEiste în România. 
   "Grija pentru integrare - este esențial ca 2014 și 2015 să fie ani în care noi confirmăm politica României vizavi de Uniunea Europeană, adică o Românie care vrea să se integreze în tot ceea ce înseamnă Europa unită. Acesta a fost motivul pentru care, cel puțin până acum, România a aderat la toate noile instituții create și care vizau integrare. Acesta este motivul pentru care România, nefiind în zona euro, a adoptat Tratatul fiscal. Acesta este motivul pentru care România în 2012 a făcut declarația politică în Consiliul European că dorește să participe la uniunea bancară. Integrarea României este esențială pentru ca în perioada următoare să devenim un membru extrem de puternic al Uniunii Europene. De aceea, mă surprinde puțin și pesimismul introdus în ultima perioadă, atât la nivelul Guvernului, cât și la nivelul Băncii Naționale, cu privire la adoptarea monedei euro. Şi aici aș vrea să fiu foarte clar, ambiguitatea legată de adoptarea monedei euro nu face bine României."

28. După Uniunea Bancară UE, în care vom intra fără a fi şi în zona euro (deci, rămânând doar cu obligaţiile), guvernul anunţă că vrea să bage România şi-n Uniunea Energetică UE. Care, în traducere, înseamnă că firmele străine cărora li s-au dat pe tavă resursele subsolului României (petrol, gaze...) le pot exporta oriunde în UE, exploatând zăcămintele după criterii "de piaţă" (profit maxim), nu limitat, după necesarul de consum intern.
   Ponta pomeneşte doar despre proiectata "negociere colectivă" cu Rusia (care nu se ştie dacă ar accepta-o), şi nimic despre partea cea mai importantă, şi anume că "energia va fi pusă în comun" la nivelul UE: "Avem două decizii extrem de importante de adoptat cât mai repede. În primul rând, propunerea făcută de prim-ministrul polonez, Donald Tusk, privind o Uniune Europeană a energiei - și aici Guvernul pe care îl conduc și România susțin în totalitate. Noi am discutat acest lucru cu premierul Tusk, știe foarte bine că are sprijinul nostru. Mai direct, pe înțelesul tuturor, nu 28 de țări care negociază separat cu Rusia prețul energiei, pentru că asta înseamnă de fiecare dată prețuri mai bune sau mai rele în funcție de interese politice, ci 28 de țări europene care au o singură politică referitoare la energie, referitoare la prețurile cu care importă energie din Rusia."

29.
#1. PSD şi lozinca sa din 2014, "Apărăm România". Printre altele, prin... trecerea la euro, pentru care nici nu va fi pregătită, şi nici nu i-ar folosi, ba dimpotrivă. 

   Ponta: "În semestrul II 2019 o să avem Președinția UE. Și noi la 1 ianuarie 2019 trebuie să fim în zona euro." 
#2. Emisarul SUA vorbeşte despre "oligarhii răi", dar oare se referă şi la Soros sau la oligarhi din UE şi SUA ? PP-DD nu s-a dus la Ambasada SUA. Presupun că n-a fost invitat, deşi este partid parlamentar. 
   "Este important ca ţările din această regiune, inclusiv România, Bulgaria, alte state din această parte a Europei să fie capabile să reziste oligarhilor, companiilor sau persoanelor bogate care pot folosi absenţa unor instituţii puternice fie pentru a cumpăra infrastructură vitală, sau instituţii media, sau politicieni pe care-i pot folosi pentru a influenţa, pentru a câştiga controlul asupra instituţiilor sau chiar a statului."

30. A trebuit să vină "criza ucraineană" ca să se constate dezastrul produs prin eliminarea serviciului militar obligatoriu, odată cu revizuirea Constituţiei din 2003 (prin referendum falsificat). Degeaba faci recrutare şi începi instrucţia DUPĂ declanşarea stării de război, dacă nu ai deja suficiente trupe pregătite, şi mai ales tehnică militară corespunzătoare. Mutarea lasă impresia de conformare la un ordin extern, spre susţinerea unui regim ucrainean cu o susţinere internă tot mai incertă. 
   În Monitorul Oficial a fost publicat modelul certificatului medical pe care toți tinerii sunt obligați să-l dețină la recrutare, în perioada stării de război. Conform prevederilor legale, în cazul mobilizării sau a războiului, sunt obligați să îndeplinească serviciul militar toți bărbații apți, cu vârste cuprinse între 20 și 35 de ani. 
   Ordinul publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 312, din 28 aprilie 2014, a fost emis de MApN, MJ, SRI, SPP, MAE, MS, SIE și STS și aprobă modelul certificatului medical eliberat de medicul de familie, ce urmează să fie prezentat de tineri la comisia locală de recrutare-încorporare.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: