04 decembrie 2013
Statul a ajuns şi să nu mai aibă mijloacele de a-şi administra proprietatea, şi să nici nu aibă voie s-o facă
Întreprinderi de stat monopoluri naturale, precum Hidroelectrica, sau alte întreprinderi strategice, precum CFR Marfă, au fost aduse intenţionat în cvasifaliment, soluţia salvării, recapitalizării sau a investiţiilor din partea proprietarului (statul !) nemaifiind ceva de la sine înţeles, atât datorită distrugerii băncilor de stat (Bancorex, BCR, Banca Agricolă), cât şi normelor UE impuse "ajutoarelor de stat". BNR - bancă de stat - "trebuie să fie independentă politic" (deci, un fel de guvern paralel), şi nici nu mai poate - din punct de vedere legal - finanţa proprietatea statului, acolo unde acesta, prin organele sale (guvern şi parlament) ar considera necesar. A ajuns astfel statul să se milogească de băncile străine, al căror criteriu de creditare este (oficial) profitul rapid, sau chiar refuză creditarea, la presiuni politice ori în interesul viitorului cumpărător al activului scos la mezat "în lipsa altor soluţii". Iar BNR teoretizează şi justifică starea de fapt, lucrând împotriva proprietarului său - statul.
Sigur, vor veni mulţi lătrăi cu lozinci tip "Asta-i economia de piaţă, capitalismul !", ori "Şi ce te faci cu un guvern iresponsabil/populist ?".
Da' ce te faci cu guverne responsabile către alte entităţi, şi nu către naţiune ?
Ora Nouă:
Olteanu (BNR): Meseria bancherilor este să administreze fluxuri financiare, nu companii industriale
Bancherii au rolul de a administra fluxuri financiare, nu companii industriale, și sunt reticenți în a finanța companii românești precum Oltchim, având în vedere trecutul acestora, a declarat vineri viceguvernatorul BNR, Bogdan Olteanu, în cadrul unei conferințe pe tema rolului băncilor în restructurarea companiilor organizată de ziarul Bursa.
El a răspuns astfel criticilor venite din partea ministrului Economiei, Andrei Gerea, care, la același eveniment, a cerut sectorului bancar să finanțeze companiile mari, cu potențial, aflate în restructurare, precum Oltchim, și să facă diferența între acestea și micile firme care apelează la insolvență doar pentru a păcăli creditorii.
‘În primul rând trebuie să fac referire la nevoia de stabilitate’, și-a început Olteanu discursul.
‘Bancherii sunt reticenți în a se implica în economia reală, dar nu cred că nu o înțeleg. Meseria lor este să administreze fluxuri financiare, nu companii industriale. Dar acest lucru nu înseamnă că nu vor să-și asume unele riscuri’, a spus Olteanu.
El a precizat că bancherii se uită în special la finanțarea sectoarelor și companiilor unde există posibilitatea de câștig de valoare adăugată pe termen lung.
‘Ce-i împiedică pe bancheri să acorde finanțare companiilor românești? Se uită și la cel care ți se adresează. Spre exemplu, Oltchim are câteva sute de milioane pe care nu le-a plătit creditorilor. Ce lipsește companiilor românești este capitalul’, a mai afirmat Olteanu, precizând că băncile își ridică problema de ce proprietarul unei companii care anii trecuți avea afaceri de milioane de euro nu își riscă propriii bani.
Oltchim are nevoie de un credit de 15 milioane de euro pentru a redeschide o secție și a reveni pe break-even (a atinge pragul de rentabilitate — n.r.), însă nicio bancă nu vrea să-i acorde acest împrumut, a declarat anterior ministrul Economiei, Andrei Gerea, la același eveniment.
‘Oltchim caută finanțare de 15 milioane de euro pentru a deschide o secție și a reveni pe break-even și nimeni nu vrea să-i dea, pentru că e o companie în insolvență, pe pierdere. Toată lumea vrea să finanțele companii cu profituri grase, cu cifră de afaceri de milioane, indicatori super, dar, iertați-mă, acele companii nu au nevoie de finanțare’, a spus Gerea.
El a catalogat drept ‘jenantă’ situația în care se află acum singurul combinat petrochimic din România.
‘Oltchim a ajuns în situația jenantă de a lucra la 25% din capacitate și de a se ruga încoace și-ncolo pentru 15 milioane de euro’, a completat ministrul.
Gerea a cerut sectorului bancar să facă diferența între companiile mari, care au potențial de creștere, au piață și planuri solide de reorganizare, și firmele mici care apelează la insolvență și restructurare pentru a păcăli creditorii.
‘Este păcat că, în cazul companiilor cu potențial, odată ajunse în reorganizare, băncile închid ușile, iar aceste companii devin ‘persona non-grata’. Băncile trebuie să facă o analiză de risc și să facă diferența între companii cu zeci de milioane de euro cifră de afaceri și acele firme care folosesc reorganizarea cu rea credință. Eu cred că băncile pot face diferența între cei cu cifre de afaceri mari și cei care profită de cadrul legislativ pentru a-și rotunji buzunarele și pentru a mai trage o țeapă statului și creditorilor’, a afirmat oficialul citat.
Potrivit acestuia, statul trebuie să ia atitudine, nu să stea pasiv și să constate peste câțiva ani că aceste societăți nu mai există.
‘Nu poți pune semnul de egalitate între un SRL care nu are altă preocupare decât să țepuiască — și îmi cer scuze pentru cuvânt — și o companie cu capacitate reală în piață. Este important să recâștigăm încrederea finanțatorilor, băncilor, dar trebuie să ne întâlnim la mijloc’, a susținut Gerea.
El a amintit povestea măgarului lui Nastratin Hogea, pe care Nastratin l-a învățat cu mâncare din ce în ce mai puțină, iar, când măgarul a murit, personajul balcanic a fost profund supărat că animalul a încetat din viață chiar atunci când se obișnuise cu foarte puțină hrană.
‘Fac un apel cât se poate de serios către bancheri: să privească cu alți ochi pe cei care bat la ușa lor, să se uite în economia românească, pentru că sunt companii care merită să primească finanțare de la sectorul bancar’, a conchis el.
Combinatul petrochimic Oltchim Râmnicu Vâlcea este în insolvență de la începutul anului și va fi scos în 2014 la privatizare.
Etichete:
BnR
,
dezastru
,
finanţare
,
jaf
,
PDUSL
,
propagandă
,
RSS RomEUnia
,
UE
Abonați-vă la:
Postare comentarii
(
Atom
)
Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO
Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."
Postări populare:
-
De ceva vreme a început o campanie mediatică pentru susţinerea lui Marius Oprea, directorul IICCR (Institutul pentru Investigarea Crimelor C...
-
Cred că povestea aia cu banii "din Transnistria" - acum vehiculată şi de NPeia - este pentru derutarea naţionaliştilor, care ar m...
-
Christopher Edward Harle Story , scriitor, publicist, consilier guvernamental pe probleme economice şi de securitate din Marea Britanie, ...
-
O pledoarie pentru federalizarea României Regiunile Istorice Unul dintre cele mai sacre fundamente constituţionale din ist...
-
Capitalizarea CEC este una dintre măsurile anti-criză ale guvernului. Fiind principala bancă comercială cu capital integral românesc, un...
-
Locuitorii Roşiei Montane, dar şi cei din localităţile din jur (peste 5000, Roşia având sub 4000 de locuitori), au participat la sărbători...
-
Textele şi link-urile sunt în limba engleză, selectaţi "Romanian" la caseta de traducere de pe coloana din dreapta a blogului...
-
Senatorul PSD Cătălin Voicu îi dezvăluie colegului său Alexandru Mazăre, într-o discuţie înregistrată de procurorii DNA şi redată în refera...
-
M-am liniştit... recunoaşte Năstase că PDL este de dreapta: "S-a arătat foarte clar că nu mai putem accepta colaboraţionismul. F...
-
Teatrul Est-Vest I: Scheletul NOM - crize care îndreaptă regiunile spre Guvernul Unic Mondial Exemplele care urmează arată cum actorii N...
Un comentariu :
COMENTARIU PRELUAT DE PE PETITIA “SALVATI OLTCHIM”. CITITI SI SEMNATI PETITIA ONLINE: http://www.petitieonline.com/salvati_oltchim_si_arpechim
TOATA LUMEA VORBESTE DESPRE SALARII NEPLATITE DE DOUA LUNI SI JUMATATE.
FALS. ESTE VORBA DESPTRE TREI LUNI SI JUMATATE (SAPTE CHENZINE SALARIALE)!
RESTANTELE SALARIALE ale oamenilor de la OLTCHIM sunt de 7 CHENZINE (3 LUNI SI JUMATATE), astfel:
1. valoare transport luna DECEMBRIE 2012 (max. 80 lei / salariat – functie de timpul efectiv lucrat in luna DEC. 2012);
2. avans luna IANUARIE 2013 (trebuia platit in data de 25.01.2013) – (40% din salariul tarifar aferent lunii IANUARIE 2013);
3. avansul lunii SEPTEMBRIE 2013 (trebuia platit in data de 25.09.2013);
4. lichidarea lunii SEPTEMBRIE 2013, cu transport inclus (trebuia platita in data de 10.10.2013);
5. tichetele de masa aferente lunii SEPTEMBRIE 2013 (trebuiau distribuite in data de 10.10.2013);
6. avansul lunii OCTOMBRIE 2013 (trebuia platit in data de 25.10.2013);
7. lichidarea lunii OCTOMBRIE 2013, cu transport inclus (trebuia platita in data de 10.11.2013);
8. tichetele de masa aferente lunii OCTOMBRIE 2013 (trebuiau distribuite in data de 10.11.2013);
9. avansul lunii NOIEMBRIE 2013 (trebuia platit in data de 25.11.2013);
10. lichidarea lunii NOIEMBRIE 2013, cu transport inclus (trebuie platita in data de 10.12.2013);
11. tichetele de masa aferente lunii NOIEMBRIE 2013 (trebuiae sa fie distribuite in data de 10.12.2013).
RESTANTELE SALARIALE ale disponibilizatilor de la OLTCHIM (trebuiau platite in momentul disponibilizarii – respectiv pana cel mai tarziu in data de 13.06.2013, sunt urmatoarele::
1. valoare transport luna DECEMBRIE 2012 (max. 80 lei / salariat – functie de timpul efectiv lucrat in luna DEC. 2012);
2. avans luna IANUARIE 2013 – (40% din salariul tarifar aferent lunii IANUARIE 2013);
3. o suma de bani aferenta concediilor de odihna neefectuate in anul 2013 sau rest. anterioare anului 2013;
4. salariile compensatorii datorate de OLTCHIM conform CCM.
Sa nu uitam de DETURNARILE DE FONDURI (furturi din avutul personal) facute de catre conducere Oltchim: retinerea CAR-ului pe statele de plata si nevirarea acestor sume la CAR, retinerea ratelor bancare pe statele de plata si nevirarea acestora la banci, retinerea “garantiilor” pe statele de plata si nevirarea acestor sume in depozitele bancare de garantii, etc.
Sa nu uitam ca, desi la ora aceasta OLTCHIM, functioneaza la maxim 10% din capacitatea de productie (dar managementul vorbeste de 25%), numarul de personal a scazut cu 30%, numarul directorilor (numiti pe criterii politice si de rudenie nu pe criterii de competenta) a crescut, fiind supradimensionat - este 22 directori (spre exemplu conducerea executiva a Oltchim a crescut de la 6 directori la 9 directori, deci cu 50% mai multi). Ei nu au fost sacrificati nefiind disponibilizati!
Trimiteți un comentariu