Probabil că urmează să aflăm în curând că nu mai există (în aceeaşi formulă) majoritatea parlamentar-guvernamentală. Prin migrarea unor "pontişti" de la PSD şi a "marginalizaţilor" de la ALDE către un partid nou. Majoritatea însă se va recompune pe baza unui compromis, fiind posibilă şi asocierea UDMR. Desigur, vom mai afla că urmează nişte ajustări de program, pe linia de-acum clasică pornită cu jocul UnPR (2010-2012), spargerea USL şi predarea puterii către tehnocraţi ("eh, aţi văzut că noi am vrut, dar iată că nu mai este posibil").

© my angry rants

24 octombrie 2013

"Un nou partener de coaliţie"



Pentru trecerea la euro nu numai că strângem cureaua individual, ci s-ar putea şi "să fie nevoie" să crească cota unică de impozitare. Deficitul-limită e de bază pentru guvernul USL-FMI, nu economia reală. Pentru trecerea la euro sunt necesari anumiţi parametri macroeconomici. Care pot fi atinşi, dar cu preţul strangulării economiei reale şi a nivelului de trai. "Restul beneficiilor" ar veni după (vezi Grecia...). 

USL zice că e vorba despre o simulare. Pentru a acoperi majorarea salariilor şi a pensiilor, dacă UE şi FMI nu acceptă scoaterea din calculul deficitului bugetar a sumelor pentru cofinanţarea de către stat a proiectelor cu bani europeni, "alternativa ar fi creşterea fiscalităţii". De remarcat europropaganda - banii de cofinanţare ar putea avea "verde", cei necesari ajutorului ("de stat") pentru firmele de stat în dificultate - nu ! Mai bine se vând pe doi lei...
"Creşterea cotei unice ar fi necesară dacă FMI şi CE nu acceptă pentru 2014 un deficit bugetar mai mare din cofinanţarea fondurilor UE, pentru a permite majorarea salariilor şi a pensiilor, mai ales după o încasare la nouă luni cu mult sub programul de la începutul anului, afirmă surse oficiale.
Surse oficiale au declarat pentru MEDIAFAX că după primele nouă luni, veniturile bugetare au fost cu aproximativ 6 miliarde de lei sub estimarea de la începutul anului, din cauza unor performanţe sub aşteptări la nivelul sistemului bancar, provenite şi din modificări ale legislaţiei fiscale, o colectare mai slabă, explicată inclusiv prin procesul de reorganizare a ANAF, şi nerealizarea profitului estimat la BNR.

Cu toate acestea, autorităţile au un program de bază pentru anul viitor care nu prespune majorări de taxe, dacă va fi acceptată de Comisia Europeană o rectificare bugetară pe ultimul trimestru ce încorporează o creştere economică de 2,2% pe acest an şi de aplicarea clauzei de investiţii pentru 2014. Comisia Europeană discută în prezent introducerea unei reguli care să permită depăşirea ţintelor de deficit bugetar cu sumele alocate investiţiilor de cofinanţare a programelor susţinute din fonduri UE pentru statele aflate în condiţii dificile şi fără a periclita nivelul de deficit de 3% din PIB."
O analiză Reuters din 2011 era optimistă în privinţa PDL (era avut în vedere ca partener PP-DD):
"Premierul român Emil Boc va fi probabil pus în situaţia de a încheia o alianţă cu un partid populist, susţinător al unei fiscalităţi reduse, dacă doreşte să rămână la putere după alegerile de anul viitor, iar acest lucru ar putea pune în pericol reformele convenite cu FMI /Fondul Monetar Internaţional."
Nu-i pentru cin' se pregăteşte, ci pentru cin' se nimereşte. Dl Căcărău a ieşit cu o declaraţie categorică împotriva măririi cotei unice. Dar, în condiţiile în care PSD are deja o majoritate fără PnL, ne putem imagina o continuare a mascaradei printr-o viitoare asociere PDL-PnL, în numele "valorilor de dreapta" (n'aşa ?!). Că oricum s-ar aplica creşterea fiscalităţii de către majoritatea-care-o-fi-ea, da'-i bine de speculat momentul şi de omologat PnL ca partid de dreapta (Blaga: "Am lucrat foarte bine cu domnul Tăriceanu").

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Gabriel Andreescu, 2001: "În jurul anului 2006 ar fi necesar ca arhitecţii Uniunii Europene să ia deciziile pentru o reformă radicală a Uniunii; deciziile privind Europa federală. Ca acest lucru să fie posibil, sînt necesari cîţiva ani pentru pregătirea locuitorilor Europei, ca să înţeleagă şi să accepte un asemenea proiect. Iată de ce într-un an-doi, ideea unei Europe federale trebuie să prindă un contur operaţional, iar în doi-trei ani, ea trebuie să se afle pe masa de lucru a actorilor politici şi în dezbaterea opiniei publice europene".

Postări populare (nu P.P.E. !):