15 June 2012
În locul Consiliului European şi a Consiliului de Miniştri al UE, ar urma să fie instituită o a doua cameră, a statelor, în Parlamentul European. Miniştrii de externe ai Austriei, Belgiei, Danemarcei, Italiei, Germaniei, Luxemburgului, Olandei, Poloniei, Portugaliei şi Spaniei au prezentat aceste propuneri preşedintelui Comisiei Europene Jose Manuel Barosso, preşedintelui Consiliului European Herman Van Rompuy, preşedintelui Băncii Centrale Mario Draghi şi liderului eurogrupului Jean Claude Juncker.
In the shorter term, the European External Action Service (eeas)—the EU’s diplomatic, intelligence and military unit—must “be strengthened more.” The EU also needs “a more dynamic Common Security and Defense Policy, stronger EEAS planning and command capabilities for civil-military operations, more pooling and sharing.”
The report also says, “We should also aim for a common seat in international organizations,” presumably referring to the EU’s longstanding goal of gaining a seat on the UN Security Council.
The group plans to continue meeting, focusing especially on how to make Europe “a global player.”
Traducerea pasajului:
Pe termen lung, acest lucru înseamnă o "Politică de Apărare Europeană", care ar putea include o "armată europeană" pentru unele naţiuni, spune raportul. Când vine vorba despre politica de apărare, "majoritatea miniştrilor de externe [care ? desigur, majoritatea dintre cei 27, nu cei 10 ori o majoritate dintre ei !] consideră că ar trebui să fim mai ambiţioși", spune raportul.
Pe termen scurt, Serviciul European pentru Acţiune Externă (SEAE) - corpul diplomatico-militaro-informativ al UE - trebuie "să fie consolidat mai mult." UE are nevoie, de asemenea, "de o Politică de Securitate și Apărare Comună mai dinamică şi capabilități de planificare și comandă ale EEAS/SEAE mai puternice pentru operațiuni civil-militare, mai multă punere în comun şi partajare a resurselor (militare)".
De asemenea, raportul spune: "Noi ar trebui să urmărim, de asemenea, obținerea unui loc comun în cadrul organizaţiilor internaţionale", probabil referindu-se la obiectivul pe termen lung al UE de a obţine un loc în Consiliul de Securitate al ONU.
Grupul intenţionează să continue reuniunile, concentrându-se în special pe metodele de a face din Europa "un actor global."
- 'Care este locul României într-o Uniune Europeană extinsă?' - Discursul Excelenței Sale Adrian Năstase, Prim-ministru al României, European Policy Center - Bruxelles, 6 iunie 2002:
Intalnirea ambasadorilor NATO a fost solicitata, saptamana trecuta, de reprezentantul SUA, Nicholas Burns, care a semnalat ca Washingtonul este alarmat de ideea franco-germana de a infiinta un cartier general al viitoarelor forte europene, separat de structurile Aliantei. Neavand parghii pentru a influenta dezbaterile dintre membrii UE, Burns a solictiat ca cei 17 aliatii europeni din NATO, multi dintre ei membri ai UE, sa explice, la reuniunea speciala, ce se va intampla cu proiectul militar al UE. El a reamintit de criza aparuta in momentul cand Franta, Belgia si Germania, statele care sustin acum ideea cartierului general european, au refuzat, inaintea conflictului din Irak, sa voteze pentru acordarea de asistenta Turciei. Mai mult, Burns a deschis in presa britanica dezbaterea despre viitorul NATO dupa razboiul rece, afirmand ca Alianta are acum ca scop protejarea tututor membrilor ei, fie ei europeni sau nord-americani, de amenintarea terorismului international, oriunde in lume ar prinde forma acest fenomen. Declaratia cu privire la rostul Aliantei, facuta de Burns in presa britanica, a fost o incercare de revalorizare a importantei NATO in ochii publicului si implicit a Guvernului britanic. Statele Unite au devenit extrem de ingrijorate in privinta ideii apararii europene dupa ce Marea Britanie a semnalat o schimbare de pozitie fata de proiectul militar al UE, dupa summitul Chirac-Schröder-Blair de la Berlin. Londra, aliatul fidel al Washingtonului, a decis, o data cu reimprospatarea echipei de politica externa a premierului Blair, sa sprijine proiectul de aparare europeana, afirmand ca este de acord cu o intarire a puterii militare a UE care sa actioneze complementar Aliantei. Adoptand rolul delicat de mediator al divergentelor transatlantice, Marea Britanie spera sa ghideze dezbaterea din UE catre o solutie care sa protejeze si interesele Aliantei, nefiind de acord cu ideea franco-germana a cartierului general european si nici cu introducerea in Constitutia europeana a clauzei de aparare comuna, care ar dubla articolul 5 din Tratatul Atlanticului de Nord.
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu