Boiko Borisov (2010): "Nu le pot explica locuitorilor din Burgas de ce vin zilnic la descărcare în port două petroliere"
Bulgaria se retrage din proiectul controversat al unui oleoduct (SETimes.com)
"Nu există ameninţarea unor sancţuni. Lucrăm de peste un an cu mai multe companii internaţionale şi case de avocatură. Nu există niciun risc ca Bulgaria să fie sancţionată", a mai spus oficialul bulgar.
Rusia controlează 51% din compania mixtă care urma să dezvolte proiectul, iar Grecia şi Bulgaria câte 24,5%.
Conducta de 300 de kilometri, care urma să lege portul Burgas de la Marea Neagră de portul Alexandroupolis de la Marea Egee, trebuia să aibă o capacitate de 35 de milioane de tone de petrol pe an, cu o posibilă majorare la 50 de tone. Proiectul ar fi trebuit să reducă traficul de petroliere prin strâmtorile Bosfor şi Dardanele, foarte aglomerate.
Cum profită România de această situaţie
Oficialii Gazprom Neft, divizia petrolieră a gigantului rus, şi-au manifestat interesul încă din 2010 pentru conducta de ţiţei Constanţa-Trieste, proiect iniţiat de România, Serbia şi Croaţia, considerat concurent celui bulgar.
Denumit şi PEOP (Pan European Oil Pipeline), proiectul întârzie de mai mulţi ani din cauza unor neînţelegeri între cele trei ţări, iar ultima variantă implică realizarea unei conducte între Constanţa şi Pancevo, Serbia.
Gazprom Neft controlează o rafinărie la Pancevo, prin intermediul companiei sârbe NIS.
Oleoductul va avea o capacitate de 40 de milioane de tone şi va necesita costuri de circa două miliarde de euro.
Proiectul a fost gândit iniţial pentru a aduce în Europa ţiţei din zona caspică.
De acest proiect sunt interesaţi şi kazahii de la KazMunaiGaz, care controlează grupul Rompetrol şi au construit un terminal petrolier în portul Midia de la Năvodari.
3 comentarii :
In 1999 la eclipsa eram la Olimp Exact cu o zi inainte se inundase plaja cu petrol( vreo doua zile inante stationasera niste vapoare chiar in dreptul plajei)
A fost infect ...
Erau foarte ,foarte multi turisti mai ales straini .Atunci am fost convinsa ca a fost sabotat turimul pe litoral
Au fost multe sabotaje în 1999, începând cu mineriada și terminând cu renunțarea la construirea de elicoptere militare Cobra la IAR, "că nu sunt bani" (Radu Vasile și Daniel Dăianu dixit).
Asa e. Acum le pun cap la cap
Trimiteți un comentariu