13 octombrie 2011

Alt consilier prezidenţial dubios



Încă din 2004, Băsescu a adunat la Cotroceni anumiţi inşi dubioşi, unii dintre ei proveniţi din reţeaua Soros: Andrei Pleşu, Renate Weber, Adriana Săftoiu, mai recent Sebastian Lăzăroiu şi Leonard Orban.

Ultima numire, prin decret prezidenţial, este cea a lui Iulian Chifu, în funcţia de "consilier prezidenţial pentru Afaceri Strategice, Securitate şi Politica Externă".

Numai că şi în acest caz este vorba tot despre un personaj controversat - fost consilier al lui Teodor Meleşcanu, implicat în diverse maşinaţiuni şi fraude, şi propagandist Soros (a întocmit diverse materiale şi a scris cărţi şi articole pe filiera Soros).

În continuare, două articole. Primul, al Asociaţiei Civic Media, celălalt al agenţiei de ştiri Romanian Global News:


PNL prins cu Axa Bucureşti - Chişinău/Tiraspol - Moscova 

[...] „Pe 12 aprilie a avut loc, la Palatul Victoria, o scurtă întâlnire de prezentare a persoanei respective (Alexandr Kondyakov) cu domnul prim-ministru, în prezenţa senatorului PNL, Radu Stroe. Au fost înştiinţate cu transparenţa instituţiilor cu atribuţii specifice pentru a se asigura o informare adecvată asupra persoanei respective, fiind cunoscută activitatea anterioară a acesteia. Întâlnirea a durat circa 15 minute şi a fost solicitată în numele companiei pe care persoana respectivă o reprezintă (Novokom - n.r.).

După cum ştiţi, premierul se întâlneşte des cu reprezentanţii firmelor străine. Precizăm că nu s-au discutat probleme de politică internă“, a declarat Camelia Spataru.

Ce nu se prea ştie despre Teodor Meleşcanu

Teodor Meleşcanu, actual ministru al Apărării, a fost membru în Consiliul de Administraţie al ROMPETROL, între 2002 şi 2004. Meleşcanu a fost deconspirat, recent, ca agent securist, de celebrul Liviu Turcu, ofiţerul care a fugit în Occident înainte de 1989. Meleşcanu a fost cel care a legat PNL-ul direct cu partidul lui Putin, semnând un acord cu o organizaţie din Moldova susţinută şi creată de consilierul special al lui Putin, Gleb Pavlovski.

Cornelia Draghici / Interesul public

26 septembrie 2006

IULIAN CHIFU, BAIATUL DE MINGII DIN SPATIUL EX SOVIETIC

Scandalul politic care bulversează în aceste zile scena politică românească a prins în mrejele sale şi unul dintre importantele servicii secrete ale României, respectiv SRI care este acuzat de efectuarea unor acţiuni de poliţie politică ce vizau o serie de oameni politici din rândul PNL.

În culisele acestui nou scandal se află un personaj controversat al scenei publice: Iulian Chifu, analist al spaţiului ex-sovietic. Iulian Chifu este unul dintre consilierii senatorilor PNL, Teodor Meleşcanu, şi Norica Nicolai în ceea ce priveşte problematica Republicii Moldova şi a spaţiului ex-sovietic. Consilierul celor doi oameni politici este un cunoscut comentator politic al evenimentelor din spaţiul estic (Ucraina, Rusia, Republica Moldova, Georgia), având, totodată, şi calitatea de conferenţiar universitar, doctor în istorie. În cadrul SNSPA, Iulian Chifu se ocupă de analiză de conflict şi a intrat în atenţia mass-media din România, după abandonarea carierei de reporter la Prima TV, prin intermediul scandalului financiar în care a fost implicat ONG-ul intitulat „Centrul pentru Prevenirea Conflictelor şi Early Warning“.

Iulian Chifu a fost „deconspirat“ în urma scandalului de la DRRP

ONG-ul pe care îl conducea a beneficiat de o serie de fonduri din partea Departamentului pentru Românii de Pretutindeni (DRPP) pentru realizarea unui proiect intitulat „Edificarea capacităţilor de gestionare a crizelor“ şi ale cărui obiective generale erau editarea de analize periodice referitoare la managementul crizei şi dezvoltarea capacităţilor de avertizare timpurie pentru anticiparea posibilelor conflicte, cu impact major asupra societăţii, sprijinirea dezvoltării democratice a instituţiilor societăţii civile, precum şi încurajarea exportului valorilor democratice în statele din spaţiul ex-sovietic.

Consilierul liberalilor, acuzat de prejudicierea României cu peste un miliard de lei

ONG-ul lui Iulian Chifu a primit pentru realizarea proiectelor sale în spaţiul Republicii Moldova suma de 1.573.850.000 ROL, prin contractul nr. 1231/ 18.06.2004), pentru proiectul „BeCaMe Democratic“ şi din care a cheltuit 1.528.037.062 în proiectele sale din anul 2004. În urma scandalului iscat la începutul anului 2005, de către Eugen Popescu, fost director în cadrul DRRP şi patron al Agenţiei de ştiri „Romanian Global News“, mass-media a luat la puricat activitatea DRRP-ului în anul 2004 şi implicit performanţele ONG-ului „Centrul pentru Prevenirea Conflictelor şi Early Warning“.

Raportul Curţii de Conturi pe anul 2005 privind activitatea DRRP a evidenţiat faptul că „Centrul pentru Prevenirea Conflictelor şi Early Warning“, împreună cu „Fundaţia Academică Petre Andrei“ şi „Asociaţia Centrul pentru Democraţie“ din Iaşi, au prejudiciat statul român cu suma totală de 1.734.680 ROL, din care mai mult de un miliard de lei au fost trecuţi în contul lui Iulian Chifu şi al ONGului său. Raportul expertului trimis de DRRP, în 2005, pe urma banilor cheltuiţi în spaţiul moldav, a relevat faptul că analizele, avertizarile şi rapoartele lunare prezentate de CPC-EW, ca rezultat al muncii depuse în cadrul proiectului „BeCaMe Democratic“, sunt copiate, fără niciun fel de contribuţie personală, direct din materialele Agenţiei de Presă „FLUX“ din Chişinău. Aceste analize au fost traduse în limba engleză, cu cheltuielile de rigoare pentru care s-au decontat sumele stipulate în contractul de finanţare, conform documentelor justificative prezentate DRRP de către CPC-EW.

Unii jurnalişti l-au acuzat pe Iulian Chifu că nu a menţionat obţinerea vreunui drept de copyright de la instituţiile cărora le aparţineau materialele. Raportul DRRP, confirmat de Curtea de Conturi, relevă faptul că CPC-EW nu a pus la dispoziţia DRRP o strategie de difuzare a materialelor redactate, însoţită de documentele de predareprimire, precum şi niciun fel de evidenţă scriptică din partea presupuşilor destinatari ai materialelor produse în cadrul proiectului „BeCaMe Democratic“.

Cine i-a pus pile lui Chifu pentru postul de consilier?

Iulian Chifu s-a remarcat în peisajul public din România şi prin participarea la ceea ce massmedia a considerat a fi „proiectul otrăvit“, respectiv un plan de reglementare al conflictului transnistrean realizat de către o serie de experţi români, ucrainieni şi moldoveni (Oleksandr Sushko - Centrul de Studii Euro-Atlantice din Kiev, Natalia Belitser - Centrul Pylyp Orlyk pentru Democraţie din Ucraina, Oazu Nantoi - Institutul de Politici Publice din Chişinău, Igor Munteanu - IDIS Viitorul din Republica Moldova, Dan Dungaciu - Universitatea Bucuresti, Cornel Codită - CPC-EW).Plan ce a fost prezentat în faţa Comisiilor de Politică Externă ale Senatului şi Camerei Deputaţilor la 1 martie 2006.

Analistul Iulian Chifu este un vechi jurnalist specializat în problematica conflictelor îngheţate din spaţiul ex-sovietic, cu numeroase articole, cărţi şi intervenţii în mass-media pe acest subiect. Dintr-o astfel de poziţie publică, la care poate fi adăugată relaţia de prietenie cu Marian Enache (fost lider ApR), Iulian Chifu a fost recomandat pentru postul de consilier al senatorului Meleşcanu, şi mai apoi Norica Nicolai, pentru spaţiul estic. De altfel, Iulian Chifu şi Marian Enache au înfiinţat împreună chiar şi o societate comercială în Iaşi (Prorom Consulting &Mangament Politic SRL), firmă care astăzi se află în lichidare.

Dan Badea / Interesul public
26 septembrie 2007

CUM AU FOST FURATI BANII ROMANILOR DE PRETUTINDENI

-- Curtea de Conturi confirma jaful de la DRRP si pune la index mai multe ONG-uri care au incalcat legea penala * In ciuda faptului ca Raportul se refera la perioada 2004-2005, responsabilii de fraude, inca umbla liberi pe la televiziuni

Raportul Curtii de Conturi pentru anul 2005, facut public saptamana trecuta, dezvaluie faptul ca Centrul pentru Prevenirea Conflictelor si Early Warning, impreuna cu Fundatia Academica Petre Andrei din Iasi si Asociatia pentru Democratie au prejudiciat Departamentul pentru Relatii cu Romanii de Pretutindeni (DRRP) cu o suma de 1.734.680.000 lei. Ziarul ZIUA a informat cu privire la acest prejudiciu inca din octombrie 2005, cand un raport intern al DRRP prezenta pe larg informatii cu privire la activitatea celor trei organizatii neguvernamentale amintite mai sus. DRRP, care tace mult prea suspect, este controlat de PNL si condus de Mihai Gheorghiu, om plasat in functie de seful PNL, Calin Popescu Tariceanu.

Raportul Curtii de Conturi

Curtea de Conturi arata in raportul sau ca s-a efectuat o misiune de audit la Departamentul pentru Relatii cu Romanii de Pretutindeni "si a valorificat rezultatele actiunii de control efectuate la 3 asociatii/fundatii care au derulat astfel de fonduri respectiv: Fundatia Academica Petre Andrei din Iasi, Asociatia Centrul pentru Democratie din Iasi si Asociatia Centrul pentru Prevenirea Conflictelor si Early Warning din Bucuresti".

Curtea de Conturi afirma ca faptele celor trei asociatii in derularea programelor cu DRRP au incalcat legea penala: "In urma verificarilor la trei dintre entitatile solicitate care au beneficiat de astfel de fonduri in anul 2004, respectiv: Fundatia Academica Petre Andrei din Iasi, Asociatia Centrul pentru Democratie din Iasi si Asociatia Centrul pentru Prevenirea Conflictelor si Early Warning din Bucuresti s-au constatat fapte generatoare de prejudicii in suma totala de 1.734,68 mii lei, existand indicii ca o parte din suma, respectiv 1.486,32 mii lei a fost cheltuita cu incalcarea legii penale".

Plagiat si prejudicii financiare

Un raport alcatuit inca din luna martie 2005, care a fost inaintat Ministerului Afacerilor Externe si Cancelariei primului-ministru, dezvaluie mecanismul prin care Centrul pentru Prevenirea Conflictelor si Early Warning condus de Iulian Chifu a reusit sa puna mana pe mai mult de un miliard de lei - fapta confirmata in prezent si de raportul Curtii de Conturi.

Centrul pentru Prevenirea Conflictelor & Early Warning - Bucuresti (CPC-EW) a incheiat pe 18 iunie 2004 contractul nr. 1231 cu DRRP, fiindu-i aprobata suma de 1.573.850.000 lei pentru proiectul BeCaMe Democratic. Proiectul initiat de CPC-EW in cursul anului 2003, a fost structurat pe o perioada de 3-5 ani. Obiectivele generale ale proiectului sunt: "editarea de analize periodice referitoare la managementul crizei si dezvoltarea capacitatilor de avertizare timpurie pentru anticiparea posibilelor conflicte, cu impact major asupra societatii; sprijinirea dezvoltarii democratice a institutiilor societatii civile; incurajarea exportului valorilor democratice in statele din spatiul ex-sovietic".

Raportul din martie 2005 reflecta faptul ca analizele, avertizarile si rapoartele lunare prezentate de CPC-EW ca fiind rezultat al muncii depuse in cadrul proiectului BeCaMe Democratic sunt copiate, fara nici un fel de redactare, direct din materialele Agentiei de Presa "Flux" de la Chisinau. Mai mult, analizele prezentate ca fiind traduse din limba romana in limba engleza (pentru care s-au decontat sumele stipulate in contractul de finantare, conform documentelor justificative prezentate Departamentului de CPC-EW), sunt copiate din materiale publicate pe Internet. Nu rezulta de nicaieri indicarea copyright-ului, obtinut de la institutiile carora le apartin materialele. Mai mult, autorii materialelor nu sunt nici macar mentionati, iar paragrafele sunt pur si simplu luate cu "copy-paste" de "specialistii" Centrului condus de Iulian Chifu.

FILIERA TRANSNISTRIA - SOROS - MOSCOVA

Image
Actualul ministru de Externe compromite din nou diplomatia romana, girand un proiect otravit pentru Romania

Ministrul roman de Externe Adrian Cioroianu a dovedit inca o data ca nu poate administra diplomatia romaneasca: ieri dimineata a girat cu prezenta sa o conferinta privind rolul societatii civile in regiunea Marii Negre, unde trimisul UE la Chisinau, Kalman Mizsei, a facut afirmatii in contradictie cu politica externa romaneasca, afirmatii lasate fara replica de ministrul Cioroianu @ Ambii oficiali au un numitor comun: George Soros

Kalman Mizsei a sustinut ca Uniunea Europeana ar trebui sa sprijine financiar societatea civila din Transnistria. Desi este cunoscut ca fiind in preferat de-al lui George Soros, diplomatul maghiar Kalman Mizsei nu a luat in considerare studiul Institutului pentru Politici Publice de la Chisinau care afirma ca: "in republica separatista au fost infiintate peste 600 de organizatii neguvernamentale, aproape toate aflandu-se cel putin sub controlul informativ al serviciilor ruse, multe fiind chiar infiintate de ele". Un exemplu: un ofiter de informatii acoperit, Dmitri Soin, coordoneaza doua ONG-uri transnistrene - insa in acelasi timp este cautat de Interpol pentru doua crime si e acuzat de trafic de armament. De altfel nici Mizsei nu are un trecut linistit: a fost fortat sa demisioneze din functia de reprezentant UNDP la Moscova in septembrie 2006 in urma unui raport care dezvaluia fraudele comise in timpul mandatului sau.

Ungurul “european” Kalman Mizsei si fraudele de la ONU pe mana Rusiei

Reprezentantul special al Uniunii Europene la Chisinau, Kalman Miszei, a declarat ieri la Bucuresti ca tarile membre UE si alti donatori internationali interesati de zona trebuie sa sprijine financiar societatea civila din Transnistria. "Republica autoproclamata transnistreana nu este o dictatura inchisa, nu are o structura politica monolitica. Exista pluralism in aceasta regiune cu o populatie de numai 500.000 de locuitori. Exista o opozitie politica, o societate civila, manageri ai unor intreprinderi care au opinii diferite de cele ale conducerii politice de la Tiraspol", a sustinut Miszei. Aceasta afirmatie a starnit reactia Antjiei Herrberg, moderatoarea conferintei din partea Crisis Management Initiative, care a spus ca "aceasta problema mai trebuie discutata, poate aceasta e cea mai mare provocare a noastra". Din pacate, reprezentantilor presei nu li s-a permis accesul la lucrarile conferintei, ci doar la deschidere - in ciuda faptului ca era vorba de o masa rotunda a societatii civile. Pozitia lui Mizsei a fost aprobata de ministrul Cioroianu, care l-a incurajat pe oficialul european in timpul conferintei de presa sa detalieze problema ajutorarii "societatii civile" transnistrene.

Mizsei a insistat afirmand ca "hranirea" societatii civile din Transnistria este doar o "provocare" pentru statele donatoare din UE sau pentru alti donatori internationali cum este Fondul Marii Negre de sustinere a cooperarii regionale intre organizatiile societatii civile realizat prin intermediul Fundatiei Marshall. Reprezentantul special al UE la Chisinau a mentionat ca, de la preluarea mandatului, a efectuat mai multe vizite la Tiraspol unde s-a intalnit cu asa-zisi oficiali transnistreni, dar si cu reprezentanti ai intreprinderilor economice si ai societatii civile. "Noi lucram cu oricine si aceste intalniri m-au ajutat sa le inteleg perspectiva, opiniile despre natura conflictului cu Chisinaul si despre gasirea unor solutii", a spus Miszei.

Pe dos fata de pozitia Romaniei

Pozitia oficiala a Romaniei este de includere a Republicii Moldova in pachetul tarilor din Balcanii de vest in ceea ce priveste aderarea la Uniunea Europeana. Kalman Mizsei insa a afirmat ieri ca Republica Moldova trebuie sa se multumeasca cu Politica Europeana de Vecinatate. Miszei a aratat ca UE reprezinta forta cu cea mai mare atractie pentru Republica Moldova, desi dorinta de integrare europeana a Chisinaului vine pe fondul cresterii euroscepticismului in randurile opiniei publice din tarile membre si al dorintei cetatenilor europeni de a nu se mai cheltui fonduri pentru primirea unor noi state. In aceste conditii, Republica Moldova trebuie sa se multumeasca cu Politica de Vecinatate oferita de Bruxelles si sa duca la indeplinire planul de actiune convenit cu UE in baza acestui instrument, a sustinut Mizsei.

"Indeplinirea pana in prezent a acestui plan de actiune nu este un succes, asa cum ne-am fi dorit. Desi Republica Moldova a inregistrat o crestere economica de apreciat pe fondul blocadei vamale impuse de Rusia, mai sunt multe de facut in privinta capitolului JAI, al dezvoltarii democratice si trebuie sa avem un dialog permanent cu presedintele Vladimir Voronin si ministrii Guvernului de la Chisinau, pentru a se asigura un progres cat mai robust in aceste domenii" - a mai spus oficialul european. Mai mult, Kalman Mizsei a sustinut ieri la Bucuresti ca Romania mai are de rezolvat cu Republica Moldova doua probleme: sa semneze un tratat politic de baza si un acord de frontiera.
Ungurul “european” Kalman Mizsei si fraudele de la ONU pe mana Rusiei

Kalman Mizsei a detinut anterior numirii in functia de reprezentant la Uniunii Europene la Chisinau functia de director regional al Programului Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) pentru Europa si statele membre ale Comunitatii Statelor Independente (CSI).

In cursul anului 2006 Mizsei a fost acuzat in presa de deturnare de fonduri, iar un raport de audit intern al Organizatiei Natiunilor Unite releva o lipsa de 190.000 de dolari in timpul mandatului diplomatului ungar.

Un audit financiar intern al Organizatiei Natiunilor Unite afirma ca: "A fost detectata o potentiala frauda in cadrul biroului ONU din Federatia Rusa care va fi supusa unei investigatii amanuntite. Biroul de Audit a realizat o investigatie si a publicat un raport la data de 6 decembrie 2005. Concluzia acestui raport a indicat faptul ca o plata in valoare de 190.000 de dolari a fost frauduloasa. Alte plati efectuate, care este posibil sa fie frauduloase se afla in continuare sub investigatie".

Cotidianul rus Kommersant a publicat in 2005 un articol cu titlul "Frauda de 1,2 milioane dolari la Biroul UNDP din Moscova" in care il cita pe purtatorul de cuvant al UNDP care afirma ca: "pare sa fie o operatiune sofisticata care a fost foarte greu de detectat. Din nefericire am descoperit-o abia anul acesta". Fraudele amintite de Kommersant s-au produs in perioada in care Kalman Mizsei conducea Biroul UNDP din Moscova.

Kalman Mizsei a fost salvat in septembrie 2006 de investigatiile interne ONU, cand i s-a oferit iesirea unei retrageri prin demisie. Dupa cum el insusi s-a laudat in repetate randuri, Kalman Mizsei este unul din oamenii de incredere ai lui George Soros - relateaza site-ul de investigatii www.innercitypress.com. De altfel si New York Sun afirma intr-un articol din 7 mai 2007 ca "De cand Malloch Brown l-a numit pe Kalman Mizsei director UNDP pentru Europa si fostul bloc comunist in anul 2000, Mizsei a fost considerat omul lui George Soros in aceasta agentie ONU".
Dupa scandalul izbucnit la ONU, Kalman Mizsei a demisionat in septembrie 2006 si a fost trimis la "recuperare" la Central European University de la Budapesta, universitate sponsorizata de George Soros. Mizsei a fost reactivat brusc la inceputul acestui an cand a fost trimis la Chisinau ca reprezentant al Uniunii Europene.

"Societate civila" transnistreana cu pistol la brau

Dmitri Soin - cel mai rasunator nume dintre conducatorii de organizatii neguvernamentale de la Tiraspol. Insa Soin nu este activ doar in sectorul neguvernamental - este si maior in serviciile secrete transnistrene, prosper om de afaceri si - mai presus de toate - cautat de Interpol pentru doua crime.

Dmitri Soin coordoneaza activitatea a cel putin doua organizatii neguvernamentale: Proriv (Sfredelitorii) si Strategya, conform unei investigatii realizate de Centrul Roman pentru Jurnalism de Investigatie (CRJI). Soin conduce si o asa numita Scoala de leadership politic Che Guevara.
Pe langa aceste activitati mai este si profesor de sociologie la Universitatea din Tiraspol si instructor de yoga. Organizatia Proriv condusa de Soin foloseste ca simbol pe Che Guevara - salutul membrilor fiind cu mana dreapta ridicata in sus si cu pumnul strans.

Al doilea ONG condus de Soin in Transnistria este Strategya, care este afiliat la organizatia ruseasca Molodaya Gvardiya - Tanara Garda - organizatia de tineret a partidului aflat la guvernare in Federatia Rusa.

Vandalism si trafic de armament

Printre actiunile "neguvernamentale" ale organizatiei lui Soin s-a numarat atacarea in cursul anului trecut a sediului OSCE de la Tiraspol. La inceputul anului 2005 Soin a fost implicat intr-un caz de trafic de armament. Un jurnalist britanic de la cotidianul Sunday Times, care s-a pretins negustor de armament, a ajuns in contact cu un ofiter al MGB (Ministerul Securitatii din Tiraspol), pentru a achizitiona rachete Alazan din Transnistria. Ofiterul MGB i-a facut jurnalistului britanic legatura cu Dmitrii Soin, despre care jurnalistul britanic a ramas cu impresia ca este un membru al lumii interlope. Jurnalistul si Soin au avut mai multe intalniri, prima oara in Transnistria, apoi intr-un hotel din Chisinau. Negocierile au condus la un pret final de 500.000 de dolari pentru trei rachete Alazan, care urmau sa fie livrate in sudul Ucrainei, pe un aeroport. Sunday Times nu a facut targul si a publicat un articol pe aceasta tema.

Frauda la Marea Neagra

Pe lista de organizatii neguvernamentale "experte" care au participat la conferinta organizata ieri de MAE, "Marirea contributiei societatii civile la securitatea regionala a Marii Negre", figura pe langa SAR-ul Alinei Mungiu si Iulian Chifu, directorul Centrului pentru Prevenirea Conflictelor si Early Warning - partener al MAE - acuzat de frauda in raportul Curtii de Conturi si al carui dosar se afla in cercetare penala.

"Cu incalcarea legii penale"

Raportul Curtii de Conturi pentru anul 2005 dezvaluie faptul ca Centrul pentru Prevenirea Conflictelor si Early Warning (CPEW), impreuna cu Fundatia Academica Petre Andrei din Iasi si Asociatia pentru Democratie au prejudiciat Departamentul pentru Relatii cu Romanii de Pretutindeni cu o suma de 1.734.680.000 lei. Curtea de Conturi arata in raportul sau ca s-a efectuat o misiune de audit la Departamentul pentru Relatii cu Romanii de Pretutindeni "si a valorificat rezultatele actiunii de control efectuate la 3 asociatii/fundatii care au derulat astfel de fonduri respectiv: Fundatia Academica Petre Andrei din Iasi, Asociatia Centrul pentru Democratie din Iasi si Asociatia Centrul pentru Prevenirea Conflictelor si Early Warning din Bucuresti". Curtea de Conturi afirma ca faptele celor trei asociatii in derularea programelor cu DRRP au incalcat legea penala: "In urma verificarilor la trei dintre entitatile solicitate care au beneficiat de astfel de fonduri in anul 2004, respectiv: Fundatia Academica Petre Andrei din Iasi, Asociatia Centrul pentru Democratie din Iasi si Asociatia Centrul pentru Prevenirea Conflictelor si Early Warning din Bucuresti s-au constatat fapte generatoare de prejudicii in suma totala de 1.734,68 mii lei, existand indicii ca o parte din suma, respectiv 1.486,32 mii lei a fost cheltuita cu incalcarea legii penale".

Plagiatul, mama prevenirii

Un raport alcatuit inca din luna martie 2005, care a fost inaintat Ministerului Afacerilor Externe si Cancelariei primului-ministru, dezvaluie mecanismul prin care CPCEW condus de Iulian Chifu a reusit sa puna mana pe mai mult de un miliard de lei vechi - fapta confirmata de raportul Curtii de Conturi. CPCEW a incheiat pe 18 iunie 2004 contractul nr. 1231 cu DRRP, fiindu-i aprobata suma de 1.573.850.000 lei pentru proiectul BeCaMe Democratic. Proiectul, initiat de CPCEW in cursul anului 2003, a fost structurat pe o perioada de 3-5 ani. Obiectivele generale ale proiectului au fost: "editarea de analize periodice referitoare la managementul crizei si dezvoltarea capacitatilor de avertizare timpurie pentru anticiparea posibilelor conflicte, cu impact major asupra societatii; sprijinirea dezvoltarii democratice a institutiilor societatii civile; incurajarea exportului valorilor democratice in statele din spatiul ex-sovietic". Raportul din martie 2005 reflecta faptul ca analizele, avertizarile si rapoartele lunare prezentate de CPCEW ca fiind rezultat al muncii depuse in cadrul proiectului BeCaMe Democratic sunt copiate, fara nici un fel de redactare, direct din materialele Agentiei de Presa "Flux" de la Chisinau. Mai mult, analizele prezentate ca fiind traduse din limba romana in limba engleza (pentru care s-au decontat sumele stipulate in contractul de finantare, conform documentelor justificative prezentate Departamentului de CPCEW), sunt copiate din materiale publicate pe Internet.(Ziua)



A ştiut Preşedintele? Dacă da, este cu atât mai grav! 

Stirea ca Presedintele Romaniei a semnat un decret de angajare in demnitatea de consilier prezidential pentru Afaceri Strategice, Securitate si Politica Externa pe Iulian Chifu, a surprins pe foarte multi analisti specializati pe problematica EST. A surprins pentru ca judecand dupa actiunile intreprinse de Iulian Chifu, actiuni reiesind dintr-un memorandum guvernamental din mai 2005, acesta ar putea fi suspectat de actiuni in favoarea „frontului anti-românesc existent încă în spaţiul politic al Republicii Moldova”, adica in favoarea rusilor.

Memorandum-ul si comentarii pe marginea acestuia au mai fost facute in presa din Romania si de dincolo de Prut in 2005. Intre timp „eroii” raportului au avansat, probabil sprijiniti fiind din umbra de forte care au incercat sa acopere, „din motive de siguranta nationala”, si acuzele de „abuz de putere, trafic de influenţă, deturnare de fonduri, înşelăciune”, de care erau acuzati de secretarul de stat de la vremea aceea, Mihai Gheorghiu.

Pentru ca nu credem ca Presedintelui Romaniei i-a fost prezentat memorandumul respectiv inainte de angajarea lui Iulian Chifu, Romanian Global News reia cateva din pasajele care se refera la proaspatul consilier prezidential. In cazul in care memorandum-ul a fost pierdut suntem gata sa-l punem la dispozitia Administratiei Prezidentiale in integralitatea sa.

Facem acest lucru pentru credinta ca institutiile statului roman trebuie sa ramana in afara influentei diferitelor grupari din cadrul serviciilor secrete, cu atat mai mult atunci cand gruparile respective sunt suspectate ca nu ar apara interesele romanesti.

Romanian Global News
11 mai 2005

A P R O B,

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
PRIM MINISTRU

M E M O R A N D U M

De la: Mihai Gheorghiu, secretar de stat coordonator al Departamentului pentru Românii de Pretutindeni

Tema:  evaluarea proiectelor derulate de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni în cursul anului 2004 în Republica Moldova

În cursul lunii aprilie 2005, Departamentul pentru Românii de Pretutindeni a iniţiat o evaluare internă a desfăşurării proiectelor şi programelor finanţate în cursul anului 2004 în Republica Moldova.   Materialul anexat reprezintă însumarea tuturor rapoartelor şi notelor realizate, care au avut drept obiectiv evaluarea unei părţi importante a proiectelor şi programelor desfăşurate de Departament în Republica Moldova.

Au fost examinate peste 1.500 de pagini de documente–contracte, note justificative, chitanţe, borderouri, facturi, ordine de plată, pe de o parte, la care s-au adăugat întâlniri şi discuţii cu mai multe zeci de persoane implicate în derularea proiectelor şi programelor menţionate, precum şi cu specialişti români şi străini care cunosc date privind situaţia din Republica Moldova.

În cursul anului 2004, din 159 de proiecte de finanţare derulate de Departament, cu un buget de 147.940.000.000 ROL, 54 au fost dedicate Republicii Moldova, cu un buget de 105.000.000.000 ROL. Proiectele analizate în cuprinsul rapoartelor din acest material sunt în număr de 23 şi, ca pondere financiară, reprezintă peste jumătate din fondurile dedicate Republicii Moldova şi peste o treime din fondurile totale ale DRP. Din acestea, doar 3-4 proiecte au fost finalizate corespunzător, restul, a căror valoare depăşeşte 20.000.000.000 ROL, prezintă grave carenţe: absenţa documentelor justificative ale plăţii efective (chitanţe fiscale, dispoziţii de plată, ordine de plată), selecţii de oferte şi achiziţii fictive, prestări de servicii inexistente, contabilitate dublă, copii falsificate ale facturilor fiscale, nerespectarea termenilor contractuali, fals şi uz de fals, posibile deturnări de fonduri.

Există motive de a considera că este necesară, în cazul unora dintre proiectele de finanţare, intervenţia organelor de anchetă penală.

Majoritatea contractanţilor din Republica Moldova s-au dovedit a fi neloiali, nesinceri, au cheltuit cu iresponsabilitate fondurile publice, fiind, în cel mai bun caz, lipsiţi de calităţi manageriale. Este imposibil de tratat subiectul  modului în care s-au derulat finanţările către Republica Moldova fără a observa semnificaţiile de ordin politic. În toate proiectele nefinalizate sau defectuos finalizate se întâlneşte aceeaşi ecuaţie: un grup restrâns de persoane au distribuit clientelar, pe criterii cu totul străine interesului naţional, sume de bani unor reprezentanţi ai unor organizaţii din Republica Moldova  fără a urmări finalitatea reală a cheltuirii sumelor decontate. Acest mic grup de persoane, care include şi funcţionari guvernamentali, precum şi persoane care gravitează în jurul unor centre de putere politică aparţinând foştilor guvernanţi, se poate face vinovat de abuz de putere, trafic de influenţă, deturnare de fonduri, înşelăciune.

Pe lângă irosirea fondurilor publice şi a utilizării necorespunzătoare a acestora, se adaugă dezinformarea cu bună ştiinţă a opiniei publice şi a autorităţilor româneşti şi străine, prin rapoarte şi „analize” lipsite de orice relevanţă şi prezentate drept materiale rezultate ca urmare a unor investigaţii costisitoare. Grupul responsabil de toate acestea şi-a propus şi a reuşit în mare măsură arogarea rolului de instanţă de analiză şi interpretare a problematicii spaţiului ex-sovietic şi, cu precădere, a Republicii Moldova. Prezentându-se în mod fraudulos drept experţi aflaţi în legătură instituţională cu organizaţii guvernamentale şi foruri diplomatice, asociind numele României în numeroase ocazii cu activitatea lor, au prejudiciat credibilitatea instituţiilor româneşti şi au adus importante deservicii imaginii României.

În deplină înţelegere cu parteneri din Republica Moldova, grupul din România a participat la irosirea resurselor care puteau fi utilizate în beneficiul comunităţii româneşti din Republica Moldova. Acţiunea conjugată a acestei categorii de „specialişti” se constituie într-un prejudiciu de ordin simbolic şi material, care se adaugă, într-un mod nefericit, răului îndurat de populaţia românească din Basarabia sub opresiunea regimului rusofil comunist. Cu sau fără intenţie, „contribuţia” grupurilor menţionate a reprezentat un avantaj în beneficiul frontului anti-românesc existent încă în spaţiul politic al Republicii Moldova. Trebuie, de asemenea, remarcat că iniţierea, derularea şi finalizarea proiectelor a fost permanent coordonată de funcţionari MAE, astfel încât se poate trage concluzia că DRP a fost tehnic preluat, pe relaţia Moldova, de către MAE încă din cursul anului 2004. Desigur, responsabilitatea conducerii DRP nu poate fi pusă sub semnul întrebării. Incompetenţa funcţionarilor MAE, nici ea nu poate fi pusă sub semnul întrebării, ceea ce trebuie să reducă anumite pretenţii din interiorul centralei MAE privitoare la realocarea relaţiei cu Republica Moldova numai direcţiei de specialitate din MAE.

Având în vedere cele menţionate, Departamentul pentru Românii de Pretutindeni propune:
1) Realizarea unui control de fond de către Corpul de control al Primului-ministru asupra oportunităţii, legalităţii şi finalizării tuturor acestor proiecte care au angajat resurse financiare ale statului român fără o analiză atentă şi responsabilă asupra eficacităţii şi legalităţii demersurilor demarate.
2)  Încetarea oricăror contacte cu persoane şi organizaţii care, prin activitatea  desfăşurată până în prezent, au prejudiciat interesele României. Întrucât analiza şi cercetarea desfăşurate implică analize mai aprofundate şi specializate, este nevoie de  o investigaţie de ordin contabil. Pentru evaluarea celorlalte aspecte de ordin contrainformativ, care rezultă din configuraţia conexiunilor şi implicaţiilor care apar între diferiţii actori din România şi Republica Moldova, consider că este necesară realizarea unei anchete aprofundate de către reprezentanţi ai serviciilor specializate ale instituţiilor abilitate.

Secretar de stat
Mihai GHEORGHIU

Memorandum-deplasare în Republica Moldova (1-9 aprilie 2005)–12 aprilie 2005
Tema: evaluarea proiectelor şi analiza contractelor

În conformitate cu Ordinul de deplasare nr.1543/31.03.2005, aprobat  de Şeful Cancelariei Primului Ministru şi în baza Mandatului nr. 182/30.03.2005, aprobat de secretarul de stat pentru românii de pretutindeni, privind deplasarea în Republica Moldova în perioada 1-9 aprilie 2005, am primit ca misiune de serviciu:
1) evaluarea proiectelor derulate de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni (DRP) în Republica Moldova în anul 2004;

2) analiza contractelor în raport cu evaluarea făcută la faţa locului.

Iata ce scrie expertul care a efectuat evaluarea despre activitatile desfasurate de ONG-urile coordonate de Iulian Chifu si care au utilizat bani publici :
“.........
11) Edificarea capacităţilor de gestionare a crizelor (BeCaMe Democratic) – contract de finanţare încheiat cu Centrul pentru Prevenirea Conflictelor & Early Warning – Bucureşti/CPC-EW (contract nr. 1231/ 18.06.2004)

Sumă aprobată: 1.573.850.000 lei;
Sumă cheltuită: 1.528.037.062 lei;
Sumă necheltuită: 45.812.938 lei.

Proiectul „Edificarea capacităţilor de gestionare a crizelor” (BeCaMe Democratic), iniţiat de CPC-EW în cursul anului 2003, a fost structurat pe o perioadă de 3-5 ani. Obiectivele generale ale proiectului sunt: “editarea de analize periodice referitoare la managementul crizei şi dezvoltarea capacităţilor de avertizare timpurie pentru anticiparea posibilelor conflicte, cu impact major asupra societăţii; sprijinirea dezvoltării democratice a instituţiilor societăţii civile; încurajarea exportului valorilor democratice în statele din spaţiul ex-sovietic”.

Cu privire la numărul real al copiilor CD-urilor “editate, printate şi produse” în cadrul proiectului BeCaMe Democratic (10 titluri), nu există nici o modalitate reală, independentă, de verificare. CPC-EW nu a pus la dispoziţia DRP o strategie de difuzare a materialelor, însoţită de documentele de predare-primire. Nu dispunem de nici un fel de evidenţă scriptică din partea presupuşilor recipienţi ai materialelor produse  în cadrul proiectului BeCaMe Democratic în anul 2004 (CD-uri – 10 titluri, analize, avertizări şi rapoarte lunare).

În Raportul de execuţie a Proiectului BeCaMe Democratic 2004 (nr. 350/M.G./22.04.2005), Iulian Chifu, directorul CPC-EW, afirmă că “impactul rapoartelor, buletinelor, avertizărilor emise de CPC-EW faţă de autorităţile cărora le erau destinate respectiv, a fost extrem de puternic şi bine primit. Emiterea rapoartelor de ţară pentru Republica Moldova – ca şi pentru Ucraina, Armenia, Azerbaidjan, Georgia – a adus un plus de imagine şi credibilitate centrului, societăţii civile şi României ca ţară, deoarece a putut să demonstreze existenţa preocupărilor şi a capacităţilor de elaborare şi distribuire a unor rapoarte de ţară de către un think thank autohton. Mai mult, rapoartele sunt citate în publicaţii prestigioase din lume ca şi în rapoartele unor instituţii consacrate prin acurateţea şi calitatea rapoartelor anuale care le produc. Un impact nu mai puţin important l-au înregistrat buletinele publice şi rapoartele de ţară în comunitatea ştiinţifică din România, Republica Moldova şi alte ţări, la nivelul românilor basarabeni şi din Diaspora, ca şi la nivelul cetăţenilor români interesaţi de problematicile expuse.”

Activitatea fundamentală a acestui Centru, care poartă chiar din denumire, într-o form întărită, tautologică, ideea de “prevenire a conflictelor”, ar trebui să fie chiar prevenirea şi predicţia eventualelor evenimente politice şi sociale, care ar putea conduce la situaţii cu potenţial primejdios în regiune. Din pagina de WEB a Centrului, rezultă că ar avea filiale, experţi, grupuri de lucru (Republica Moldova, Azerbaijan, Georgia, Armenia, Ucraina). Activitatea de bază se concretizează în rapoarte înaintate instituţiilor statului, ambasadelor străine, mediilor de informare publică din ţară şi din străinătate (conform afirmaţiilor din raportul de execuţie).

Oprindu-mă asupra conţinutului analizelor, avertizărilor şi rapoartelor lunare prezentate Departamentului de către CPC-EW, ca fiind rezultat al muncii depuse în cadrul proiectului BeCaMe Democratic, am descoperit, luând absolut la întâmplare câteva dintre materiale, că acestea sunt copiate, fără nici un fel de redactare, direct din materialele Agenţiei de Presă “Flux”.

Mai mult, analizele prezentate ca fiind traduse din limba română în limba engleză (pentru care s-au decontat sumele stipulate în contractul de finanţare, conform documentelor justificative prezentate Departamentului de CPC-EW), sunt copiate din materiale publicate pe internet (vezi Anexa). Nu rezultă de nicăieri indicarea copyright-ului, obţinut de la instituţiile cărora le aparţin materialelor. Mai mult, autorii materialelor nu sunt nici măcar menţionaţi, iar paragrafele sunt pur şi simplu luate în devălmăşie cu “copy-paste” de “specialiştii” Centrului.
“Echipa de analişti CpD-Iaşi din R. Moldova” (conform contractului de finanţare  nr. 1231/ 18.06.2004) este constituită din tineri absolvenţi de facultate, fără nici un fel de experienţă investigativă, care nu au făcut altceva decât “copy-paste”, fără o minimă rafistolare a textului, cu ignorarea vădită a oricăror norme metodologice specifice măcar învăţământului mediu. Limba, stilul şi topica sunt precare, iar prezentarea textelor nu satisface nici măcar normele de bază jurnalistice.

Rezultă că Statul Român a plătit aproximativ 7.000 usd pentru a obţine “rapoarte” lipsite de orice valoare reală informativă. Costul unui abonament la “Flux” este de aproximativ 50 usd, iar celelalte materiale extrase de pe internet, proveneau din secţiunile gratuite ale unor fundaţii recunoscute. Eurasian Foundation, Jamestown Institut, CATO Institut, STRATFOR, Jane′s Review şi încă alte câteva instituţii cu specific de cercetare strategică şi geopolitică, pot oferi, contra unor preţuri modice (100-200 usd) analize amănunţite cu adevărat folositoare. Dacă este adevărat că CPC-EW a trimis cu adevărat “rapoartele” tuturor recipienţilor indicaţi în Raportul de execuţie a proiectului, ne aflăm probabil în faţa unui grav deficit de imagine, deoarece oricine ar fi putut obţine, cum am făcut şi eu, dovada plagiatului, ceea ce împinge în ridicol şi deriziune pe toţi cei implicaţi în această poveste, inclusiv pe finanţatori, Departamentul şi Statul Român.

Folosirea numelui României în mod insistent în Raportul de execuţie a proiectului aruncă o pată asupra tuturor instituţiilor patronate de Statul Român sau care folosesc numele României în ocazii similare. La fel de gravă este şi asocierea unor cadre didactice de la Universitatea Bucureşti (Dan Dungaciu) şi S.N.S.P.A.(Iulian Chifu) la o malversaţiune care are inclusiv aspecte penale: plagiatul, furtul, falsul intelectual sunt infracţiuni prevăzute de codul penal. Se ridică întrebarea: care a fost efectul celor trei seminarii desfăşurate la Chişinău, în perioada august-decembrie 2004, şi cum a avut loc “revizuirea şi îmbunătăţirea calităţii rapoartelor prezentate”?

Contract netransparent, nefinalizat.

12) Centrul de asistenţă a Mitropoliei Basarabiei (Cam Bas) – contract de finanţare încheiat cu Centrul pentru Prevenirea Conflictelor & Early Warning - Bucureşti (contract nr. 1297/ 21.06.2004)

Sumă aprobată: 428.609.000 lei;
Sumă cheltuită: 361.068.991 lei;
Sumă necheltuită: 67.540.009 lei.

Scopul proiectului CAM Bas constă în organizarea unui Centru de asistenţă din punct de vedere tehnic şi juridic a Mitropoliei Basarabiei pentru înfiinţarea, în perioada iunie-decembrie 2004, a unui număr de 120 de noi entităţi bisericeşti, care se vor constitui, în viitor, în parohii ale Mitropoliei Basarabiei. Obiectivele proiectului au fost următoarele: „identificarea localităţilor româneşti din R. Moldova care nu au biserici ortodoxe; pregătirea dosarelor pentru înregistrarea la Serviciul de stat a parohiilor nou-înfiinţate din R. Moldova şi din străinătate, precum şi a Misiunii Basarabiei pentru Transnistria; pregătirea dosarului pentru reînfiinţarea şi înregistrarea juridică a trei eparhii sufragane ale Mitropoliei Basarabiei; elaborarea statutului pentru organizarea şi funcţionarea Exarhatului Plaiurilor şi pregătirea dosarului pentru înregistrarea juridică a acestuia”.

Inadvertenţă: conform Raportului de execuţie al Proiectului CamBas (nr. 351/M.G./22.04.2005), întocmit de Iulian Chifu, directorul CPC-EW, în perioada 1 mai-20 decembrie 2004 au fost înregistrate 51 de filiale ale Misiunii Sociale „Diaconia” a Mitropoliei Basarabiei. Conform afirmaţiilor şi a evaluării întocmite de Igor Belei, director al Misiunii Sociale „Diaconia” a Mitropoliei Basarabiei, înregistrarea filialelor menţionate s-a făcut în cadrul Proiectului „Diaconiile parohiale”, derulat de Departament în colaborare cu Centrul Diaconal „Casa creştină” din Târgovişte.

Contract nefinalizat.

13) Proiectul de asistenţă a Mitropoliei Basarabiei pentru redobândirea proprietăţilor (Red Pro) – contract de finanţare încheiat cu Centrul pentru Prevenirea Conflictelor & Early Warning - Bucureşti (contract nr. 1298/21.06.2004)

Sumă aprobată: 507.151.600 lei;
Sumă cheltuită: 418.288.274 lei;
Sumă necheltuită: 88.863.326 lei.

Scopul proiectului Red Pro, derulat în perioada iunie-decembrie 2004  a fost acordarea asistenţei Mitropoliei Basarabiei pentru identificarea bunurilor şi proprietăţilor ce-i aparţin, precum şi pentru pregătirea metodologiei şi documentelor pentru revendicarea lor. Conform documentelor justificative prezentate de CPC-EW, au fost fotocopiate şi legalizate actele necesare revendicării unui număr de 50 bunuri aflate în inventarul Mitropoliei Basarabiei. A fost elaborată, redactată şi tipărită o carte ce conţine datele şi metodologia necesară promovării proceselor pentru restabilirea dreptului de proprietate şi recuperarea acestor proprietăţi. Conform Raportului de execuţie a Proiectului CamBas CPC-EW (nr. 276/M.G./14.04.2005), au fost autentificate 230 de acte ale Mitropoliei Basarabiei.

Contract netransparent, nefinalizat.

Începând cu anul 1992, o dată cu reactivarea Mitropoliei Basarabiei de către Sinodul Bisericii Ortodoxe Române, Vlad Cubreacov a fost persoana-cheie în cadrul proceselor de legalizare a Mitropoliei şi de redobândire a proprietăţilor, procese în care Iulian Chifu şi CPC-EW nu au jucat nici un rol.

Cea mai bună dovadă că acest Centru de „prevenire” este complet inadecvat realităţii, este faptul că nici unul din „rapoartele” şi „avertizările speciale” nepublice (înzestrate astfel cu o pretinsă aură de mister şi un „knowledge” inaccesibil publicului larg), nu au reuşit să schiţeze nici măcar pe departe, în contextul alegerilor din acest an, configuraţiile şi scorurile electorale, test obligatoriu al oricărui centru ce-şi arogă calităţi analitice şi de „early warning”.   Îmi este clar că atât acest Centru, de sub pulpana SNSPA, cât şi Fundaţia Academică „Petre Andrei”-Iaşi,  instituţii private aflate în feuda PSD, au fost alese de către fosta guvernare pentru derularea proiectelor de finanţare din Republica Moldova pe criterii ce privesc mai degrabă principii de afiliere decât de reprezentativitate şi competenţă.

Cunosc personal un număr de cadre ale serviciilor de informaţii, care îmi sunt colegi la cursurile post-universitare şi de asemenea am cunoştinţe în mediul de presă. Ca urmare, pot aprecia că genul de activitate al Centrului pentru Democraţie-Iaşi, al Centrului de Prevenire a Conflictelor & Early Warning prezintă caracteristicile unei „lucrături” de tip securistic, în profundă contradicţie cu normele transparenţei organizaţiilor societăţii civile. Aşa cum am arătat şi mai sus, personal consider că unele dintre lucrările executate de aceste organizaţii ar trebui să fie investigate de organele de anchetă penală. Frauda şi suspiciunea de fraudă marchează deja imaginea Departamentului. Faptul că funcţionari de rang superior ai Departamentului, apropiaţi ai secretarului de stat Titus Corlăţean, dl. director Gabriel Micu şi dl. Subsecretar de stat Nicolae Vulpăşin, s-au arătat drept susţinători entuziaşti ai activităţilor organizaţiilor de mai sus, la care se adaugă şi prezenţa dl. director Gabriel Micu ca fondator al CpD-Iaşi şi consilier în board-ul CPC-EW-Bucureşti ridică mari probleme de ordin deontologic şi nu numai. Îmi este greu să cred că aceştia, la experienţa şi vârsta dumnealor, având la dispoziţie întreaga documentaţie, nu au  sesizat neregulile care sar în ochi la o cercetare sumară.
......
Pe lângă aspectul fraudei intelectuale şi nu numai, se adaugă şi o observaţie ce este de competenţa serviciilor de informaţii şi contrainformaţii. Nu sunt un expert, dar am o observaţie de bun simţ: din programul „Bătălia pentru Transnistria” - „Go For Transnistria”(GFT Rom), preconizat a se desfăşura în cursul anului 2005, rezultă că Iulian Chifu ar fi un fel de „mareşal”, capabil să conducă un grup operativ care ar urma să rezolve problema Transnistria şi să „recâştige” Transnistria (nu se înţelege în favoarea cui? a Republicii Moldova? a României?). Oricine ştie că Transnistria reprezintă a preocupare majoră a Rusiei.

Povestea ar putea avea un caracter de-a dreptul provocator, mai ales dacă ţinem cont de faptul că întreaga „activitate informativă” a organizaţiei lui Iulian Chifu pe teritoriul Republicii Moldova a fost în mod evident monitorizată, dacă nu chiar dirijată de serviciile speciale moldoveneşti, după cum se ştie, subordonate, în mare măsură, serviciilor ruseşti. Sediul CpD Iaşi-Filiala Chişinău funcţionează într-un sediu al PPCD, chiar vis-a-vis de sediul central al  PPCD. Toţi „specialiştii” CpD-Iaşi-Filiala Chişinău sunt membri ai PPCD. Datorită legăturilor sale cu România PPCD a reprezentat întotdeauna o ţintă predilectă a serviciilor ruseşti-moldoveneşti. Faptul că administraţia de la Chişinău nu a utilizat propagandistic „prezenţa spionilor României din sediul PPCD”, pentru a lovi în PPCD, deoarece dispuneau de numeroase mijloace de probă, care le-ar fi permis să califice activitatea Centrului drept activitate de spionaj şi interferenţa autorităţilor României în problemele interne ale „statului suveran moldovenesc”, spune multe.

În continuare, având în minte toate aceste date şi semne de întrebare şi uitându-mă la noul proiect, declarat belicos, adus de Iulian Chifu, personal, afirm cu toată convingerea că ar fi o dovadă de iresponsabilitate promovarea unui asemenea concept în sarcina „mareşalului de la SNSPA”. Cu certitudine, în opinia mea, întreaga activitate desfăşurată de Iulian Chifu în zonă produce reale satisfacţii serviciilor ruseşti. Sub nici o formă şi în nici o împrejurare, „planuri de bătălie” nu se pun pe hârtie, nu se comunică în scris şi în clar, pe documente care pot fi interpretate ca fiind asumate de către Statul Român, care pot fi utilizate de forţe adverse, atât propagandistic, cât şi ca instrumente de compromitere publică pe plan european a instituţiilor Statului Român.

Faptul că, pe numeroase căi, este acreditată ideea, atât în Republica Moldova, cât şi în România, că Iulian Chifu ar fi cadru al unui serviciu de informaţii românesc este întărit de coincidenţa primirii de către acesta brusc a unor fonduri mari, cât şi de imaginea de „controlor” al domeniului de interpretare a zonei. Vasile Stati, un antiromân declarat, autorul celebrului Dicţionar româno-moldovenesc l-a utilizat deja pe Chifu în altă lucrare, „Istoria Moldovei”, unde citează copios o lucrare publicată de acesta, folosindu-l pentru a dovedi implicarea României în operaţiuni cu caracter secret în Moldova. Bucuria lui Chifu de a aşterne pe hârtie planuri fantasmagorice, neapărat „secrete”, misterioase şi belicoase poate deveni o armă primejdioasă în mâna adversarilor României...”

Cititi si: 

http://2005.rgnpress.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=9130&Itemid=(
("Banii României în interesul Rusiei" luni, 03 octombrie 2005)

10 comentarii :

Crystal Clear spunea...

DE-ZAS-TRU !!!!!

Bineinteles ca Basescu stie .
Daca nu, diseara trebuie sa-l demita !

Crystal Clear spunea...

Incetul cu incetul suntem sugrumati ....

Riddick spunea...

Bineînţeles că ştie, cum ştia prea bine şi ce e cu Pleşu, Weber, Lazăroiu, Orban...

Numai noi am dormit în anii ăia şi nu ne-am pus întrebări.

Cât despre ultimul caz, ar fi fost mai grav dacă nu ar fi ştiut, numindu-l din ignoranţă sau la recomandarea "cuiva" (deşi nu se poate exclude varianta recomandării/solicitării).

Crystal Clear spunea...

L-am auzit acum cateva luni le nebunu' CVT spunand ca Basescu a vorbit o ora la tel cu Soros....

E posibil ca acesta ,direct sau prin oamenii lui sa-l fi recomandat ....

Si noi am dormit in papuci ca prostii !!!!!
Mor de necaz .

Riddick spunea...

Ei, zice multe WC Tudor (să-l urmăreşti, foloseşte des vorbele "Europa Unită"). A mai zis că a fost Soros în România de curând. A dat dezminţire Fundaţia Soros România că nu a fost pe aici (şi chiar nu a fost). Dar - cine ştie ? - poate cazul ăla cu telefonul e real.

Crystal Clear spunea...

Ce teatru ridicol si absurd ca sa ne impinga in Schengen si deci in Eurozona, ca apoi sa ne subjuge cu taxe . Nu stiu zau cum se poate face curatenie !

http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/International/218943/Am-trait-in-comunism-din-cauza-lasitatii-Occidentului.html

Riddick spunea...

O sa răbufnească masele în Europa, lumea mocneşte. Ehe...

Riddick spunea...

Ce, şi-or fi închipuind că or să ne ţină ani de zile cu cioaca asta, "austeritatea" ?

Crystal Clear spunea...

Astia nu se opresc cu vorba buna, nu se uita la critici,trec peste orice, ,ignora pe toti .Nu scapam cu o revolutie de catifea...

Anonim spunea...

Poate e de interes o continuare a raportului curtii de conturi din 2012 - e relevanta mai ales utilizarea fara pic de etica a unor fonduri destinate diasporei, de catre alt apropiat al lui Melescanu et comp., Dan Dungaciu, o eterna sugativa de fonduri folosite in scopuri mai mult personale decat comunitare...doar trebuia sa se insoare omul in Moldova, si pe ce bani sa se deplaseze? Nu era de ajuns salariul de consilier prezidential al interimarului Ghimpu...caci fetele din Chisinau sunt pretentioase
http://users.heeloo.ro/4//files/133605843652852036528_raport-curtea-de-conturi-la-drp.pdf


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Marga, 1995 ("Filosofia Unificării Europene"): "Identificările etnice ale românilor sunt în mare parte tradiţionale. Acestea caută să abată atenţia de la problemele concrete ale prezentului şi de la nevoia modernizării instituţionale spre abstracţiunile trecutului. Pentru mulţi intelectuali este limpede că naţionalismul, prin demagogia sa, generează stagnarea şi degradarea ce favorizează doar grupuri sociale incapabile să se adapteze lumii moderne. Intrarea în noua Europă, nu doar geografic, ci şi instituţional şi cultural presupune mai mult decât o alegere, presupune o schimbare a modului de gândire, de asumare, pe lângă devizele paneuropene, a unei abordări europene, o abordare disponibilă la compararea performanţelor, orientată spre modernizare şi având ca perspectivă unitatea europeană". 

 

Postări populare: