15 septembrie 2011

Nu faci cum zicem noi ? Te amendăm !



Prinde contur legislaţia UE privind deficitul (momentan, se referă doar la zona euro). A scăzut, ce-i drept, "amenda", de la 0,5 % cât era iniţial, la 0,1-0,2 %.  

EUobserver - Deal reached on EU economic governance laws

Păcătoşii în chestiunea deficitului vor fi obiectul unei proceduri în două etape.
Comisia va emite mai întâi un avertisment către ţara respectivă, care trebuie să fie adoptat cu o majoritate calificată a membrilor zonei euro.
Dacă după o lună de la iniţiere, avertizarea a fost fie respinsă de către statele membre, fie pur şi simplu ignorată, atunci Comisia poate insista din nou pentru avertizare. În acest interval de timp, totuşi, avertizarea este considerată în mod automat adoptată, cu excepţia cazului în care o majoritate a statelor din zona euro - nouă - spun altceva.
Comisia poate impune în cele din urmă o amendă de până 0,1 % din PIB pentru ţările care nu acţionează pentru corectarea deficitului lor [adică, apreciază CE dacă acţionează sau nu !], în timp ce ţările care îşi falsifică statisticile [de unde ştie CE care statistici sunt reale şi care nu ?!] ar putea primi o amendă de 0,2 % din PIB.
Compromisul oarecum incoerent este rezultatul tocmelii dintre deputaţii europeni şi guverne asupra modului de a se impune automat sancţiuni. Sistemul actual a primit o lovitură fatală când Franţa şi Germania au încalcat în 2003 normele privind menţinerea deficitelor bugetare sub 3 la sută din PIB şi nu au suportat nicio consecinţă.
"Am ajuns la un echilibru realist între voinţa statelor membre şi a ceea ce am considerat necesar", a declarat o sursă parlamentară.
Înţelegerea a inaugurat, deasemenea, un nou limbaj, cerut de socialişti si de verzi la nivelul UE, forţând comisia să se uite la deficite de export (în locuri cum ar fi Germania, care exportă mai mult decât consumă), precum şi deficitele de cont curent (ca în Grecia, care importă mai mult decat exportă), atunci când elaborează prognozele macroeconomice pentru zona euro.
În plus, ambele părţi au convenit ca miniştrii de finanţe pot fi invitaţi să se prezinte în faţa comisiei pentru afaceri economice a parlamentului [european] pentru explicaţii, atunci când lucrurile merg prost. Miniştrii pot refuza să se prezinte, dar sublinierea că prezenţa este "voluntară" a fost eliminată.


Ce sa mai zicem de unii care vor să ne bage în gura lupului:

Băsescu: Soluţia pentru problemele UE este o mai mare integrare fiscală

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Cornea, 2011: "Dacă statele rămân suverane, ele vor continua să facă ceea ce cred şi ceea ce consideră că le este de folos, în pofida intereselor comune. Rezultă că trebuie mers înainte – mai repede sau mai încet – spre un sistem federal sau măcar confederal, cu un guvern central dotat cu puteri mari în domeniul economiei, apărării şi externelor, cu un parlament bicameral după modelul american şi cu guverne ale statelor responsabile numai pentru afacerile interne, justiţie, educaţie, cultură, eventual sănătate şi muncă. Căci atunci când vorbim despre pierderea suveranităţii naţionale, despre cine anume vorbim în fapt ca fiind „perdanţii“? Despre plătitorii obişnuiţi de impozite, cu rate la bănci, cu salarii ameninţate ba de tăieri, ba de inflaţie? Despre pensionarii cu pensiile în pericol? Despre beneficiarii sistemelor de asigurări ce acumulează datorii peste datorii? Despre şomeri? Nu, ci vorbim despre elitele politice europene din cele 27 de state. Ele sunt acelea care şi-ar pierde suveranitatea – mai ales aceea de a cheltui nestăvilit şi de a face promisiuni imposibil de ţinut. Vor trebui să se consoleze mulţi parlamentari naţionali cu un rol mai modest (dar deloc neglijabil). Dintre miniştrii şi funcţionarii guvernamentali, unii, precum cei de la externe sau de la armată, vor trebui să dispară pur şi simplu."

 

Postări populare: