Parlamentul European, [...]
07 iulie 2011
Europarlamentarii români nu vor s-o supere pe Catherine Ashton
Aşa că au votat împotriva rezoluţiei care cerea aplicarea articolelor 9 şi 10 din Protocolul 1 la Tratatul de la Lisabona în materie de cooperare parlamentară în domeniul PESC/PSAC (Politica Externă şi de Apărare Comună), care ar fi schiţat un control al parlamentelor statelor membre asupra acestui domeniu:
Parlamentul European, [...]
1. reaminteşte
că Parlamentul European este o sursă de legitimitate pentru PESC şi
PSAC, asupra cărora exercită un control politic;
2. îşi
declară convingerea, totodată, că o cooperare interparlamentară
consolidată în domeniul PESC şi PSAC ar întări influenţa parlamentară
asupra opţiunilor politice din UE şi statele membre, date fiind
responsabilităţile Parlamentului European în materie de politici comune
ale Uniunii, inclusiv PESC/PSAC, şi prerogativele fiecărui parlament
naţional în materie de securitate naţională şi politica de apărare;
3. regretă
lipsa unui acord cu ocazia Conferinţei preşedinţilor de parlamente din
UE din 4-5 aprilie 2011 şi îşi declară disponibilitatea în a sprijini
preşedinţia polonă în convenirea unui acord între Parlamentul European
şi parlamentele naţionale cu privire la noi forme de cooperare
parlamentară în acest domeniu;
4. confirmă poziţia sa aşa cum a fost prezentată în rapoartele relevante, şi îndeosebi că:
– în
conformitate cu articolul 9 din Protocolul 1 la Tratatul de la
Lisabona, „Parlamentul European și parlamentele naționale definesc
împreună organizarea și promovarea unei cooperări interparlamentare
eficiente și periodice în cadrul Uniunii”, pentru a promova astfel
asumarea în comun a responsabilităţilor de organizare şi desfăşurare a
unei cooperări interparlamentare periodice şi eficiente;
– propria
reprezentare în orice nouă formă de cooperare interparlamentară ar
trebui să aibă loc la un nivel ce reflectă întinderea şi importanţa
rolului său de control al PESC/PSAC, ce recunoaşte natura europeană
comună a acestor politici şi satisface necesitatea de a reflecta
pluralismul politic şi geografic al acestei instituţii;
– în
vederea asigurării unei valori adăugate şi pentru reducerea costurilor,
secretariatul şi clădirile Parlamentului European sunt în principiu
disponibile pentru a sprijini organizarea şi găzduirea de reuniuni
interparlamentare;
– concluziile reuniunilor interparlamentare nu au caracter obligatoriu pentru părţi;
5. încredinţează
Preşedintelui sarcina de a transmite prezenta rezoluţie preşedinţiei
polone a Conferinţei preşedinţilor de parlamente din UE, preşedinţilor
parlamentelor din UE şi Vicepreşedintelui Comisiei/Înaltului
Reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe şi politica de
securitate.
Rezoluţia a fost respinsă. Votul europarlamentarilor români - aici (un singur vot "pentru" - al lui CVT).
Abonați-vă la:
Postare comentarii
(
Atom
)
Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO
Andrei Cornea, 2011: "Dacă statele rămân suverane, ele vor continua să facă ceea ce cred şi ceea ce consideră că le este de folos, în pofida intereselor comune. Rezultă că trebuie mers înainte – mai repede sau mai încet – spre un sistem federal sau măcar confederal, cu un guvern central dotat cu puteri mari în domeniul economiei, apărării şi externelor, cu un parlament bicameral după modelul american şi cu guverne ale statelor responsabile numai pentru afacerile interne, justiţie, educaţie, cultură, eventual sănătate şi muncă. Căci atunci când vorbim despre pierderea suveranităţii naţionale, despre cine anume vorbim în fapt ca fiind „perdanţii“? Despre plătitorii obişnuiţi de impozite, cu rate la bănci, cu salarii ameninţate ba de tăieri, ba de inflaţie? Despre pensionarii cu pensiile în pericol? Despre beneficiarii sistemelor de asigurări ce acumulează datorii peste datorii? Despre şomeri? Nu, ci vorbim despre elitele politice europene din cele 27 de state. Ele sunt acelea care şi-ar pierde suveranitatea – mai ales aceea de a cheltui nestăvilit şi de a face promisiuni imposibil de ţinut. Vor trebui să se consoleze mulţi parlamentari naţionali cu un rol mai modest (dar deloc neglijabil). Dintre miniştrii şi funcţionarii guvernamentali, unii, precum cei de la externe sau de la armată, vor trebui să dispară pur şi simplu."
Postări populare:
-
Mare farsor, mari gogomani Un comediante de bravură Joacă de patruzeci de ani, Făcând enormă tevatură În faţ-a nişte gogomani. Dibaci, sub ...
-
- Psst! Miclovan! - Burdujel! Dă drumul femeii [... spre P.G.M.B.] Cheia este la ce vrea peneleu': vine cu Burduja fiindcă chiar-speră...
-
Nu mă pronunţasem încă pe ipoteza asta (a explozibililor "de separare" pre-plantaţi) în chestiunea podului de la Baltimore (a se v...
-
De glob, şi... de pod . "ISIS îşi asumă (?) şi acest atentat" ( Dave Hodges, The Common Sense Show ). Autorul remarcă o a doua ...
-
Drama #haştagilor : "au aflat ei" că pe Nicu Paris îl susţin (şi) unii sponsori "cu interese în Rusia * ". Despre Fi...
-
GRUPUL PENTRU ROMÂNIA. Comunicatul nr. 9, către conducerea Federației Ruse, către președintele Vladimir Putin și către Ambasada Federației R...
-
Microblog. Din formulări se pot deduce (retroactiv) "momentul şi subiectul tratat". - - - Dac-ar fi de amuzament, m-aş amuza...
-
Şi eu văd cam tot la fel, poate ceva mai puţin în privinţa amplorii, duratei şi a outcome -ului. Dar deratizarea globală presupune un anumi...
-
Un blogger şi militar rus (sergent), Andrei Morozov / "Murz", s-a sinucis (?), ca protest extrem. Nu însă înainte de a lăsa un t...
-
Într-un articol din Gândul, scrie aşa: "Elevii vor fi vaccinaţi cu Cantgrip pentru imunizare împotriva virusului AH1N1, responsabil ...
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu