07 iulie 2011

Europarlamentarii români nu vor s-o supere pe Catherine Ashton



Aşa că au votat împotriva rezoluţiei care cerea aplicarea articolelor 9 şi 10 din Protocolul 1 la Tratatul de la Lisabona în materie de cooperare parlamentară în domeniul PESC/PSAC (Politica Externă şi de Apărare Comună), care ar fi schiţat un control al parlamentelor statelor membre asupra acestui domeniu:

Parlamentul European, [...]

1.  reaminteşte că Parlamentul European este o sursă de legitimitate pentru PESC şi PSAC, asupra cărora exercită un control politic;
2.  îşi declară convingerea, totodată, că o cooperare interparlamentară consolidată în domeniul PESC şi PSAC ar întări influenţa parlamentară asupra opţiunilor politice din UE şi statele membre, date fiind responsabilităţile Parlamentului European în materie de politici comune ale Uniunii, inclusiv PESC/PSAC, şi prerogativele fiecărui parlament naţional în materie de securitate naţională şi politica de apărare;
3.  regretă lipsa unui acord cu ocazia Conferinţei preşedinţilor de parlamente din UE din 4-5 aprilie 2011 şi îşi declară disponibilitatea în a sprijini preşedinţia polonă în convenirea unui acord între Parlamentul European şi parlamentele naţionale cu privire la noi forme de cooperare parlamentară în acest domeniu;
4.  confirmă poziţia sa aşa cum a fost prezentată în rapoartele relevante, şi îndeosebi că:
– în conformitate cu articolul 9 din Protocolul 1 la Tratatul de la Lisabona, „Parlamentul European și parlamentele naționale definesc împreună organizarea și promovarea unei cooperări interparlamentare eficiente și periodice în cadrul Uniunii”, pentru a promova astfel asumarea în comun a responsabilităţilor de organizare şi desfăşurare a unei cooperări interparlamentare periodice şi eficiente;
– propria reprezentare în orice nouă formă de cooperare interparlamentară ar trebui să aibă loc la un nivel ce reflectă întinderea şi importanţa rolului său de control al PESC/PSAC, ce recunoaşte natura europeană comună a acestor politici şi satisface necesitatea de a reflecta pluralismul politic şi geografic al acestei instituţii;
– în vederea asigurării unei valori adăugate şi pentru reducerea costurilor, secretariatul şi clădirile Parlamentului European sunt în principiu disponibile pentru a sprijini organizarea şi găzduirea de reuniuni interparlamentare;
– concluziile reuniunilor interparlamentare nu au caracter obligatoriu pentru părţi;
5.  încredinţează Preşedintelui sarcina de a transmite prezenta rezoluţie preşedinţiei polone a Conferinţei preşedinţilor de parlamente din UE, preşedinţilor parlamentelor din UE şi Vicepreşedintelui Comisiei/Înaltului Reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe şi politica de securitate.
Rezoluţia a fost respinsă. Votul europarlamentarilor români - aici (un singur vot "pentru" - al lui CVT). 


În schimb, au avut grijă să voteze pentru rezoluţia împotriva minelor (antipersonal). Şi-aşa am renunţat, ca idioţii, încă de pe vremea CDR, la minele antipersonal. Bine măcar că nu am renunţat la muniţia cu fragmentaţie (cluster bombs). Dacă ar fi după ONU, ar trebui să renunţăm şi să ne mai numim ţară...

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Cornea, 2011: "Dacă statele rămân suverane, ele vor continua să facă ceea ce cred şi ceea ce consideră că le este de folos, în pofida intereselor comune. Rezultă că trebuie mers înainte – mai repede sau mai încet – spre un sistem federal sau măcar confederal, cu un guvern central dotat cu puteri mari în domeniul economiei, apărării şi externelor, cu un parlament bicameral după modelul american şi cu guverne ale statelor responsabile numai pentru afacerile interne, justiţie, educaţie, cultură, eventual sănătate şi muncă. Căci atunci când vorbim despre pierderea suveranităţii naţionale, despre cine anume vorbim în fapt ca fiind „perdanţii“? Despre plătitorii obişnuiţi de impozite, cu rate la bănci, cu salarii ameninţate ba de tăieri, ba de inflaţie? Despre pensionarii cu pensiile în pericol? Despre beneficiarii sistemelor de asigurări ce acumulează datorii peste datorii? Despre şomeri? Nu, ci vorbim despre elitele politice europene din cele 27 de state. Ele sunt acelea care şi-ar pierde suveranitatea – mai ales aceea de a cheltui nestăvilit şi de a face promisiuni imposibil de ţinut. Vor trebui să se consoleze mulţi parlamentari naţionali cu un rol mai modest (dar deloc neglijabil). Dintre miniştrii şi funcţionarii guvernamentali, unii, precum cei de la externe sau de la armată, vor trebui să dispară pur şi simplu."

 

Postări populare: