Cine conduce, de fapt, România ? Care este echipa reală, şi care este agenda reală ?
Strategia a fost adoptată la finalul anului 2008, fiind aprobată şi asumată de Guvernul României. Orizontul acestei strategii este anul 2030, cu ţinte intermediare pentru 2013 şi 2020. Astfel, pânâ în 2013 conceptul de dezvoltare durabilă trebuie sa fie însuşit in toate politicile publice adoptate la nivel naţional.
Finalizarea Strategiei României a fost realizată în 2008 prin dezbatere publică profundă, nu a fost un produs de laborator. Trebuie spus însă că, de atunci şi până în prezent, obiectivele strategice nu s-au materializat intr-un plan de acţiune coerent. Asemenea măsuri erau în responsabilitatea Guvernului, care urma să coordoneze acţiunile diferitelor ministere implicate în program. „Nu a mai primit niciun «feedback» din 2009, în ciuda faptului că multe persoane şi instituţii care au participat la elaborarea documentului erau pregatite să se implice in continuare în faza de implementare. Autorităţile centrale sunt cele care trebuie în primul rând să îşi însuşească conceptul, să înţeleagă precis despre ce este vorba, iar apoi să transmită mesajul mai departe, pe filiera ierarhică. Un asemenea mecanism acum nu există. În plus, Strategia ar fi trebuit să capete statut de lege. - Călin Georgescu - pe blogul ipid.ro
Un consilier (prezidenţial) declară că "vede o soluţie" sub forma unui guvern unic european, iar EuroBăse nu-l dă afară imediat:
Guvernele europene, deci şi cel român, vor avea în viitorul nu foarte îndepărtat competenţe din ce în ce mai mici în materie de reglementări în domeniul economic, deci şi o marjă de manevră din ce în ce mai redusă. Bugetele naţionale vor fi avizate de Bruxelles. Parlamentul va trebui să ţină seamă de aceste opinii. Şefii de state îşi vor asuma angajamente punctuale pe domeniul economic. Iar apariţia unui guvern al Uniunii Europene, în adevăratul sens al cuvântului, care să gestioneze politica economică şi fiscală este inevitabilă, susţine Leonard Orban (48 de ani), consilier al preşedintelui Traian Băsescu, fost comisar european - primul din partea României.
"În faţa competiţiei dure a Asiei şi Americii, Europa va trebui să-şi aleagă un guvern unic, altminteri riscă să-şi piardă influenţa. O pierdere a influenţei ar însemna o lovitură extrem de dură pentru fiecare cetăţean pentru că pierderea influenţei echivalează cu scăderea drastică a nivelului de trai. "Eu nu văd o altă soluţie decât un guvern european", spune Orban. În UE există încă îngrijorări mari, chiar dacă sunt şi semne pozitive de revenire economică". - Leonard Orban - interviu în Ziarul Financiar
„Urmând prevederile Tratatului de la Lisabona, eurodeputații reprezintă cetățeni și partide, nu state. Cu noul sistem, alegătorii vor avea șansa să voteze pentru un candidat de altă naționalitate, și după părerea mea mulți vor face acest lucru. Aceasta este esența Europei post-naționale". - Reforma electorală a Parlamentului European
Din perspectiva patriotismului naţional-comunist, elitele reşapate nu sunt însă nici singure, nici izolate. În spatele lor stă acea populaţie care a crescut scandând versuri despre Conducător prin şcoli şi grădiniţe sau s-a format în vibranta lirică a barzilor cu iubire de ţară şi partid, admirând alaiurile în care Burebista îi răcnea versuri de recunoştinţă lui Ceauşescu.
Dacă un Protektorat în sens instituţional, cu consilieri britanici, nemţi şi scandinavi în spatele fiecărui Vanghelie, Videanu, Piedone sau Pinalti este din nefericire irealizabil, o integrare europeană adâncită, cu reguli europene, controale şi sancţiuni, este posibilă. În acest sens, condiţionarea admiterii în spaţiul Schengen de existenţa unor supraveghetori francezi, britanici sau germani la frontierele româneşti, aceste porturi libere ale corupţiei instituţionalizate, este o măsură binevenită. - Răsvan Lalu - Amestecul străin în afacerile interne ale subdezvoltării durabile (Contributors.ro).
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu