15 ianuarie 2011

Nu vă lăsaţi păcăliţi începând cu 1 aprilie, protestaţi împotriva restricţionării plantelor medicinale



Ieri auzeam la televizor că algocalminul şi alte calmante care au la bază o anumită substanţă (metamizol) vor putea fi obţinute de la farmacii de la 1 februarie doar pe bază de reţetă, fiindcă "s-ar fi descoperit" că produc efecte secundare, scăderea imunităţii (o să-mi fac un stoc, nu am chef să pun gheaţă dacă mă ia măseaua sâmbătă seara). Lista noilor medicamente (pe lângă algocalmin) care se vor obţine doar cu reţetă: Analgin, Fabocalm, Algiotop, Centralgin, Alindor, Algoblock, Metamizolul Farmacom, Novocalmin, Algoremin, Algozone şi Sintocalmin.

Ceva mai înainte se dăduse altă alarmă, potenţiala dispariţie a plantelor medicinale din comerţ, începând cu 1 aprilie. Tot în urma unei "reglementări europene". Oare ce alte aiureli vor mai urma ?

S-a lansat o iniţiativă pentru un referendum la nivelul UE pe tema remediilor naturale (şi în România s-a lansat o petiţie online, am pus linkul), la EUROPEAN REFERENDUM INITIATIVE:

Referendum în UE pentru remedii naturale

Protecţia sănătăţii noastre este unul dintre drepturile cele mai fundamentale ale omului şi totuşi, în fiecare an, milioane de europeni mor din cauza problemelor de sănătate care pot fi prevenite, cum ar fi infarctul miocardic, accidentul vascular cerebral şi cancerul.

Descoperirile ştiinţifice au demonstrat că aceste boli (şi multe altele) pot fi prevenite cu ajutorul remediilor naturale, care nu au efecte secundare. Până în prezent, peste 10.000 de studii au fost publicate în presa ştiinţifică şi pe internet, demonstrând importanţa vitală a vitaminelor şi a altor remedii naturale.

Cu toate acestea, sunt introduse legi la nivel naţional şi european, care vor interzice accesul liber la aceste surse vitale de sănătate şi la remediile naturale, non-brevetabile, cum ar fi vitaminele.

Nimeni nu ar trebui să aibă puterea de a pune în pericol dreptul nostru la o bună sănătate şi la o viaţă lungă. Trebuie să ne asigurăm că ne exercităm drepturile de cetăţeni, în scopul de a ne proteja sănătatea şi viaţa.

Facem apel la Uniunea Europeană să protejeze dreptul fundamental al tuturor cetăţenilor la o bună sănătate.

Facem apel la toţi politicienii responsabili din Uniunea Europeană să realizeze un "Referendum pentru Remedii naturale", pentru a garanta fiecărui cetăţean din Europa, dreptul la accesul liber şi nerestricţionat la terapiile cu vitamine şi alte remedii naturale.

Facem apel la guvernele Europei să consacre dreptul la referendumuri în constituţiile lor naţionale.


7 comentarii :

Crystal Clear spunea...

UE a mai eliminat ceva pentru care nu gasesc inlocuitor :
Compresele cu "Burov" care erau foarte bune cand iti rasuceai un picior, o articulatie sau aveai o umflatura.
Pana acum n-am gasit ceva la fel de eficient

Riddick spunea...

Bunică-mea avea tot timpul pastile Burow (erau două, diferite - le puneai în apă şi gata soluţia). Mă mir, era medicament de uz extern. În podul casei bunicii am gasit lada de campanie a lui bunică-miu, în care erau câteva plicuri de hârtie îngălbenită cu faşe medicinale germane din 1942, tip Wehrmacht.

Crystal Clear spunea...

Cica ar fi avut plumb.
Probabil, dar putin.Nu nu ducea la intoxicatie.
Erau prea ieftine, de asta le-au interzis,de fapt

Anonim spunea...

Si eu mi-am luxat glezna si am cautat miraculosul Burov ( in copilarie il foloseam foarte des). Cum UE l-a scos din farmacii iar romanul e inventiv, m-am pus pe facut Burov. Si din cautari in cautari am gasit reteta, varianta de facut in casa: 6 gr alaun (este deodorantul solid Piatra de Alaun sau Piatra Acra - se gaseste in plafare), 4 gr bicarbonat de amoniu (sau Amoniac - NU confundati cu bicarbonatul de Sodiu ca nu are efect, se gaseste in magazine) si 1 gr acid citric (banala sare de lamaie). Se amesteca totul cu 250 ml apa apoi se pune o comprese in aceasta solutie. Se stoarce dar nu foarte tare. Se leaaga cu fasa la picior de seara pana dimineata.
La mine a mers foarte bine. Am pus 2 seri la rand dar 1 zi am menajat piciorul. Sper sa va ajute.

Riddick spunea...

Mulţumesc ! Am reţinut. Mi-am amintit totuşi că se scrie Burow, cu "w" (probabil medicul/farmacistul care a inventat leacul era englez sau german).

Crystal Clear spunea...

Super !

Multumesc frumos .
De cand caut un inlocuitor !

Riddick spunea...

:)


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Marga, 1995 ("Filosofia Unificării Europene"): "Identificările etnice ale românilor sunt în mare parte tradiţionale. Acestea caută să abată atenţia de la problemele concrete ale prezentului şi de la nevoia modernizării instituţionale spre abstracţiunile trecutului. Pentru mulţi intelectuali este limpede că naţionalismul, prin demagogia sa, generează stagnarea şi degradarea ce favorizează doar grupuri sociale incapabile să se adapteze lumii moderne. Intrarea în noua Europă, nu doar geografic, ci şi instituţional şi cultural presupune mai mult decât o alegere, presupune o schimbare a modului de gândire, de asumare, pe lângă devizele paneuropene, a unei abordări europene, o abordare disponibilă la compararea performanţelor, orientată spre modernizare şi având ca perspectivă unitatea europeană". 

 

Postări populare: