24 decembrie 2010

Polemică Frunzăverde-Baconschi



Sorin Frunzăverde (PDL) califică drept "falimentul politicii externe româneşti" neadmiterea României în Spaţiul Schengen din martie 2011, într-o declaraţie pentru Agerpres.

Practic, dă dreptate tezei franco-germane şi speculaţiilor lansate de opoziţie şi de mass-media aservită acesteia.

Baconschi îi dă replica printr-un comunicat al MAE:
Referitor la cea mai recentă reacţie, care vine chiar din propriul partid (PDL), impresia mea este că, pentru a ieşi din conul de umbră în care l-au plasat afacerile sale din Caraş-Severin, domnul Sorin Frunzăverde a citit într-o cheie falsă scrisoarea miniştrilor de interne francez şi german, prin care se recomandă amânarea aderării României la spaţiul Schengen. Eu îl invit colegial pe domnul Frunzăverde la o discuţie în care i-aş putea explica atât atribuţiile MAE în acest proces, cât şi motivele reale invocate în scrisoarea respectivă. Am însă intuiţia că domnul Frunzăverde nu se teme atât de presupusul 'faliment al politicii externe româneşti', cât de viitorul congres al PDL, în care proiectul meu reformator nu este privit cu ochi buni de domnia sa. Mă surprinde această lipsă de solidaritate şi acest atac confuz şi nejustificat, cu atât mai mult cu cât pe vremuri domnul Frunzăverde era relativ cunoscut pentru înclinaţiile sale creştin - democrate.

Un comentariu :

Riddick spunea...

Şi dacă-i o minge "servită" lui Baconschi, "cel atacat de corupţii din PDL" ? ;-)


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2011: "Înainte de a fi români, am fost europeni. Și creștini. Ce altceva suntem decât un amestec rasial daco-romano-slavo-cuman? De ce ne temem, așadar, de Statele Unite ale Europei, de parcă am pierde mai mult decât am câștiga? De parcă acquis-ul comunitar nu prevalează deja asupra legislațiilor naționale. Acest proiect nu e nou; el a fost doar diluat pe parcurs. Este proiectul federalist al creștin-democraților care în anii 1940-50 au pus bazele Uniunii Europene. Un proiect abandonat la jumătate de drum: Parlament European, dar nu și guvern federal european. Monedă unică, fără guvernanță financiară unică. Spațiu comun de securitate, fără armată comună. A venit momentul să desăvârşim proiectul gândit de Robert Schuman, Alcide de Gasperi, Konrad Adenauer, Grigore Gafencu și alți politicieni creștin-democrați după cel de-al doilea război mondial."

 

Postări populare: