13 iulie 2010

BP încearcă oprirea scurgerii de petrol din Golful Mexic


 British Petroleum a instalat aşa-numitul "joben" pe capul de sondă care deversa petrol de 84 de zile în apele Golfului Mexic. Datorită adâncimii mari de foraj, presiunea zăcământului este foarte mare, astfel metodele convenţionale de închidere nu pot fi folosite. 




Dispozitivul are o greutate de circa 70 de tone, este instalat la peste 1500 de metri sub nivelul mării şi ar trebui să realizeze oprirea scurgerilor de petrol şi gaze. Toată procedura se va finaliza spre jumătatea lunii august. Testele vor arata în circa 48 de ore dacă metoda este eficientă.



7 comentarii :

Francesco spunea...

Excelenta idee sa publici aceasta prezentare! A fost extrem de greu sa se inventeze acest mecanism ingenios de captare a scurgerii de petrol si gaze.

Riddick spunea...

L-am pescuit via Breitbart News video. :)

A durat ceva timp "invenţia".

Despina spunea...

Excelent, superb!
Felicitari pentru postare .

Stiai ca prin anii 70 Romania era dupa SUA expert in utilaj petrolier?

Mama mea a predat la Institul de Petrol si Gaze si imi povestea o multime de chestii

Riddick spunea...

Taică-miu mai lua "Magazin" şi "Ştiinţă şi Tehnică", acolo am citit prima data despre sapa de foraj cu dinţi diamantaţi.

S-a cam distrus industria petrolieră. Ruşii au cumpărat Uzina Republica (care producea, printre altele, conducte pentru industra petrolieră) şi au falimentat-o. Statul a revocat privatizarea, sindicatul s-a judecat ani de zile cu noii "patroni" pentru drepturile salariale şi alte chestiuni, în final s-a vândut pe bucăţi.
Laminorul de ţevi produs în Germania în 1938 (complet funcţional) s-a dezasamblat şi s-a vândut în India.
Republica este fosta uzină fondata de Max Auschnitt.

Despina spunea...

Stiu ca Institul care facea proiectarile la Republica era renumit .Era vis a vis de fabrica in care am lucrat eu la un moment dat

Stii ca acum s-a DARAMAT TOT ?
Nu mi-a venit sa cred .
S-a daramat si fabrica unde am lucrat eu si care inca facea export ,iar terenul l-a cumparat cica un evreu ungur care traieste la New York ( Soros?) si care are in proprietate o multime de terenuri in Bucuresti

Riddick spunea...

Nu cred că Soros en personne...
Nu am mai fost pe acolo de anul trecut, ştiam că pavilionul (fostul "turn" de proiectări al lui Republica) s-a privatizat, era o firmă sus pe clădire, nu am reţinut numele ei.

Despina spunea...

Da, probabil ca nu Soros "en personne" ....


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Marga, 1995 ("Filosofia Unificării Europene"): "Identificările etnice ale românilor sunt în mare parte tradiţionale. Acestea caută să abată atenţia de la problemele concrete ale prezentului şi de la nevoia modernizării instituţionale spre abstracţiunile trecutului. Pentru mulţi intelectuali este limpede că naţionalismul, prin demagogia sa, generează stagnarea şi degradarea ce favorizează doar grupuri sociale incapabile să se adapteze lumii moderne. Intrarea în noua Europă, nu doar geografic, ci şi instituţional şi cultural presupune mai mult decât o alegere, presupune o schimbare a modului de gândire, de asumare, pe lângă devizele paneuropene, a unei abordări europene, o abordare disponibilă la compararea performanţelor, orientată spre modernizare şi având ca perspectivă unitatea europeană". 

 

Postări populare: