16 noiembrie 2020

Din "valorile" activistului USR

Doar un caz, însă este "ilustrativ". Pe microbul ăsta îl ţin sub observaţie de ceva vreme (link1, link2, link3), nici nu-mi vine să cred că-l mai aveam în blogroll până acum vreo... 10-11 ani. "La început/uri". Ba chiar îi mai şi puneam comentarii favorabile, la bleen.ro. Deh, "te mai trezeşti şi din pumni", vorb-aia.

Înțeleg de la conservatori că Maia Sandu ar fi expresia influenței germane în Moldova și că, vai, ce se întâmplă cu influența românească?
Nu e nevoie de influență românească în Moldova! Nu e nevoie de influență românească nicăieri, nici măcar în România. Nimeni nu are atâtea păcate și nu e atât de vinovat încât să fie pedepsit cu influență românească.
Așa cum am mai spus, statalitatea românească s-a dovedit un eșec. Cam atât despre independență și neatârnare. Românii și moldovenii (discuția despre un popor sau două e irelevantă) trebuie să-i lase pe frații europeni să le gestioneze afacerile publice, fiindcă ei sunt incapabili. Este obligatoriu și urgent să renunțăm la miturile românități [sic!], la orice formă de naționalism și la toate balivernele identitare. Modelul occidental și integrarea europeană e salvarea cetățenilor acestor două țări. "Da, dar specificul..." Dragi români și moldoveni, vă puteți lua fiecare specificul și vi-l puteți băga în cur, acolo unde îi e locul.

https://www.facebook.com/mirelvalentin.axinte.12/posts/664494621124674

10 comentarii :

Anonim spunea...

Omu' fie e dus cu capul , fie a luat-o pe urma lui Axinte { adevaratul " Axinte " fiul adevaratei mame Omida etc. } caci altminteri n-ar fi idrugat gogomaniile astea ! " Nu e nevoie de influență românească în Moldova! Nu e nevoie de influență românească nicăieri, nici măcar în România. Nimeni nu are atâtea păcate și nu e atât de vinovat încât să fie pedepsit cu influență românească." Nu de alta dar , rep. Moldova chiar n-are de unde sa detina { iar de ce-a detinut s-a cam ales praful de mult } fabrici si uzine pentru ca " infuencerii romani " { politicienii } sa aiva ce vinde la pret de fier vechi sau... macar pe un dolar .Deci , cu prima si ultima fraza tind sa fiu d e acord mai ales ca-n ultimii aproape treizeci de ani am trait in Romania .A doua fraza insa... aici e-aici caci parca a citit in minte a politicienilor romani : Nu e nevoie d e influenta romaneasca nicaieri nici macar aici in Romania .Ba este nevoie , ba este mare nevoie d e influenta romaneasca caci , dac'ar fi existat asa ceva cu adevarat din partea politicului...poate ca altfel s-ar fi desfasurat viata noastra de la momentul aderarii la UE , atunci cand s-a pus intreaga Romanie in genunchi pentru a fi acceptata sa manance si ea , din resturile lasate de aia cu alea babane ai UE : Germania , Franta , UK , ITALIA si care-or mai fi . ESTE ENVOIE D E INFLUENTA ROMANEASCA CHIAR SI AZI INSA...CINE SA FIE ACEI INFLUENCERI ? S-a dovedit ca cei de tipul Dragnea -Dancila n-au nici o treaba cu asta , iar cei d e tipul Johannis -LOrban...nici macar atat ! Toti , incepand cu jigodia aia de Petre Roman si terminand cu astia doi pomeniti mai inainte , toti :" influencerii " romani sunt la fel d e vinovati si au creeat premisele ca astazi sa vina " AXINTE " si sa-nceapa sa atie la piroane aiurea-n tramvai .Asta fireste , nu inseamna ca individul nu-si merita categorisirea acordata de dumneata , aceea de : MICROB . P.S. Bine ca nu i-ai spus VIRUS caci asta... se putea interpreta !

Anonim spunea...

Pe bune , tipul este activist USR si locuieste , INCA locuieste in casa aia amarata ? Cum dracu de nu l-a pus Dan Barna pe liste ? Nu-i INCA nici macar consiglier la vreun consiliu judetean , macar la vreo primarie oarecare ? Cata nedreptate !

Gabriel spunea...

Analiza e viciată pentru că ignoră diferențele regionale.
E adevărat pentru Ardeal, Banat și Crișana, românii de acolo fiind într-adevăr conduși un mileniu de străini și simțindu-se bine doar sub bocancul germanic. Nici ăla unguresc nu le-a displăcut prea tare, dar au mai făcut ceva nazuri.
În Regat, experiența e alta: stăpânirea străină a fost jug. Chiar mitul Hohenzollern a fost exact asta: un mit al elitelor. Carol I nu s-a bucurat de o popularitate reală ci i s-a fabricat ulterior. Progresele nu i se datorează, dacă era după el, țara intra în război de partea Germaniei în 1914. Poate doar în Independență să fi avut un rol, deși în privința asta e greu de spus cum evoluau lucrurile fără el.

Riddick spunea...

Anonim:

L-am luat la ochi de prin 2009 sau 2010, când s-a operat la coloană la... spitalul SRI de la Baloteşti. A bălmajit ceva, că "doctori mai buni, intervenție, pile" dar eu am înțeles atunci exact despre ce e vorba: agent de influență. Acum se dă certat cu liderii USR (ca "inconsecvenți"), ba chiar ar fi plecat din USR. Dar are aceleași idei.

Gabriel:

Statalitatea nu-i un eșec decât când se probează asta practic, prin secesiune sau disoluție. Administrația catastrofală, asta-i totuși altceva.

Gabriel spunea...

Riddick, mă refeream la partea cu lăsarea " fraților europeni " să ne conducă. Asta a fost o realitate în teritoriile foste ungurești timp de un mileniu și mulți pe-acolo tânjesc după ea, spre deosebire de Regat.

Riddick spunea...

Mai degrabă subliminal, asociat cu admiraţia tembelă dar stimulată mediatic pentru "eficienţa vestică". O vedem aici, eficienţa, în a ne devasta pe cam toate nivelurile.

Muad’dib spunea...

Pentru Găbitză:

„Scrisoare din Basarabia


Cu vorba–mi strâmbă și pripită
Eu știu că te-am rănit spunând
Că mi-ai luat și grai și pită
Și-ai năvălit pe-al meu pământ.


În vremea putredă și goală
Pe mine, frate, cum să-ți spun,
Pe mine m-au mințit la școală
Că-mi ești dușman, nu frate bun.


Din Basarabia vă scriu,
Dulci frați de dincolo de Prut.
Vă scriu cum pot și prea târziu,
Mi-e dor de voi și vă sărut.


Credeam că un noroc e plaga,
Un bine graiul cel sluțit.
Citesc azi pe Arghezi, Blaga –
Ce tare, Doamne, - am fost mințit!


Cu pocăință nesfârșită
Mă rog iubitului Isus
Să-mi ierte vorba rătăcită
Ce despre tine, frate, - am spus.


Din Basarabia vă scriu,
Dulci frați de dincolo de Prut.
Vă scriu cum pot și prea târziu,
Mi-e dor de voi și vă sărut.


Aflând că frate-mi ești, odată
Scăpai o lacrimă-n priviri
Ce-a fost pe loc și arestată
Și dusă-n ocnă la Sibiri.


Acolo-n friguroasa zare,
Din drobul mut al lacrimei
Ocnașii scot și astăzi sare
Și nu mai dau de fundul ei.


Din Basarabia vă scriu,
Dulci frați de dincolo de Prut.
Vă scriu cum pot și prea târziu,
Mi-e dor de voi și vă sărut.”

P.S. De nu pricipiși mesajul, ți'l scriu și pe șleau, că mă pricep.

Riddick spunea...

Era actuală "ad literam" atunci. Acum "Basarabia" ar putea fi teritoriul românofon liber de globalism. Ar putea, nu înseamnă că s-ar şi realiza condiţia. "Unire"? Da, dar de partea cealaltă a graniţei UE.

Muad’dib spunea...

Da, Riddick.
Eu vorbeam de românitate, de fapt, de esența ei, care nu ține cont de flecuștețele vremilor (pentru că ea e sub vreme, sau deasupra ei, depinde cum privești), făcându-se simțită mai ales atunci când unii, frecându'si mulțumiți mîinile, crezând că au scăpat de ea, se trezesc pocniți peste bot, așa, din senin, parcă.
Doamne ajută!

Riddick spunea...

Doamne ajută!


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2011: "Înainte de a fi români, am fost europeni. Și creștini. Ce altceva suntem decât un amestec rasial daco-romano-slavo-cuman? De ce ne temem, așadar, de Statele Unite ale Europei, de parcă am pierde mai mult decât am câștiga? De parcă acquis-ul comunitar nu prevalează deja asupra legislațiilor naționale. Acest proiect nu e nou; el a fost doar diluat pe parcurs. Este proiectul federalist al creștin-democraților care în anii 1940-50 au pus bazele Uniunii Europene. Un proiect abandonat la jumătate de drum: Parlament European, dar nu și guvern federal european. Monedă unică, fără guvernanță financiară unică. Spațiu comun de securitate, fără armată comună. A venit momentul să desăvârşim proiectul gândit de Robert Schuman, Alcide de Gasperi, Konrad Adenauer, Grigore Gafencu și alți politicieni creștin-democrați după cel de-al doilea război mondial."

 

Postări populare: