18 septembrie 2018

Juncker şi UE - complici la subminarea guvernului României


DUEncilă a crezut că va ajunge la timp la aeroport pentru a-l întâmpina pe Juncker, care venea cu un avion VIP. Dar ghinionu' dracu', ăla ajunge...  mai devreme şi SPP îl "extrage" rapid, la cererea sa, spre hotelul unde este găzduit. Sepepeu care nu mai are acces la demnitarii guvernului şi majorităţii PSD-ALDE, dar care de data asta a fost singura sursă de referinţă pentru aparatul guvernamental, în chestiunea protocolului respectiv. Sursă care a minţit în mod deliberat, sabotând protocolul de grad zero. Dar în complicitate cu stafful lui Juncker (cu UE!). Reiese că guvernul n-a avut oameni pe teren, dinainte, ori că lanţul de comunicare-informare are breşe serioase. Dar anomalia cea mai gravă este tocmai acest demers de întâmpinare, în condiţiile în care premierul n-a fost invitat de Iohannis (organizatorul) la Summitul la care Juncker era unul intre invitaţii principali!

Imagologic, acţiunea loveşte în două direcţii: naivilor li se induce ideea că guvernul este varză, incompetent ("ie-te proasta, n-a catadicsit s-ajungă la timp, hă, hă, hă") iar avizaţilor li se transmite un mesaj de demoralizare-demobilizare ("ei, vedeţi? 'noi' controlăm tot, rezistenţa e inutilă").

Pe blogul Contrasens apare postarea "De ce a ajuns mai repede avionul lui Junker la Bucuresti?", din care aflăm că avionul a accelerat semnificativ când ajunsese aproape de intrarea în spaţiul aerian al României. Tot aici sunt şi graficele de zbor. 

"De ce?" 1) ca să se întâmple ce s-a întâmplat, "întârzierea" la aeroport a premierului şi 2) pentru ca în eventualitatea (presupusă) că ar fi existat o coordonare şi comunicare discretă între guvernele român şi ungar "la nivel gen Grupul Visegrád" (n-a existat, nu există), comunicarea poziţiei avionului să nu se facă în timp util: accelerarea se face de la ieşirea din spaţiul aerian ungar. Şi ce serviciu de control al traficului aerian poate impune unor piloţi accelerarea peste limita tehnică a avionului? Cel mult poate impune plafonul şi culoarul de zbor!
Faptele sunt clare: avionul in care se afla Jean-Claude Juncker trebuia sa aterizeze pe Aeroportul Baneasa la ora 18.30, dar a aterizat la 17.50. Premierul roman nu s-a mai putut intalni cu Junker, masinile SPP, luindu-l pe acesta de pe pista si ducandu-l la hotel in vreme ce Dancila abia ajungea la aeroport. 
Daca ne uitam pe Flight 24, problema e simpla: undeva in apropiere de granita cu Ungaria, avionul a accelerat. 
Pana acolo, dupa ce a ajuns la plafonul de 35.000 de picioare, avionul a mers cu viteza de circa 450 de noduri, putin peste viteza de croaziera din specificatii (442 de noduri). De la granita cu Ungaria, avionul a accelerat pana la 480 de noduri (ajungand la un moment-dat la 500 de noduri), peste „High-speed cruise” din specificatiile tehnice, care este de 458 de noduri. 
Viteza maxima a avionului Bombardier Challenger 850 este de Mach 0,8, adica 547 de noduri. 
In paranteza sa notam ca in urma cu cateva zile, acelasi avion a avut un zbor de la Larnaca la Ibiza, in care nu s-a depasit viteza de 350 de noduri. (1 nod = 1,852 km/h). 
Concluzia e simpla: cineva a spus pilotului sa mareasca viteza pentru ca avionul sa ajunga mai repede.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Cornea, 2011: "Dacă statele rămân suverane, ele vor continua să facă ceea ce cred şi ceea ce consideră că le este de folos, în pofida intereselor comune. Rezultă că trebuie mers înainte – mai repede sau mai încet – spre un sistem federal sau măcar confederal, cu un guvern central dotat cu puteri mari în domeniul economiei, apărării şi externelor, cu un parlament bicameral după modelul american şi cu guverne ale statelor responsabile numai pentru afacerile interne, justiţie, educaţie, cultură, eventual sănătate şi muncă. Căci atunci când vorbim despre pierderea suveranităţii naţionale, despre cine anume vorbim în fapt ca fiind „perdanţii“? Despre plătitorii obişnuiţi de impozite, cu rate la bănci, cu salarii ameninţate ba de tăieri, ba de inflaţie? Despre pensionarii cu pensiile în pericol? Despre beneficiarii sistemelor de asigurări ce acumulează datorii peste datorii? Despre şomeri? Nu, ci vorbim despre elitele politice europene din cele 27 de state. Ele sunt acelea care şi-ar pierde suveranitatea – mai ales aceea de a cheltui nestăvilit şi de a face promisiuni imposibil de ţinut. Vor trebui să se consoleze mulţi parlamentari naţionali cu un rol mai modest (dar deloc neglijabil). Dintre miniştrii şi funcţionarii guvernamentali, unii, precum cei de la externe sau de la armată, vor trebui să dispară pur şi simplu."

 

Postări populare: