Merg pe această ipoteză. Un eşec al referendumului n-ar opri regionalizarea, care s-ar putea relua prin comasarea de judeţe şi tratarea "judeţelor mari" ca regiuni, fără revizuirea Constituţiei şi deci fără referendum (ci doar amendând legea administraţiei publice locale, care defineşte judeţele). Însă un eşec al referendumului - respingere sau invalidare - ar face dificilă o reluare a regionalizării "după Planul B". În acest sens este semnificativă decizia CCR care a declarat în unanimitate ca neconstituţională "legea Dragnea", care întărea judeţele: o realocare de mijloace şi de atribuţii de la judeţe la "judeţele mari" (aşa cum "pregătea terenul" această lege) după doar 1-2-3 ani ar fi o complicaţie.
USL a decis organizarea referendumului pentru validarea Constituţiei modificate simultan cu europarlamentarele din luna mai, consultarea populară urmând să aibă loc timp de două zile, cu prag de validare de 50%, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse din Uniune.Rămâne problema cvorumului de validare (în mai, tot de 50%), chiar dacă referendumul s-ar desfăşura (la fel ca în 2003) pe două zile. La alegerile europarlamentare din 2009 s-au prezentat doar 27,67%, iar la referendumul constituţional din 2003, care s-a validat fraudulos cu "55,7%", prezenţa reală a fost de circa 40-42%. În două zile n-au venit peste 50%, iar atunci mai funcţiona momeala: "aderarea la UE", "euro în portofele", "desfiinţarea serviciului militar obligatoriu"...
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu