16 august 2013

De ce se privatizează întreprinderi strategice RENTABILE ? Ei, "de ce"...



...TOCMAI DE-AIA ! CĂ SUNT RENTABILE ! 

Şi profitul "nu trebuie să ajungă la buget 100%, ci doar 16%" (impozitul, adică, pe acel profit). Nu-mi imaginez că încasări de 16% din 100% privat ar bate 100% din 100% de stat, cât este acum. Ba nu, nu din 100%, c-a avut grijă Alianţa DA (Tăriceanu) să "carieze" întreprinderile rentabile cu participaţii de 10-15 % ale Fondului Proprietatea, concentrate acum la samsari, majoritatea străini - fiindcă păgubiţii şi-au vândut acţiunile pe mai nimic, să vadă şi ei măcar o parte din despăgubiri înainte de a muri. Un stat "sănătos la cap" făcea un fond naţional pentru despăgubiri, alimentat cu un procent sau fracţiune de procent din încasările bugetare, nu umbla să-şi amaneteze patrimoniul !


Transelectrica, profit de cinci ori mai mare la șase luni

Transportatorul național de electricitate Transelectrica a înregistrat în primul semestru o cifră de afaceri de 1,097 miliarde lei (250 milioane euro), în scădere cu 24% faţă de perioada similară a anului trecut, însă profitul a urcat de cinci ori, la 102,7 milioane lei (23,3 milioane euro). În prima jumătate a anului trecut, compania a consemnat o cifră de afaceri de 1,438 miliarde lei şi un profit de 20,4 milioane lei.


Profit record pentru Nuclearelectrica, la șase luni 

Producătorul de energie Nuclearelectrica a realizat în primul semestru al acestui an un profit net record de 213,2 milioane de lei, după pierderi de 33,7 milioane de lei, în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor publicate pe site-ul companiei de stat. Cifra de afaceri netă a companiei a crescut în prima parte a anului cu 20%, la 930,5 milioane de lei, comparativ cu afacerile nete din primele şase luni din 2012, când s-au ridicat la 772,3 milioane de lei.



Draft al noului acordul cu FMI: Listarea Nuclearelectrica, Electrica, Hidroelectrica şi privatizarea CFR

Cele mai importante angajamente ale statului:
  • listarea unui pachet de 10% din Nuclearelectrica va avea loc la finele lunii septembrie 2014.
  • listarea unei pachet de 10% din Romgaz se va face până la finalul lunii octombrie 2014. În avans se va obţine aprobarea din partea Autorităţii de Supraveghere Financiară pentru listarea duală, se va realiza un studiu de impact de mediu şi se va clarifica regimul de taxare pentru titlurile Romgaz cumpărate de pe o bursă externă.
  • listarea unui pachet majoritar din acţiunile Electrica va avea loc până la finalul lunii mai 2014. În prezent se analizează viitorul a cinci din cele şase companii de servicii ale Electrica. Cel puţin trei, dar poate chiar toate cinci, este posibil să fie separate de Electrica în vederea lichidării. Pachetele minoritare deţinute de Electrica la filialele privatizate ar putea reprezenta un factor de incertitudine major pentru listare şi aceste pachete vor fi extrase din structura Electrica înainte de listare. Ne vom ocupa de datoriile acumulate de CFR la Electrica înainte de privatizare.
  • ţinând cont de nevoile de investiţii de la Complexul Energetic Oltenia, am planificat înainte de privatizarea pachetului majoritar o listare de 15% până la finalul lunii octombrie 2013. Ulterior am decis amânarea listării până la mijlocul lunii iunie 2014 după auditarea situaţiilor fi­nan­ciare pe 2013 şi realizarea unui studiu privind rezervele de cărbuni.
  • la Hidroelectrica va avea loc tot o listare duală a unui pachet de 10%, procesul fiind programat pentru finalul lunii mai 2014.
  • în cazul CFR Marfă ne vom îndeplini obligaţiile privind vânzarea pachetului majoritar de acţiuni pentru CFR Marfă până la finele lunii septembrie.
  • plănuim să închiriem 1.500 de kilometri de cale ferată aparţinând CFR Infrastructură şi CFR Călători şi să creştem tarifele pentru pasageri din septembrie 2013.
  • toate listările companiilor de stat sunt întârziate şi, cu management şi consiliu de administraţie interimar, Hidroelectrica riscă să piardă câştigurile realizate în insolvenţă. În sectorul feroviar, acumularea de arierate este o problemă semnificativă, iar vânzarea CFR Marfă trebuie să fie finalizată. Presiunea privind liberalizarea preţurilor la energie creşte, iar costurile mari şi situaţia financiară precară din sectorul termo ameninţă strategia energetică în ansamblu.
  • se vor lua măsuri pentru reducerea arieratelor companiilor de stat. Acest angajament va fi reflectat prin rapoarte trimestriale pe arieratele totale al companiilor de stat. Ministerele se vor obliga ca aceste rapoarte să fie realizate până în ziua a 25-a de la finalizarea fiecărui trimestru. Printre măsurile care ar putea diminua arieratele se numără plasarea unor companii în insolvenţă sau în lichidare, aşa cum sunt anumite subsidiare ale CFR Călători şi CFR Insfrastructură, precum şi măsuri de restructurare care să îmbunătăţească performanţa financiară.
  • Hidroelectrica va avea un consiliu de administraţie profesionist până la finalul lunii noiembrie. Urmează o evaluare privind implementarea ordonanţei 109/2011 (privind guvernanţa corporatistă în companiile de stat).
  • n toate contractele noi bilaterale ale producătorilor de energie se vor face în mod transparent prin intermediul bursei OPCOM şi se vor întocmi rapoarte anuale privind performanţa companiilor de stat.
  • calendarul pentru liberalizarea preţurilor la energie şi gaze va fi implementat fără amânare.
  • companiile care se pregătesc pentru listarea la Bursă nu vor fi sparte şi nu vor fuziona.
  • pentru creşterea absorbţiei de fonduri europene pentru perioada 2014-2020 vom crea o agenţie în cadrul guvernului dedicată dezvoltării de autostrăzi eligibile pentru finanţare europeană.

Un comentariu :

Riddick spunea...

Oficialii Franklin Templeton Investment, compania care administreaza Fondul Proprietatea (FP), se declara multumiti de semnarea unui nou acord intre Romania, de o parte, si Fondul Monetar International (FMI), Comisia Europeana si Banca Mondiala, pe de alta parte.

http://www.wall-street.ro/articol/Piete-de-capital/152273/templeton-noul-acord-cu-fmi-va-da-un-semnal-pozitiv-investitorilor-straini.html


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Lucian Boia, 2002: "Problema noastră este că avem o mitologie istorică defazată în raport cu mitologia europeană. Se construiește o întreagă mitologie istorică europeană. Ieșim încetul cu încetul din faza națiunilor. Intrăm în faza construcției europene. Se poate vorbi, de pe acum, cum construcțiile istorice și discursurile istorice se adaptează la ceea ce se dorește să fie Europa. Asistăm la un dublu joc. Pe de o parte, sigur e integrarea europeană, față de care ne arătăm și suntem într-un fel atașați. Pe de altă parte, însă, auzim un discurs naționalist de toată frumusețea în materie de istorie, care nu se lipește de proiectul nostru de integrare europeană. Ăsta este dublul discurs. Astfel, un istoric foarte oficial cum este profesorul Scurtu scria, în ziarul Adevărul, că istoria românilor trebuie să revină la ceea ce este ea cu adevărat, să aibă patru piloni: vechimea, unitatea, continuitatea și independența. Poate că acestea sunt, nu spun că nu, dar sunt exact cei invocați în anii lui Ceaușescu. Ceea ce am constatat totuși în aceasta înșiruire este că lipsește orice referire la Europa. Toate sunt mituri naționale. Independența este iarăși un mit al sec. al XIX-lea. În Evul Mediu nu exista conceptul de independență, iar astăzi, mă întreb, de ce trebuie insistat chiar atât de tare pe independență când independența este ceva ce, încetul cu încetul, se pierde și nu numai în cazul românilor. Și Germania și Franta își pierd independența, nu mai au nici măcar monedă națională. Dacă facem construcția europeană, nu cred că mitologia independenței este prima care trebuie pusă înainte. Construcția europeană e inevitabilă, sigur, păstrându-ne ceea ce avem de păstrat, trăsăturile noastre naționale și atâtea alte lucruri. În contextul european nu se mai poate vorbi de o independență în sensul național, în sensul forte al termenului care corespunde epocii națiunilor, epocii statelor naționale".

Postări populare (nu P.P.E. !):