Cot la cot cu PDL, unanimitate!
"Da, ar fi fost bine, numai că noi trebuie să distingem între ceea ce ne dorim şi ceea ce este realizabil. După semnarea tratatului de guvernanţă fiscală, după măsurile luate la nivelul UE, pur şi simplu FMI, în ciuda insistenţelor pe care Guvernul le-a făcut, nu poate accepta o asemenea majorare de deficit. Oricum, în negociere s-a obţinut o majorare cred de 0,4 a deficitului", a susţinut Antonescu.
- Aia cu deficitul maxim e o cioacă, să nu te dezvolţi pe datorie, să fii în urmă mereu. E o condiţie necesară, nu şi suficientă - se pot face deficite mari cu săli de sport, piscine rurale şi para-ndărăt-uri.
"Cred că Guvernul nu mai trebuie să fie agenţie imobiliară. RA-APPS trebuie să asigure un număr limitat de vile de protocol pentru preşedinte, preşedinţii Camerelor, premier, trebuie să asigure locuinţe doar pentru cei cu rang de ministru. Celelalte locuinţe vor fi vândute, iar cei care stau în ele vor avea dreptul de preemţiune la preţ de evaluare. Dacă nu, le va cumpăra cine are banii", a spus Ponta.
"Am discutat cu toată conducerea USL şi am agreat ca imediat, în cel mai scurt timp, le voi adresa o scrisoare oficială domnilor Blaga şi Kelemen pentru a avea azi, mâine o nouă discuţie privind un acord între principalele forţe reprezentate în Parlament privind numirea unui Avocat al Poporului, a unei persoane acceptate de principalele grupuri politice", a spus Ponta, luni, după şedinţa USL.
Noi, românii, nu trebuie să dăm socoteală altora cu privire la organizarea țării. Nu trebuie să ne fie frică să afirmăm hotărît că vrem un stat centralizat din punct de vedere politic, cu o ierarhie administrativă clară, cu parlament unic național, singurul îndreptățit să dea legi. Nu are rost să ne pierdem în ipoteze despre ce plănuiesc alții sau despre cum vor arăta condițiile peste un număr de ani și ce discurs ar putea să prindă atunci. Nu avem de ce să introducem regiuni pentru că unitățile teritoriale administrative ale unui stat unitar nu trebuie, sub nicio formă, nici ca dimensiuni nici ca atribuții, să rivalizeze cu statul național și cu instituțiile sale fundamentale. Punct. Restul reprezintă pierdere de energie, dacă scopul principal este cel al împiedicării modificării constituției la comandă străină (adică UE, ca să n-o mai cotim).
Dar şi mai grav este faptul că aplicarea impozitului forfetar în agricultură, mai ales în forma în care acesta va fi raportat la suprafaţa de teren deţinută de un fermier, nefiind calculat în funcţie de producţia efectiv realizată, va afecta nu doar fermierii, ci şi simplii agricultori care deţin o palmă de teren de subzistență… Mai mult, impozitul „forfetar” în agricultură ar urma să fie aplicat pentru orice teren şi nu doar pentru suprafeţele cu adevărat mari, şi nici nu va ţine cont de statutul juridic care separă fermierii de simplii agricultori. De altfel, în proiect se foloseşte termenul de „fermieri persoane fizice”, fapt ce ar putea afecta simplii oameni, care nu vor putea plăti un „forfetar” care este de fapt un impozit minim de tipul celui aplicat de Emil Boc firmelor.
- Formal e prezentat ca impozit forfetar, real e cam un impozit pe "avere". Ce plătesc cei care nu mai pot cultiva terenul, nemaiavând putere sau bani ?
Parchetul ICCJ propune reformularea unor prevederi din proiectul de modificare a Statutului senatorilor şi deputaţilor, printre care şi cele privind cererea de reţinere, arestare sau percheziţie a unui parlamentar, considerând că formularea actuală poate determina dificultăţi de interpretare. (Detalii AICI)
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu