Gruparea Preda-Macovei-Voinescu ("secta" din PDL) a ouat textul moţiunii cu care încearcă să se prezinte la congresul PDL. Este primul document "oficial" al unei moţiuni pentru acest congres. Nu mai pun link, documentul se află postat pe blogurile celor trei (am copy/pastat textul de la blogul lui Cristian Preda, am făcut două mici corecturi gramaticale, neesenţiale).
Câteva impresii, la prima vedere:
- Obsesia, slugărnicia europeistă ( "Identitatea popular-europeană", "Politică externă în acord cu interesele europene", "consultarea cu autoritățile europene competente, pentru o sincronizare
cu politicile țărilor membre" - pct. 4,5...).
- Obsesia anticorupţie (principala "nadă" a sectei, pentru naivi): punctele 21-27.
- Agenda ecologist-propagandistică : "Iniţierea unui Pact naţional pentru protejarea mediului" (pct.17)
- Lipsa unui capitol distinct, cu titlul "Politica de apărare" sau "Siguranţa naţională". NIMIC. Câteva fraze strecurate (punctele 29 şi 30, la "politica externă").
- Creditarea unor persoane şi entităţi ca având mai multă competenţă şi onestitate (despre legitimitate, nimic...) decât "funcţionarii numiţi politic" - de fapt, agenda globalistă de "rupere" a guvernelor naţionale de actul concret de guvernare ("Limitarea – prin Constituție – a susținerii politice la miniştri
şi secretari de stat"). Ţara lui Papură Soros-Vodă...
Am intervenit cu comentarii (de culoare roşie):
PDL – un partid popular modern
35 de pași necesari [în loc de cele 35 de semnături necesare discutării moţiunii la congresul PDL; ironie ieftină...]
PDL are șansa de a se construi ca singurul partid de dreapta din
România. Pentru a atinge acest obiectiv, PDL ar putea să-și folosească
resursele și să susțină măsuri orientate de următoarele 35 de idei:
Economie: buget, fiscalitate, Europa ["normal", putea lipsi "Europa" ?]
1. Diminuarea prezenței statului în economie.
Efectul va fi triplu: creșterea eficienței, scăderea corupției și
depolitizarea unor decizii economice. Acum, statul e un factor de
distorsionare a regulilor pieței. Trebuie să-i dăm un alt rol,
reconstruindu-i credibilitatea atât în fața cetățenilor, cât și în fața
actorilor economici.
2. Trecerea economiei de la o dezvoltare bazată pe consum la o
dezvoltare bazată pe producție. Principala lecție a ultimilor
ani este aceea că economiile a căror dezvoltare se bazează pe consum
sunt vulnerabile în crize economice, în vreme ce economiile a căror
dezvoltare se bazează pe producție sunt mai rezistente.
3. Diminuarea poverii fiscale pe muncă, ca un prim
pas al unei ample și bine gândite politici de reducere a taxelor și
impozitelor, atât în cuantum cât și în numărul lor. Prin politicile
sale, statul trebuie să urmărească creșterea productivității prin
stimularea spiritului antreprenorial.
4. Înscrierea în Constituție a unui
deficit bugetar maxim de 3
la sută.
[cum vor Comisia Europeană şi Germania, pâi cum drea'?]
5. Elaborarea bugetului cu minimum 6 luni înainte de debutul
anului fiscal şi consultarea cu autoritățile europene
competente, pentru o sincronizare cu politicile țărilor membre și
participarea la strategia “semestrului european” propusă de Comisie ca o
nouă fază a integrării. [Komisia propune, "noi" acceptăm...]
Sănătate: resurse suplimentare și asigurări
6. Sistemul public de sănătate are nevoie de
sporirea calității managementului la nivelul fiecărei unități sanitare
în parte, dar și de resurse financiare private pentru a îmbunătăți
calitatea serviciilor. De aceea, creşterea progresivă a elementului
privat în serviciile de sănătate trebuie să fie o prioritate.
7. Reforma pieței de asigurări de sănătate. Statul e
obligat să abandoneze iluzia că ”asigură totul” și trebuie să se
limiteze la asigurarea unui pachet minimal de servicii medicale, restul
fiind susținut prin competiția între asiguratorii privaţi.
Protecție socială și pensii sustenabile
8. Protecție socială țintită. Protecția socială cea
mai bună este asigurată de un loc de muncă stabil și bine plătit. În
același timp, statul trebuie să îi ajute pe cei aflați în nevoie,
inclusiv prin cooperarea cu structuri non-guvernamentale specializate.
Acest ajutor vizează nu categorii în ansamblu, ci cazuri concrete.
Asistarea persoanei pentru a ieși din starea de nevoie, și nu pentru a
permanentiza respectiva stare, trebuie să fie filosofia de funcționare a
întregului sistem de protecție socială.
9. Ne dorim un sistem de pensii sustenabil, în
virtutea căruia pensiile de stat să nu fie niciodată în pericol.
Sporirea numărului de contribuitori pentru echilibrarea balanței cu
numărul de pensionari este o condiție sine qua non a depășirii crizei
actuale.
Regii și agenții
10. Restructurarea masivă a regiilor și agențiilor de stat,
printr-un proces combinat de privatizare și contracting out. Scoaterea
regiilor și a agențiilor de stat din universul clientelar al partidelor e
una dintre condițiile reabilitării politicii în ochii cetățenilor. [of, partidele astea corupte, cum nu lasă ele sfaturile populare/cetăţeneşti să guverneze...]
Diminuarea evaziunii
11. Creșterea puterii statului în combaterea evaziunii
fiscale. Indisciplina financiară nu e o povară culturală de
nedepășit, iar rolul statului poate fi acela de a educa, prin exemplu,
mediul economic. [deci, statul trebuie, totuşi, să vegheze]
Constituție
12. Limitarea – prin Constituție – a susținerii politice la miniştri
şi secretari de stat. Alături de aleşii locali şi naționali,
miniștrii și secretarii de stat vor fi, astfel, singurii “colorați”
politic. În rest, funcționarii statului trebuie să fie apolitici. Este
necesar ca singura bază de selecţie să fie competenţa dobândită, nu
relaţia clientelară, cu atât mai puţin cea condiţionată de susţinerea
campaniilor electorale. [vreo altă ţară are în Constituţie aşa ceva ? şi, apoi, când începe să curgă depolitizarea: după numirea directorilor de către PDL, sau sunt buni şi cei de la PNL/PSD? încă rămaşi în sistem, printr-o anomalie...]
13. Reforma constituţională trebuie să aibă ca scop clarificarea
funcţională a regimului, şi nu o modificare inspirată exclusiv
de una dintre crizele recente. Între materiile care trebuie avute în
vedere sunt: mecanismele dizolvării legislativului, relaţia dintre
Preşedinte şi Premier, rolul Curţii Constituţionale, amenajarea
justiției.
Regionalizare pentru dezvoltare
14. Regionalizarea nu trebuie făcută pe criterii etnice,
ci pornind de la nevoi de dezvoltare şi de la structura demografică,
luând în seamă, de asemenea, capacitatea administrativă. [euroregiuni ? hai, ziceţi-o clar, nu ne mai aburiţi...]
15. Introducerea în Constituţie a obligaţiei ca alocările
bugetare să asigure, prin distribuire echitabilă, satisfacerea
necesităților reale de la nivelul comunelor, orașelor și județelor,
indiferent de partidele aflate la guvernare, pentru a garanta
respectarea pe termen lung a interesului cetățenilor. E nevoie, în acest
sens, de elaborarea unui algoritm de finanţare minimă pentru
dezvoltare. ["dezvoltare durabilă"... da-da...]
16. Schimbarea structurii administrative – inclusiv a
relaţiei dintre judeţ şi regiune – trebuie corelată cu o
reformă electorală care să asigure coerenţa gestiunii
teritoriului. În acest moment, utilizarea tuturor modurilor de
vot (majoritar într-un tur pentru preşedinţii CJ, majoritar în două
tururi pentru primari şi preşedinte, forme de scrutin proporţional
pentru consilii locale şi judeţene, ca şi pentru Parlament) creează
blocaje și deresponsabilizare a autorităților. [CE (fel de) regiuni ?]
Mediu și educație
17. Inițierea unui Pact național pentru protejarea mediului,
plecând de la o hartă a riscurilor de mediu, actualizată anual, prin
dialog între guvern, patronate și ONG-uri de mediu. [adică, băgăm "Grinpişii" la guvernare... booon...]
18. Modernizarea statului se face cu educaţie solidă şi
sistem de sănătate accesibil tuturor. Altfel, modernizarea e o
lozincă. Pentru a fi posibilă, e nevoie de resurse semnificative. Baza
de calcul a salariilor personalului medical şi a celui din educaţie ar
trebui – în mod ideal – să crească până în 2012 cu minimum 50%. Altfel,
exodul medicilor va fi accelerat, iar şcolile vor fi abandonate de
profesorii competenţi. [de unde tăiem, ca să dăm acolo? de la Apărare, cumva ?!]
19. Educaţia trebuie în aşa fel configurată încât în următorii zece
ani elevii români să ocupe în clasamentele făcute pe baza
testelor internaţionale unul dintre primele zece locuri, şi nu –
cum se întâmplă acum – unul dintre ultimele. Componenta etică a
educației trebuie reintrodusă în școala românească. [adică, cum face - ilegal - Funeriu, lăsând ONG-urile să facă propagandă prin şcoli ?]
Administrație publică
20. Întregul sistem al administrației publice trebuie
reformat și raționalizat. Informatizarea, concentrarea pe
serviciul prestat cetățeanului și nu pe rigorile birocrației
instituționale, profesionalizarea, eficientizarea (prin introducerea
unor standarde de cost) și depolitizarea structurilor administrației ar
trebui să fie ideile de bază ale reformei sistemului administrativ. [aha, depolitizare ŞI la administraţia locală, nu doar la instituţiile guvernamentale. Soviete de muncitori, ţărani şi soldaţi..."Power to the People !"]
Demnitatea funcției publice
21. Eliminarea oricărei posibilități de ingerință a
Parlamentului sau a altor instituții publice în actul de justiție
referitor la un dosar care vizează un parlamentar sau un ministru. ["a altor instituţii publice" ? hai, că faza fără imunitate e corectă; dar alte ? cum, adică, "alte instituţii publice" ? SRI, DNA, DIICOT, CSM ?]
22. Introducerea pentru parlamentari și miniștri a interdicției de a
exercita, în paralel cu mandatul, acele funcții și activități care pot
duce la situații de conflict de interese, de pildă
inițierea unor proiecte de lege sau amendamente sau prin luarea unor
decizii în interes personal sau clientelar contrar interesului public.
Activitatea în Parlament sau Guvern trebuie să fie dedicată exclusiv
interesului public. [cum naiba să interzici iniţierea unor proiecte de lege ? absurd... ar însemna ca cineva se interpune în lanţul legislativ, dă "bun de tipar" proiectelor de lege]
Justiție independentă și anticorupție
23. Definirea principiului independenței justiției ca
dreptul
persoanei de a fi judecată de judecători independenți, nu ca
un “privilegiu” al judecătorilor; participarea cetățenilor la stabilirea
răspunderii magistraților; reducerea duratei mandatului membrilor
Consiliului Superior al Magistraturii la 3 ani; eliminarea prevederii
referitoare la votul secret în Consiliul Superior al Magistraturii
pentru a se asigura responsabilitatea, transparența și motivarea
deciziilor.
["participarea cetățenilor la stabilirea
răspunderii magistraților" este în SUA, unde legislativul numeşte o bună parte din judecători, la nivel statal ori Federal - deci, indirect, cetăţenii, prin reprezentanţi; uneori, seriful din unele countyes/"judeţe" ori localităţi e ales direct de cetăţeni; în UE, e vorbă goală]
24. Ameliorarea sistemului de justiție prin:
echilibrarea raporturilor dintre profesiile juridice, regândirea
sistemului de recrutare a judecătorilor, înființarea poliției judiciare
în subordinea procurorului, care trebuie să aibă exclusiv funcția de
susținere a acuzării, investiții în resurse umane și în infrastructură
(sedii pentru instanțe și săli de judecată).
25. O metodă sigură anti-corupție este transparența.
Avem în vedere transparența bugetară care include transparența
cheltuielilor publice, transparența informațiilor referitoare la cei
care lucrează în sistemul public sau transparența achizițiilor publice
(care ar trebui, de altfel, să se bazeze pe reguli clare, fiind domeniul
cu cel mai mare risc de fraudă și corupție). Susținem de asemenea
incriminarea “îmbogățirii ilicite” a angajaților din sistemul public
(recomandată de art. 20 din Convenția ONU împotriva corupției) și
confiscarea averii nejustificate în cazul oricărei persoane. Este
necesară eliminarea prezumției constituționale de
dobândire licită a averii, inexistentă în alte state democratice.
Stabilitatea legilor și a instituțiilor care și-au dovedit eficiența
trebuie asigurată indiferent de cine se află la guvernare. [confiscare-confiscare, da' cu proces, aloo... iar dacă-i proces, poate apar şi alte infracţiuni conexe]
26. Unificarea practicii judiciare și a sistemului de
aplicare a pedepselor, publicarea on line imediată și integrală
a tuturor deciziilor judecătorești pentru a asigura previzibilitatea
justiției și creșterea încrederii în sistem.
27. Îndepărtarea din magistratură a judecătorilor și
procurorilor care nu vor sau nu pot să justifice proveniența bunurilor
pe care le dețin sau le folosesc, în cursul unui proces de verificare
permanentă; aplicarea periodică a unor teste de integritate pentru cei
din serviciul public. [mai degrabă a doua măsură, decât prima]
Politică externă
28. Politică externă în acord cu interesele europene,
apartenența României la UE fiind mai mult decât sincronizare economică
și libertate de mișcare. Politica externă trebuie să includă în
următorii ani participarea semnificativă a României la realizarea
Politicii Europene de Vecinătate, ca și la politicile de ajutor pentru
dezvoltare ale UE. [care sunt interesele europene ? cine le formulează ? dacă sunt contrare celor naţionale, ce cale alegem/ţi ?]
29. Creșterea profilului României în cadrul Alianței
Nord-Atlantice și susținerea politicilor care duc la creșterea
coeziunii și eficienței Alianței în ansamblu. Asigurarea securității
naționale a României se realizează în interiorul și prin intermediul
NATO.
30. Dezvoltarea relației privilegiate cu SUA, ca
opțiune fermă și robust asumată în câmpul relațiilor internaționale ale
României.
[Secţiunea "Securitate naţională/apărare: LIPSĂ]
Identitatea popular-europeană
31. La fel ca în partidele partenere din PPE, și la Partidul Democrat
Liberal atragerea de noi membri şi susţinerea lor în competiţiile
politice, ca şi în funcţiile ori demnităţile publice numite trebuie să
aibă în vedere exclusiv oameni competenţi în domenii precise.
Avem nevoie de persoane care s-au distins deja în cariera profesională,
nu de unele care sunt înregimentate tocmai pentru că nu au o formare
solidă şi o carieră profesională consistentă. Este crucială, pe de altă
parte, punerea în funcțiune a departamentelor de specialitate ale PDL. [adică, epurarea membrilor PDL care nu sunt pe linia sectei, care-i doldora de competenţi]
32. Fiecare organizaţie PDL trebuie să identifice competenţe şi să le
susţină pentru poziţii şi responsabilităţi adecvate. O persoană nu
poate fi pregătită să fie oricând şi consilier local sau judeţean, şi
primar, şi deputat sau senator sau euro-parlamentar, şi secretar de stat
sau ministru în oricare domeniu şi specializare. Competenţa
individuală şi discernământul colectiv sunt în egală măsură
necesare în gestiunea resurselor umane în interiorul PDL. Partidul
trebuie să dezvolte o structură centrală cu ramificații în teritoriu
care să se ocupe exclusiv de managementul resurselor umane. În
managementul resurselor umane ale partidului, criteriile de integritate
trebuie să fie la fel de importante precum cele de competență și, în
general, este de dorit să fie mereu mai exigente decât cele ale
celorlalte partide. [deasemenea, excluderea de la promovare a elementelor care nu sunt pe placul sectei; crearea unei structuri oculte care să deţină a la longue controlul PDL]
33.
Transparenţa trebuie să vizeze atât fondurile de care
dispune PDL, cât şi modul în care ele sunt cheltuite. În acest
sens, PDL trebuie să fie inițiatorul reformei sistemului de finanțare a
activităților politice din România, după model german. În ceea ce-l
privește, PDL va trebui să publice la intervale regulate (de pildă, la
fiecare 6 luni) informaţii despre veniturile şi cheltuielile partidului.
Este nevoie, de altminteri, ca finanţarea generală şi cheltuielile să
fie decente, inclusiv în timpul campaniilor electorale.
[PDL a fost găsit în ordine de Curtea de Conturi; iar, aluzia de "partid corupt, care trebuie reformat"]
34. Asumarea unei identităţi de dreapta deschise,
care să includă orientarea liberală sau neoliberală, orientarea
conservatoare (în sensul tradiţiei politice româneşti de la finele
secolului al XIX-lea și în sensul anglo-american contemporan), dar şi
orientarea creştin-democrată sau democratică de centru. Diversitatea va
îmbogăţi, nu va diminua identitatea PDL. Ideea populară în Europa este o
idee, dacă nu a fuziunii, măcar a federării tuturor curentelor dreptei.
La fel trebuie să fie și la noi, iar PDL se va construi ca un astfel de
partid. [conservatorismul anglo-american "nu se pupă" cu liberalismul ue-ist; apar ciocniri, inevitabil]
35. Consolidarea Institutului de Studii Populare ca
laborator doctrinar, dar şi ca locul privilegiat al întâlnirii PDL cu
societatea civilă care are opțiuni și credințe politice apropiate de ale
noastre. ["şi cu KAS în frunte, o să aibe (D, în RO) victorii multe !"]
18 comentarii :
Euro-Hiene !
Despre bilanturile financiare ale UE refuzate de toti auditorii nu pomenesc nimic tovarasii.
Ce banditi si escroci internationali au ajuns sa se desfasoare in PDL si in Romania
Mafie transnationala !
Acum se vede clar ce ascundeau tovarasii de la ISP !
Nişte nemernici.
Totuşi, Boc&Co sunt pericolul, ăştia sunt paratraznetul, "maximaliştii". "Bociştii" merg pâş-pâş şi aplică agenda.
Da, au foarte , foarte mare curaj si tupeu pentru ca sunt sustinuti de Boc si, spre stupoarea mea si de Basescu .
Sa nu uitam ca se pompeaza bani seriosi in ei si ca Germania si Franta fac tot ce pot ca sa aiba noi zone de influenta , piete de desfacere, surse de materii prime.
Soros , la fel
Ieri,madam Pralong se desfasura la IRTV dandu-si aere de mare "profesoara" din strainatate venita sa "ajute " pe romanii cei prosti.
Niste jigodii !
PS
Am impresia ca Basescu ii sustine numai pentru ca sa le faca in necaz pedelistilor pt ca nu vor sa se supuna
Este o intrega coalitie impotriva PDL
"Atacul clonelor" (dar în Star Wars erau de partea cea bună...).
Oricum , este un atac miselesc, pe la spate
Mizerabili !
Nu te poti astepta la nimic bun de la astfel de oameni care vor sa vina la putere pe aceste cai...
Cred ca , de fapt este o intelegere : Basescu+Stolojan inca inainte de alegerile din 2004...
Plansul unul pe umarul celuilalt, "tragedia graca" jucata de amandoi sunt episoade inca nelamurite.
Cel mai grav lucru pe care-l vad in platforma program Soros-PDL( facuta de "ideologul" V Stoica" ) este cea referitoare la bugetul Romaniei .
Cum sa-ti faca bugetul o entitate suprastatala al carei buget propriu nu este validat de Curtea de Conturi de 16 ani ?
În 2004 s-a procedat bine, Stolojan nu ieşea. Stoica e un impostor.
Da, asa este, Stolojan nu iesea.
Dar, sa-mi explice cineva ce s-a intamplat cu Basescu ?
A dat in orbu'gainilor ?
S-a plictisit ?
S-a prostit?
Cum l-au ingenunchiat ?
Nu îmi dau seama, dar văzând ce consilieri are şi ce dau ăia pe gură (inclusiv nevasta lui Turcan şi fratele lui Orban), nu-i lucru curat.
Exact la asta ma gandeam si eu:
Nu-i lucru curat, aici !
Se vede faptul ca iar ai avut dreptate, Riddick. Nu imi este suficient de clar ce joc face Basescu in toata aceasta opereta, dar sper sa isi revina.
Cu respect!
Sper şi eu...
Am citi pe net ca Leonard Orban a avut-o drept consiliera la Bruxelles pe S Pralong -emisara lui Soros, cea care a pus bazele Fundatiei pentru o Societate Deschisa in Romania.
Ei, poftim... Totul are o explicaţie.
Cică Boc are ordin de demisie în maxim doua săptămâni. De la guvern, nu de "dincolo'. Eu sper să-l văd deputat....
Daca isi da demisia este un om de nimic !
oare cum s-o simti el cand face numai si numai ce-i spun altii ?
E captiv
Ete aci:
http://www.gandul.info/politica/blaga-se-gandeste-sa-schimbe-pdl-cu-pdp-in-partid-se-discuta-din-nou-despre-plecarea-lui-boc-din-guvern-exclusiv-8113418
Nu scapam de populari.....
Ei nu.. :P
Trimiteți un comentariu