24 februarie 2011

Contribuţia la ce ?



La întâlnirea cu Herman van Rompuy, Traian Băsescu a declarat

"Cred că domnul preşedinte Herman van Rompuy a acoperit toată plaja de probleme pe care le-am discutat. Voi spune doar câteva cuvinte legate de susţinerea noastră pentru modificarea Tratatului de la Lisabona în vederea instituirii Mecanismului european de Stabilitate, iar aici în discuţie am insistat asupra unui aspect legat de contribuţia fiecărui stat membru al Uniunii la finanţarea Mecanismului de Stabilitate. Aici avem o singură problemă asupra căreia am atenţionat pe domnul preşedinte - distribuţia contribuţiei, aşa cum ea este acceptată de cea mai mare parte a statelor, ar dezavantaja România. De aceea, am solicitat un mod de calculare a contribuţiei care să nu ne pună în dificultate".

Numele complet este Mecanismul European de Stabilitate pentru zona euro.

Iar România, care nu face parte din zona euro, îşi face probleme privind partea sa de contribuţie, spre deosebire de Marea Britanie, care nici ea nu face parte din zona euro:

"Spun foarte, foarte clar că, dacă va exista o propunere pentru crearea unui fond de stabilitate pentru euro, trebuie să fie o problemă pentru ţările din Eurogroup. Ceea ce nu vom face şi nu putem face este să oferim susţinere pentru euro... Responsabilitatea pentru susţinerea euro trebuie să fie a membrilor Eurogroup". (Alistair Darling, ministrul britanic de finanţe)

8 comentarii :

Crystal Clear spunea...

Vad ca Polonia vrea sa asiste la discutii

http://riddick2.blogspot.com/2011/02/poland-backs-franco-german-pact-but.html#links

Riddick spunea...

Figuri, ca vin alegerile. Nimic deosebit.

Crystal Clear spunea...

Ahaaa.
Am inteles .

Crystal Clear spunea...

Asa trebuiea sa se intample si la noi astazi :

"Some 50 people protesting against "the EU dictate" and the proposed "competitiveness pact" were waiting for Van Rompuy outside Prague Castle"

Vreo 50 de tipi care sa cante clipul cu Nigel Frage :
"We don't want you....

Il ti-i minte ?

Riddick spunea...

Aiurea... "ai noştri" caută slujbe bănoase pe la Bruxelles şi burse de la KAS. Bleah...

Crystal Clear spunea...

Niste "sobolani" vorba ta !
Eu cred ca m-as sufoca sa lucrez in birocratia UE.Si sunt absolut convinsa ca as face exact ca pe vremea lui Ceasca cand lucram la stat:mi-as gasi locsorul meu, domeniul meu pe care l-as crea si dezvolta, dupa care mi l-ar fura altii , cu tot felul de pile,aranjamente, lobby si barfe si pentru ca de fapt, nu este al meu ci al celui care m-a angajat.
De asta am fost printre primii care s-au privatizat.
Ca sa nu-mi mai fure altii munca.
Chiar si acum incearca sa fure..

Riddick spunea...

"Hamul şi praştia"... :)))

Crystal Clear spunea...

:))


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Marga, 1995 ("Filosofia Unificării Europene"): "Identificările etnice ale românilor sunt în mare parte tradiţionale. Acestea caută să abată atenţia de la problemele concrete ale prezentului şi de la nevoia modernizării instituţionale spre abstracţiunile trecutului. Pentru mulţi intelectuali este limpede că naţionalismul, prin demagogia sa, generează stagnarea şi degradarea ce favorizează doar grupuri sociale incapabile să se adapteze lumii moderne. Intrarea în noua Europă, nu doar geografic, ci şi instituţional şi cultural presupune mai mult decât o alegere, presupune o schimbare a modului de gândire, de asumare, pe lângă devizele paneuropene, a unei abordări europene, o abordare disponibilă la compararea performanţelor, orientată spre modernizare şi având ca perspectivă unitatea europeană". 

 

Postări populare: