13 ianuarie 2011

Statele - "în subsidiar", UE über alles - apud Sebastian Bodu



Europarlamentarul PDL/PPE Sebastian Bodu a propus joi Parlamentului European ca toate ţările Uniunii să folosească un model unic de paşaport de culoare albastră.

Europarlamentarul a depus, in acest sens, la Parlamentul European, un proiect de rezolutie prin care propune adoptarea unui pasaport de 'cetatean european', pasaport care sa contina, in cuprinsul copertii, trei dintre atributele de identificare ale Uniunii, comune deci celor 27 de state membre: denumirea 'Uniunea Europeana', emblema Uniunii si culoarea albastra, urmand ca numele statului membru emitent sa fie trecut in subsidiar. 

Sebastian Bodu considera ca, prin adoptarea unui pasaport comun, identitatea de cetatean european [UE este stat, să acorde cetăţenii ?] si apartenenta la Uniunea Europeana ar fi mai bine constientizate de catre cetatenii statelor membre.

'Uniunea Europeana are un corp comun de diplomati, are o politica externa comuna iar pasaportul unic vine ca o urmare fireasca a acestui lucru. Daca tot vorbim despre o cetatenie europeana [cine vorbeşte, Bo(d)ule ?!], un pas normal catre identificarea cu aceasta notiune este existenta unui pasaport comun. Astfel, primul lucru pe care cineva va putea sa il stabileasca, la contactul cu o persoana care s-ar identifica cu un astfel de pasaport, ar fi acela ca posesorul lui este cetatean european. In prezent exista cetateni europeni care nu se identifica cu UE si cetateni europeni care ar vrea sa se identifice cu UE, dar nu sunt stimulati in acest sens. Prin demersul meu cred ca popularitatea Uniunii va avea de castigat. Am avea un motiv in plus de a simti ca apartinem cu adevarat unui spatiu comun. Am realizat si un model grafic de pasaport ('pasaportul albastru') pe care l-am atasat propunerii mele de rezolutie, posibilitatea vizualizarii acestuia putand creste sansele sustinerii demersului meu legislativ, care cred ca sunt mari, pentru ca propunerea este una de interes comun', a declarat europarlamentarul.

AGERPRES- Comunicat PPE

5 comentarii :

Riddick spunea...

Încă un argument pentru care PDL trebuie să iasă din PPE şi Bodu de la mine din blogroll.

Crystal Clear spunea...

Si eu m-am pacalit cu Bodu.
Mai faceam comentarii pe acolo, dar m-am oprit cand am vazut cum reactioneaza.
Vad ca mi se confirma retinerea.....

Riddick spunea...

I-am trimis un comentariu la o postare recentă în care scria că el crede ca România nu va trece la euro. A ignorat comentariul, în schimb a răspuns altuia care a postat.

I-am scris azi din nou, sunt curios cum va reacţiona.

Crystal Clear spunea...

I-am pus si eu acum un comentariu la ultima postare.

Ma enerveaza ca se duc tot felul de "alesi" la Bruxelles ca sa exerseze limba engleza

Riddick spunea...

Aşteptăm. Ma voi uita la declaraţiile lui de avere.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2012: "Nu mă voi ascunde după deget: suplimentul FCD este într-adevăr un manifest, fiindcă socotim că Uniunea Europeană este un proiect neterminat și că doar desăvârșindu-l, creând adică Statele Unite ale Europei, putem să evităm perspectiva deloc încântătoare de a deveni un vulgar apendice al Asiei, un muzeu al civilizațiilor sau o simplă piață de desfacere pentru economiile emergente. Înainte de toate, doream să subliniez, prin contrast cu îngustimea identităților naționale, care sunt niște constructe relativ recente, larghețea identității europene și universalitatea celei creștine. Creștinismul transcende națiile, cu tot tribalismul și triumfalismul lor războinic".

 

Postări populare: