O variantă. Luată niţel la şmirghel, ar merge:
Să dăm foc vechii paradigme, să ridicăm steagul revoluţiei conservatoare!
Căderea comunismului, victoria
liberalismului, revoluţia informaţională şi globalizarea au schimbat
radical chipul lumii în care trăim. Am primit şansa să ne petrecem
zilele într-o epocă cu adevărat unică pentru întreaga istorie a
omenirii. Schimbarea s-a produs atât de brusc, încât o mare parte a
lumii încă nu a reuşit să conştientizeze realitatea prezentă. Lumea în
care trăim, este radical diferită de cea de acum 20-30 de ani. Spaţiul,
timpul, chiar şi noţiunea de om nu mai sunt aceleaşi. Totul s-a
dizolvat, aşteptând noi definiţii. Chiar şi globalizarea nu mai este
acel proces despre care se vorbea aşa de mult acum 10 ani. Dacă acum
câţiva ani globalizarea era tratată ca un proces de omogenizare şi
lichidare a frontierelor, astăzi vorbim despre procese cu totul inverse
glocalizare sau hiperlocalizare – intensificarea diferenţelor regionale
şi culturale, renaşterea factorului etnic. Pentru a ne convinge, este de
ajuns să privim lumea internetului: dacă acum 10-15 ani reţeaua globală
era una exclusiv anglofonă, astăzi cele mai populare pagini web îşi
crează versiuni lingvistice în toate limbile lumii. Aceeaşi situaţie
este şi în lumea produselor software. În reţele sociale oamenii se
grupează tot mai mult pe criterii lingvistice şi etnice, oamenii dau
preferinţă tot mai mult ştirilor locale şi mai puţin celor naţionale sau
internaţionale.
Statele nu mai reprezintă mecanisme
închise, iar rolul lor devine tot mai mic în politica internaţională.
Structurile birocratice, sunt greoaie şi incapabile de schimbări bruşte,
din care cauză devin tot mai neputencioase în faţa reţelelor
internaţionale construite pe criterii etnice, religioase sau
economico-financiare – structuri organizatorice flexibile şi capabile de
restructurare. Din aceste considerente, aşa sfere ca: relaţiile
internaţionale, securitatea naţională, politicile economice şi sociale
se cer a fi redefinite pentru a fi înţelese şi adaptate la noile
condiţii.
Liberalismul – un sistem
totalitar
Paradigma modernistă s-a autoconsumat şi
locul său a fost ocupat de postmodernism, în cadrul căreia liberalismul
(mai exact postliberalismului) s-a aranjat comod, instaurându-şi un
monopol ideologic absolut. Ideologii liberali au deplină dreptate atunci
când spun că la ora actuală putem vorbi de moartea oricăror ideologii.
Liberalismul, prin victoria sa asupra tuturor ideologiilor, a încetat a
mai fi un sistem ideologic propriu-zis, ci un mod de a fi, un mod de a
gândi, un mod de a scrie, mânca, produce. Liberalismul a devenit parte
inseparabilă a sistemului social. Prin aceasta, liberalismul a devenit
de-a dreptul un sistem totalitar. Orice contestare a „adevărurilor
universale şi absolute” formulate de ideologii liberalismului este
netolerată de cei care vorbesc mereu de toleranţă, orice nesupunere
principiilor liberale este reprimată violent anume de cei care vorbesc
continuu despre pace şi pacifism.
Făcând praf modernitatea,
postmodernitatea a eliberat din temniţă elementele tradiţionale, care au
existat necontenit în stare latentă. Au fost desfiinţate, practic,
statele naţionale, dar au reînviat comunităţile etnice; are loc
decăderea vieţii urbane, dar reînvie comunităţile rurale. Se ruinează
fundamentul liberal al postmodernităţii şi locul său urmează a fi
suplinit cu o nouă paradigmă, o paradigmă radical opusă liberalismului.
Noile elite intelectuale trebuie să-şi asume responsabilitatea pentru
redefinirea unei noi paradigme, prin prisma căreia va trebuie să fie
reformată societatea noastră.
Este gata conservatorismul să
iasă pe scena istoriei?
Chiar dacă în lume se observă tendinţe
spre răsturnare a paradigmei, din păcate, în spaţiul românesc cei care
pretind a fi conservatori mai trăiesc mental încă în secolul XIX şi XX.
Ei mai continuă să privească lumea în termeni modernişti, ei continuă să
conceapă statul naţional în sensul clasic, ei continuă să lupte cu
stafiile trecutului (cum ar fi comunismul), ei continuă să trăiască în
perioada războiului rece, ei mai continuă să privească în cer
aşteptându-i pe americani (chiar dacă aceştia s-au stabilit comod pe
teritoriul României). În perioada în care liberalismul postmodern a
falimentat, iar corifeii săi s-au compromis de-a binelea, conservatorii
românii continuă să se afle în stare de transă. Societatea continuă să
se afle într-un vid ideologic cerând un nou conţinut. Aceasta este
singura condiţie pentru ieşirea din criza în care ne aflăm.
Nu este vorba de revenirea
conservatorismului vechi, pe care îl cunoaştem din epoca modernă, ci a
valorilor tradiţionale şi a unor elemente ideologice care în trecut s-au
opus liberalismului. Aici putem include cu succes şi elemente ale
naţional-comunismului, legionarismului, ţărănismului, corporatismului
etc. Nu este vorba de un coctail ideologic, ci de o analiză critică a
problemelor din mai multe perspective, din care putem extrage soluţii
originale.
Revoluţionar-conservatorul nu se
ruşinează să consulte autori de stânga, analizându-i dintr-o perspectivă
de dreapta, sau să citească autori de dreapta, analizându-i dintr-o
perspectivă de stânga, deoarece pentru dânsul nu mai există lupta
fatală dintre „stânga” şi „dreapta”; pentru dânsul nu există decât
prezentul postliberal şi viitorul revoluţionar-conservator.
Răsturnarea paradigmei
Noului conservatorism („noua dreaptă”,
„a treia cale”, „a treia forţă”, „revoluţionar-conservatorism” etc.) îi
revine sarcina să redefinească rostul statului, să elaboreze noi
politici economice şi sociale, să propună un nou concept al securităţii
naţionale, să revadă rolul geopolitic al arialului românesc şi să
definească spaţiul vital al poporului român. Toate acestea trebuie
făcute „brutal”, cu un atac dur la fundamentele modernităţii, care
urmează a fi făcute praf, pentru că o altă cale nu există. În acest fel,
revoluţionar-conservatorii nu lovesc nicidecum în trecut (cum pretind
romanticii), ci nemijlocit în paradigma modernă, care continuă să ţină
în adormire reprezentanţii „vechii drepte”.
Din păcate, din aceste considerente, nu
pot fi excluse conflicte dure între reprezentanţii „vechilor
conservatori”, care se complac în postura de „veterani ai luptei cu
comunismul” şi „revoluţionar-conservatorii”, care doresc să pună odată
pentru totdeauna cruce pe modernism şi liberalismul postmodern,
propundând propriul scenariul al „sfârşitului istoriei”.
Pentru vechii conservatori,
revoluţionar-conservatorii nu sunt decât nişte „comunişti”, „bolşevici”,
iar pentru liberali, revoluţionar-conservatorii sunt „fascişti”,
„neonazişti” sau „legionari”. Acest lucru nu poate decât să bucure
urechea şi ochiul, pentru că demonstrează cum „noul conservatorism” este
absolut străin de aceste calificative şi de emiţătorii acestor
calificative.
În ciuda tuturor provocărilor,
revoluţionar-conservatorii sunt cei care readuc în actualitate energiile
adormite ale tradiţiei, sunt cei care aruncă lumea în aer, şochează,
trezesc ura şi dispreţul prin comportamentul şi mod de gândire
„inadecvată”, ieşită din limitele vechilor paradigme.
Revoluţionar-conservatorii sunt cei care
fac alianţă cu morţii împotriva celor vii, de dragul celor care urmează
să se nască.
Revoluţionar-conservatorii sunt
purtătorii luminii generatoare de viaţă. Revoluţionar-conservatorii sunt
noii aristocraţi.
Revoluţionar-conservatorii reprezintă
elita zilei de mâine, iată de ce abandonarea acestui destin, care revine
generaţiei noastre, este echivalentă cu trădare, care nu poate fi decât
condamnată cu moartea veşnică. Trăiască Revoluţia.
http://octavianracu.wordpress.com/2010/11/09/sa-dam-foc-vechii-paradigme-sa-ridicam-steagul-revolutiei-conservatoare/#more-4266
3 comentarii :
Articol scris la comanda tot de comunisti
De-aia am zis că trebuie "luat la şmirghel", unele diagnostice sunt bune, dar reţetele nu.
Da, exact asta am observat cand am recitit inceputul :)
Incepe bine si termina la comanda.
Ce lupta poate sa fie mai ales in viata reala este de neimaginat !
Daca iti folosesti mintea, experianta, educatia, santatea ,tot ce poti si realizezi ceva cat de cat profitabil , imediat se gasesc o multime de indivizi in jur care fac tot ce pot ca sa-ti ia realizarile.Iar globalizarea asta le largeste cercul...
Este foarte greu sa te tii pe linia de plutire
Trimiteți un comentariu