19 iulie 2014

Paşii pregătitori


Pasul Nr. 1. Cum-necum, au ajuns la separatişti nişte instalaţii antiaeriene mobile (Buk). "Rămase" la o unitate militară ucraineană care a fost "preluată" de separatişti. Instalaţiile sunt mobile (autopropulsate), deci puteau fi retrase (ori sabotate/distruse) "while the going was good" - dar n-au fost nici retrase, nici distruse. Separatiştii au făcut o mare greşeală că au negat (după "incident") c-ar deţine aşa ceva, deşi pe internet apăruseră deja imagini cu ei la acea bază, şi cu minim două Buk-uri la vedere (8 rachete, 4+4). Nu este clar dacă instalaţiile erau funcţionale, şi dacă aveau şi radarele mobile aferente (pentru detectarea de la distanţe mai mari).

Ucrainenii au trecut la Pasul Nr. 2: au trimis un avion (mai multe, de fapt...) "care a fost doborât de la mare altitudine" (circa 10 mii de metri, taman plafonul de zbor al avioanelor de linie). S-a spus că "de către un avion rusesc, care a tras din Rusia". Aşadar, s-a indus ideea posibilităţii doborârii de avioane la mare altitudine, în zona de conflict.

 
Pasul Nr. 3. "Separatiştii obţin propriul lor avion (SU-25)". Aici, chestiunea este controversată: ori pilotul ucrainean a primit instrucţiuni să mimeze o "avarie" şi să "aterizeze forţat", ori paşii următori sunt construiţi pe baza unui incident real - separatiştii au făcut reparaţiile minore necesare şi au utilizat avionul împotriva unor ţinte militare ucrainene.

Pasul Nr. 4. "Trebuie asigurată apărarea antiaeriană împotriva 'aviaţiei' separatiste". Aşa că ucrainenii trimit instalaţii antiaeriene, printre care şi Buk-uri (27 de instalaţii, se pare, identice cu cele pe care le-au obţinut deja separatiştii). Dar şi altele mai performante. Ulterior incidentului aflat în stadiul de pregătire, prezenţa atâtor instalaţii antiaeriene va avea o minimă "justificare".

Pasul Nr. 5. "Aducerea vânatului în bătaia puştii". Spaţiul aerian de deasupra zonei de război "este închis", însă nu şi culoarele aeriene de la mare înălţime ! Deşi separatiştii au deja instalaţii Buk (care pot lovi ţinte aflate la peste 10.000 de metri), procurorul general al Ucrainei afirmă că "nu au". Se deviază culoarul de zbor al avionului Boeing 777 aparţinând companiei Malaysian Airlines mai înspre nord, exact prin zona cu "spaţiu aerian închis".

Pasul Nr. 6. "Cineva a tras". Întrebare: "Cui îi foloseşte incidentul ?"

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: