21 noiembrie 2010

Bichir s-a îmbătat cu Eurovodka



Vroiam să scriu Euroagheasmă (Bichir are la bază calificarea de popă), dar am zis să nu rănesc anumite sensibilităţi...

În articolul din "Oficios" (al "sectei", lately...) aflăm cum o vizită la parlamentul European, mijlocită de un europarlamentar român (nu-l numeşte, dar îl cam bănuim cine este) clatină prejudecăţile "duşmănoase" (n'aşa, toa'şi ?!) răspândite de duşmanii Europoporului:
Am ajuns şi la Parlamentul European, unde am conversat - în întâlniri neprotocolare, informative - cu destui europarlamentari români. I-am luat tare, că veneam cu bagajul meu de informaţii mai mult sau mai puţin corecte. Başca sunt mai negru-n cerul gurii şi niciodată nu mi-a plăcut să fiu căldicel, cum se spune în popor. Discursul meu, pe scurt, s-a rezumat la: "Băi, o mai frecaţi mult pe aici? Cu ce vă ocupaţi, pentru că Bruxelles a devenit prima linie a interesului naţional. Ar trebui să muriţi pe baricade, cu tricolorul în suflet. Unde-s fondurile? Mai şi chiuliţi, escrocilor...."
Cool down, padre. Explică dom' profesor ce şi cum:
Zelul meu justiţiar a fost oprit de Cristian Preda. Îl cunoşteam de pe vremea când lucra la Cotroceni şi aveam o părere bună despre el. Pas cu pas, cu tact de profesor, Preda mi-a explicat cum funcţionează Parlamentul European. Care are alte reguli decât cel al nostru de pe Dâmboviţa. Despre modul în care trebuie să negociezi în cadrul grupului parlamentar, unde sunt germani, bulgari, mă rog, toate naţiile Europei. Despre maximum de compromis la care trebuie să ajungi pentru a impune un amendament sau un raport, care nu poate avea mai mult de trei pagini şi jumătate! Ce destin birocratic! Soarta unor ţări pe trei pagini jumătate! Piesă cu piesă, Cristian Preda mi-a demontat toate legendele, tot folclorul urban/jurnalistic pe care-l căram în sufletul meu.
Am fi bănuit că padre s-a convertit, dar nu, nu:
Şi, ca să nu zică lumea că sunt pricinos sau lipsit de obiectivitate, trebuie spus că fiecare partid are câte 3-4 oameni bine pregătiţi, nu doar PDL-ul. Adrian Severin, Ioan Mircea Paşcu, Renate Weber, dar şi alţii ştiu cu ce se mănâncă politica la Bruxelles. Dacă şi ăştia din ţară ar fi la fel….
Padre, bagă 30 de mătănii (10 de cap de păcătos): Severin, Paşcu, Weber.

Poate preferi flotări, deh.

4 comentarii :

Anonim spunea...

E mortal Padre cu vizitele lui la Bruxelles. Cica pleaca de fiecare data cu ideile lui si se intoarce de fiecare dta lamurit, cu ideile lor.

In 2008 a patit la fel cu o astfel de vizita si uite ca nu s-a lecuit:
"În primăvara anului trecut am fost la Bruxelles. Nu pentru shopping, ci pentru a vedea cu ochii mei cum se desfăşoară treburile, să miros cum se fac jocurile.

I-am luat cam tare pe politicienii noştri, dar mi-am dat seama că unii dintre ei chiar făceau treabă acolo, nu frecau ţiparul.
Puiu Pascu ştia că frontul naţional s-a mutat la Bruxelles şi că se află în prima tranşee, Titus Corlăţean îi exaspera pe colegii socialişti cu moţiuni, Adrian Severin îi umilea pe unii prin cunoştinţe, Maria Petre se bătea ca o leoaică pentru Basarabia şi drepturile românilor de peste Prut."
http://www.evz.ro/detalii/stiri/florian-bichir-33-pentru-o-tara-853038.html

Acum, dupa doi ani, a plecat cu aceleasi prejudecati:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/editorialul-evz-parlamentarii-nostri-de-afara-912988.html
Am ajuns şi la Parlamentul European, unde am conversat - în întâlniri neprotocolare, informative - cu destui europarlamentari români. I-am luat tare, că veneam cu bagajul meu de informaţii mai mult sau mai puţin corecte. Başca sunt mai negru-n cerul gurii şi niciodată nu mi-a plăcut să fiu căldicel, cum se spune în popor. Discursul meu, pe scurt, s-a rezumat la: "Băi, o mai frecaţi mult pe aici? Cu ce vă ocupaţi, pentru că Bruxelles a devenit prima linie a interesului naţional. Ar trebui să muriţi pe baricade, cu tricolorul în suflet. Unde-s fondurile? Mai şi chiuliţi, escrocilor...."

Dar tot l-a lamurit cineva ca lucrurile stau altfel, de data aceasta, dom' profesor.

Riddick, totusi, sa pastram proportiile. Astea-s lucruri nevinovate si transparente, mici comentarii de multumire. De-ar fi asta problema presei romane.

Riddick spunea...

Văd că Popică reia unele clişee, peste ani.

Mai vede şi el străinătatea...

Crystal Clear spunea...

Bruxelles-ul nu este decat o masina de tocat banii nostri.Inainte ii ziceam Ceausescu si PCR .
Acum ii zice Bruxelles

Riddick spunea...

Ce mai şmecherie - care va să zică, cota de contribuţie RO la bugetul UE este o sumă clară şi în creştere, dar fondurile care pot fi trase nu se cunosc ce dimensiune au, ba încă mai dăm înapoi vreo 45-50 de milioane din fondurile pentru agricultură.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Marga, 1995 ("Filosofia Unificării Europene"): "Identificările etnice ale românilor sunt în mare parte tradiţionale. Acestea caută să abată atenţia de la problemele concrete ale prezentului şi de la nevoia modernizării instituţionale spre abstracţiunile trecutului. Pentru mulţi intelectuali este limpede că naţionalismul, prin demagogia sa, generează stagnarea şi degradarea ce favorizează doar grupuri sociale incapabile să se adapteze lumii moderne. Intrarea în noua Europă, nu doar geografic, ci şi instituţional şi cultural presupune mai mult decât o alegere, presupune o schimbare a modului de gândire, de asumare, pe lângă devizele paneuropene, a unei abordări europene, o abordare disponibilă la compararea performanţelor, orientată spre modernizare şi având ca perspectivă unitatea europeană". 

 

Postări populare: