22 octombrie 2010

TRU - Jurnal de corespondent: Românii nu-și pot negocia numele



22.10.2010
Controalele de pașapoarte la puncte de intrare în Anglia, Olanda sau Franța s-au complicat iar ofițerii de la punctele de control sînt suspicioși îndată ce văd un pașaport românesc sau un nume românesc pe un pașaport străin.

Pînă acum cîteva săptămîni chestiune teoretică, oarecum lipsită de greutate, denominația etică și națională a devenit, în cazul României, o cauză de iritare. Pe scurt: mediile de informare și instituțiile occidentale s-au umplut de confuzia romi - români. Deraierile de presă s-au soldat cu reportaje și editoriale care susțin sau au impresia că România e locuită de români iar românii sînt totuna cu romii.

Nu e prima confuzie culturală care atinge România, într-un mod destul de neplăcut și de neșcolit. Nimeni n-o să facă din această rătăcire o chestiune majoră. Problema e că în baza acestei percepții greșite, autoritățile occidentale au trecut la măsuri foarte agasante și uneori umilitoare pentru cetățenii români. Controalele de pașapoarte la puncte de intrare în Anglia, Olanda sau Franța s-au complicat. Ofițerii de la punctele de control sînt suspicioși și tărăgănează procedura de îndată ce văd un pașaport românesc sau un nume românesc pe un pașaport străin.

Nimeni nu explică de ce s-au schimbat lucrurile dar e evident că problema a apărut odată cu scandalul european al romilor și de la confuzia generală între romi și români. Cîteva voci decise s-au pronunțat pentru revenirea la țigan, un cuvînt oficial izgonit de presiunile hipercorecte și de pensionarii oragnizațiilor civile. Cum românii nu-și pot schimba numele, singurul nume sub care au fost cunoscuți de-a lungul istoriei naționale, cealaltă parte ar trebui să se întoarcă la bunul simț.

http://www.europalibera.org/content/article/2197064.html

6 comentarii :

Crystal Clear spunea...

Salut!
Am ajuns la concluzia ca nu numai in strainate suntem umiliti ci chiar si la noi in tara !
Am calatorit zilele astea cu avionul in tara.
Am ajuns in sala de asteptare mai devreme cu mai mult de o ora pentru ca sa-mi gasesc loc pentru laptop langa o priza si am inceput sa lucrez.Incetul cu inceput au inceput sa vina calatorii
Mai intai un grup de olandezi dintre care o cucoana nesuferita, cu ochelari a exclamat ceva de genul : « we arrived earlier because this is Romania and always happens something wrong » M-am uitat foarte urat la ea si am urmarit-o special cu privirea cateva minute. Asteptam un moment prielnic sa-i dau o replica.
Mai tarziu m-am cufundat in citit, cand apare o alta englezoaica cu intrebarea : « Is it free ? »vorbea de locul de langa mine unde imi pusesem haine, bagaje husa laptop etc.I-am raspuns., « No, is not », dupa care apare un tip si o indeamna pe englezoaica sa se aseze pe locul de langa mine, eu fiind astfel obligata sa eliberez , nervos locul unde imi depozitasem bagajele.
Pentru ca n-am facut-o cu placere si evident iritata , am fost apostrofata de tip ca nu sunt « polite »
Atunci le-am spus celor doi « Go to your country and take a sit there ».Sper sa fi auzit si olandeza de la inceput. Intre timp tipul ii spunea englezoaicei ca « I am from France »…. Apoi s-a pierdut in multime-parca totusi nu la fel de ingamfat ca la inceput.

Parerea mea este ca strainii nu ne respecta la noi in tara pentru ca noi insine nu impunem respect.
Trebuie sa fim mult mai mandri de noi insine
Ce sa mai spun de strainatate….

Riddick spunea...

Aşa este.

Trebuie să dăm replica atunci când este nevoie.

Crystal Clear spunea...

Nu m-am facut bine inteleasa .O sa revin.Subiectul este mai serios decat pare

Crystal Clear spunea...

In comentariul de mai sus incercam si eu sa spun ca TRU are dreptate in articolul lui.Este o anumita ofensiva in strainate care raspundeste ideea ca romanii sunt un fel de tembelutzi care nu sunt in stare sa se guverneze singuri si ca au nevoie de cineva care sa-i organizeze si sa-i invete cum sa se poarte.
Exemplu este chiar ce-a aparut azi mai jos in the Economist :

« Aceasta "gafa" comisa de Parlament "se potriveste traditiei procesului politic disfunctional din Romania, unde legile par a fi scrise cu cateva minute inainte de voturile din Parlament »

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7959988-the-economist-politica-din-romania-model-cum-nu-conduci-tara.htm?cfnl=

Eu simt din ce in ce mai mult presiunea vesticilor care ar lua cu japca tot ce-ar putea de la noi.
Asa ca trebuie sa fim foarte prompti in a ne apara chiar la noi acasa.Pentru ca unii chiar sunt pusi pe luat. Sa nu uitam ca la ei acasa sunt invadati de musulmani.

Inteleg ca membrii FMI sunt azi intr-o excursie de relaxare pe Valea Prahovei….. How nice !

Riddick spunea...

Şi unii de pe aici folosesc "argumentele" mediatice gen articolul din The Economist nu doar în jocul politic intern, ci şi ca instrument de creştere a influenţei unor structuri externe care numai binele nostru nu-l vor.

Crystal Clear spunea...

Da,inainte si eu eram rusinata ca romanii sunt mai fraieri, slabi, etc,desi stiam foarte bine ca nu este asa.
De cca 1-2 ani realizez ca este o politica concertata de discreditare si sunt foarte revoltata.
Incerc sa dau replici vesticilor, atunci cand este cazul ,pentru ca suntem batjocoriti absolut pe nedrept.
Romanii sunt oameni primitori, linistiti, neagresivi ,dar asta nu inseaman ca trebuie sa ne ia cineva de prosti...


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Andrei Marga, 1995 ("Filosofia Unificării Europene"): "Identificările etnice ale românilor sunt în mare parte tradiţionale. Acestea caută să abată atenţia de la problemele concrete ale prezentului şi de la nevoia modernizării instituţionale spre abstracţiunile trecutului. Pentru mulţi intelectuali este limpede că naţionalismul, prin demagogia sa, generează stagnarea şi degradarea ce favorizează doar grupuri sociale incapabile să se adapteze lumii moderne. Intrarea în noua Europă, nu doar geografic, ci şi instituţional şi cultural presupune mai mult decât o alegere, presupune o schimbare a modului de gândire, de asumare, pe lângă devizele paneuropene, a unei abordări europene, o abordare disponibilă la compararea performanţelor, orientată spre modernizare şi având ca perspectivă unitatea europeană". 

 

Postări populare: