16 august 2015

Îmi scăpase porcăria asta !


Noua lege electorală (votată şi de "opoziţie") era criticată mai ales pentru numărul mic de mandate alocate românilor "expaţi" (sau turişti).

Dar elementul de reală gravitate este "îngheţarea" scenei politice în cazul mandatelor vacante, care se vor completa nu prin vot anticipat, reflectând situaţia politică de la acel moment, ci prin "împingerea înainte" a următorului de pe lista partidului parlamentarului care a vacantat mandatul. În acest mod nu mai pot fi testate real tendinţele din electorat (la o vreme după alegeri), oligarhia sustrăgându-se de la verdictul cetăţenesc.
"În caz de vacanţă a mandatelor de senatori sau de deputaţi aleşi pe liste de candidaţi, supleanţii ocupă locurile devenite vacante, în ordinea în care sunt înscrişi în liste, până la data* validării mandatului pentru ocuparea locului vacant".
* Chiar dacă ar fi vorba doar de perioada de "tranziţie" până la votul pe liste (2015-2016), tot ar fi grav; acum invocându-se "imposibilitatea" alegerilor anticipate datorită dispariţiei colegiilor (abrogate explicit în noua lege), precum şi inexistenţa listelor de candidaţi.
Legea alegerilor locale (şi ea votată de "opoziţie") este similară din acest punct de vedere, în plus prevede alegerea primarului într-un singur tur: de exemplu, dacă sunt trei candidaţi având respectiv câte 35, 33 şi 32 de procente, "câştigă" cel cu 35%, împotriva a 65% din electoratul local. La alegerea preşedintelui consiliului judeţean, oligarhia iar fuge de cetăţeni, acesta fiind ales de consilierii judeţeni. Adică, în urma negocierilor dintre partide, fără o legitimitate dată de o majoritate clară, eventual tranşată printr-un tur doi.

De asemenea, şi legea referendumurilor a fost modificată, pragul de validare fiind coborât de la 50% la 30%. Oligarhia se teme de majorităţile reale.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: