10 ianuarie 2015

"Duda zilei", ianuarie-februarie 2015



ianuarie

1. Dezamăgirea Varanului faţă de "preşedintele" PC (Daniel Constantin) indică un lucru pe care mass-media îl trece sub tăcere: aşa-zisele "partide oligarhice/ale baronilor" ascultă, de fapt, de alte comandamente. Externe. Dacă oligarhii nu săreau în barca pro-UE, lansată prin Declaraţia de la Snagov din 1995 (iniţiată de Iliescu), ar fi avut şansa - cu puţin efort - să devină burghezie naţională. Aşa, au ajuns doar niste mazete. Care "fiind corupte" nu mai au loc la vârf (să văd şi eu vreunul dintre "agreaţii extern" din business şi politică, măcar anchetat - nu judecat şi condamnat...). 
  
"2014 a fost un an greu în care am trăit:
      – apogeul luptei mele politice cu Băsescu Traian,
      – atacurile perfide venite din partea E Udrea şi M Macovei,
      – lipsa de conştiinţă a lui Emilian Eva, Daniel Constantin şi Camelia Bogdan.
   Anul 2015 va fi anul în care Băsescu, Udrea, Macovei, Emilian Eva, Camelia Bogdan, Daniel Constantin vor fi judecaţi de Dumnezeu, dar şi de justiţie. Acelaşi lucru se va întâmpla şi cu acolitii lor (Sorin Oancea, Mihai Craiu, Dan Andronic). Eu nu-mi doresc decât ca justiţia să facă dreptate."


 2. Victor Spirescu a fost de la început un agent al propagandei anti-britanice şi pro-europeiste. Ca imigrant în Marea Britanie, declară că "face" 60.000 de lire pe an lucrând... ca instalator, deşi salariul mediu anual este de 26.500 de lire, iar premierul Cameron câştigă 142.000 de lire anual.
   Nu cred că ajunge el la 60.000 de lire nici cu ore suplimentare; sau poate i s-a asigurat un loc de muncă de acest tip, şi "alte surse", urmând ca el să presteze propagandă - ceea ce şi face. Suma este mai mare decât cea câştigată de magistraţi, şefi din poliţie, manageri, şi similară cu salariul unui parlamentar.
   Desigur, nu-i place Nigel Farage: "Spune multe lucruri stupide. Are o problemă cu imigranții, dar are o soție imigrantă * ".
* nemţoaică

3. Controversă în jurul rezultatului recensământului din Repmoldova. A avut loc în luna mai 2014, dar s-a planificat comunicarea rezultatelor abia pentru luna decembrie (după alegeri). S-au publicat pe 31 decembrie doar nişte date neesenţiale.
   Cifrele privind etnia şi limba maternă care au ajuns "pe alte căi" la mass media sunt dezminţite ca "nereale", "neoficiale" de institutul de statistică. O creştere de peste 10 ori a procentului celor care s-au declarat ca "români" (23,2%, de la 2,2% în 2004). Chiar dacă cifra ar fi adevărată (înclin să cred că este "umflată"), românii ar fi tot "o minoritate" (56,8% s-au declarat "moldoveni"). 

4. Igor "Strelkov" (Gârkin)  îi sfătuieşte pe (liderii) militari separatişti din Novorossia să fugă, după ce unii dintre ei au fost asasinaţi de alţi combatanţi separatişti în incidente regizate ("s-au opus arestării"). Strelkov consideră că mişcarea separatistă este trădată de către conducerea Rusiei, şi că "lupta care va veni" (revoluţie "comandată", război civil, provocări...) va fi dusă chiar în Rusia. 
   Fostul lider rebel din estul Ucrainei Igor Gârkin i-a sfătuit pe militanţii proruşi să părăsească regiunea şi să renunţe la războiul pe care îl duc, după ce luptele între taberele rivale de insurgentţi s-au intensificat.
   Avertismentul vine după ce un luptător de top poreclit Batman, susţinut de Kremlin, precum şi mai multi membri ai echipei sale au fost ucişi pe 31 decembrie, scrie Ukraine Today.
   Gârkin a declarat pentru site-ul Russian Spring că uciderea lui Aleksandr Biednov, cunoscut sub numele de Batman, a fost menită să suprime ambiţiile insurgenţilor. 
   Alte detalii (în limba engleză) se pot găsi aici, aici şi aici.

5. Începe punerea în scenă a piesei "armonizarea poziţiilor". Sistemul vrea să treacă de la etapa de "conflict" între putere şi opoziţie (ambele, facţiuni de-ale sale) la etapa "conlucrare în interes naţional" (regionalizare, revizuirea Constituţiei...).
   Mesajele-cod sunt transmise de Ponta:
   "În concluzie, adresez un apel liderilor PNL să avem un dialog și să găsim un consens în primul rând pentru schimbarea legii electorale, a Constituției, a legii finanțării partidelor și a organizării administrativ—teritoriale ! După care, sigur, facem și alegeri." 
   ... şi de Iohannis:
   Preşedintele Klaus Iohannis a invitat liderii partidelor politice parlamentare la consultări, săptămâna viitoare, potrivit unor surse din Administraţia Prezidenţială. 

6. Ce ne coace Sistemul: guvernul de tehnocraţi. În care nimeni nu-şi asumă nimic în mod explicit, dar agenda este îndeplinită punct cu punct.
   Geoană (ex-PSD): "În politică, vom avea un nou Guvern cel târziu până de Paşte. Preşedintele are nevoie de un partener puternic şi de încredere pentru noul proiect naţional pe care vrea să îl lanseze. Un nou Guvern cu o majoritate care cuprinde PSD şi PNL sau partea sănătoasă din PSD şi PNL într-o mare coaliţie de tip german, deoarece numai o mare coaliţie poate pune în practică fundaţia Noului Proiect Naţional pentru următorul deceniu."
   Vlaston (PMP):  "Traian Băsescu ar fi, poate, oportun în fruntea unui guvern de tehnocraţi, care să facă lucrurile grele şi neplăcute pentru electorat. Bunăoară scăderea cheltuielilor de funcţionare a statului, care e importantă pentru România, dar nimeni nu vrea s-o facă. Un guvern de tehnocraţi condus de Traian Băsescu ar putea să facă şi multe altele, regionalizarea, reforma administrativă, care presupune neapărat desfiinţarea judeţelor."

7. Isărescu induce teamă faţă de previzibila răsturnare politică din Grecia: 
   "Cu Grecia este un pericol mare! Trebuie avut în vedere și de către România. Noi deja, la Banca Națională, îl avem în considerare. Eu nu cred că se va întâmpla, dar riscul există și ne pregătim să gestionăm orice fel de risc. Nu avem practic niciun instrument blocat, spre deosebire cu alte bănci centrale." 

8. Sistemul profită de pe urma atentatului ISLAMIST din Franţa pentru a-şi întări controlul asupra cetăţenilor şi în acelasi timp îşi apără dogma "multiculturalismului", afectată imagologic de această ultimă ispravă a islamiştilor radicali. N-are importanţă dacă erau "musulmani practicanţi" sau nu - au ucis invocând religia islamică şi pe profetul acesteia, Mahomed. Mass-media a ignorat sau a minimalizat caracteristica islamistă a atentatului, numindu-l doar "atentat terorist", nu şi "islamist".
   Procurorul general cere reluarea procesului de legiferare a spionării cetăţenilor (respins o data la CCR, şi a doua lege aşteptând verdictul CCR), dar iată un atentat cu multe victime la care n-a fost nevoie de "bombe telecomandate prin cartelă prepay". 
   Geoană: "Sub nicio formă nu va trebui să permitem forțelor xenofobe, rasiste, celor care caută țapi ispășitori, ieri la evrei, astăzi la musulmani, să generalizeze către cultura islamică și religia musulmană ce s-a întâmplat miercuri la Paris." 
   Pleşu: "Libertatea de expresie nu e libertatea să-ţi pui poalele-n cap şi să-ţi baţi joc de alţii. Există limite, care ţin şi de civilizaţie şi de cultură şi de bună cuviinţă şi de civilizaţie interioară, până la urmă. Aşa, putem să luăm peste picior orice, cu riscurile care, iată, apar. Eu nu spun că e normal să reacţionezi cu gloanţe la bezmeticeala unor oameni care se distrează pe socoteala unor tradiţii, dar nici nu-i normal să tratezi cu atâta frivolitate lucruri care adună în jurul lor respectul şi viaţa spirituală a unor întregi comunităţi."

9. "Opoziţia" îşi pregăteşte justificarea noului său vot pro-legea Big Brother (de data asta, asumat: data trecută "n-a ştiut"). Devine previzibilă şi o "sucire" a CCR, sesizată de "opoziţie" pe subiectul interceptărilor, după ce anterior dăduse hotărâri nefavorabile legilor respective. 
   Preşedintele PnL: "Întotdeauna, în astfel de momente, există în societate 2 curente de opinie: unii care doresc respectarea drepturilor și libertăților cetățenilor și alții care insistă pe înăsprirea cu orice preț a legislației în sensul întăririi securității. Asemenea legi nu trebuie discutate într-un moment emoțional, în acest context internațional fierbinte. PNL este deschis la orice dialog, orice consultare și o dezbatere aplicată în Parlament împreună cu toți factorii de decizie pentru a elabora o lege perfect echilibrată, care să asigure și cadrul necesar consolidării măsurilor de securitate necesare, dar și respectarea drepturilor și libertăților cetățenilor români, mai ales dreptul la viața privată." 
   De parcă scopul celor din spatele legilor respective ar fi să ne protejeze, şi nu să ne spioneze "legal" ! Oricum ne spionează, dar ar vrea s-o facă în legalitate. 

14. Când un emisar al unei puteri străine "aliate" face fotografii de grup cu puterea şi cu "opoziţia", aia nu mai e ţară, ci colonie. Nu are justificare "audienţa la comun" - trebuiau două, diferite, sau cu fiecare partid în parte ("n-are timp?!" atunci - pa !). 
   Victoria Nuland: "Este ceva despre care am discutat de mai mult timp în România, în Bulgaria, în Ungaria, în Republica Cehă, dar acum vorbim despre ea (combaterea corupţiei) nu numai ca despre o chestiune ce ţine de consolidarea democraţiei într-o ţară, ceva ce creează mai multă predictibilitate pentru investiţii şi prosperitate, dar şi ca despre o chestiune de securitate naţională, deoarece corupţia oferă pârghii pentru pătrunderea unor influenţe străine răuvoitoare în ţara voastră. Dacă cineva este "murdar" sau banii sunt murdari pot fi corupţi să facă jocurile altora."
   Ca şi cum până acum ne-au distrus/acaparat economia doar forţele "răuvoitoare"... Hai sictir cu vrăjeala asta a voastră cu "pericolul rusesc": de două'ş'cinci de ani ne jefuiesc, ne dezindustrializează şi încearcă să ne federalizeze/destatalizeze nu ruşii, ci "aliaţii", "pretinii" ! Iar dacă "din partea PSD" a fost invitat exclusul Geoană şi PSD tace, e treaba votanţilor PSD să vadă ce-au susţinut !. 

15. Tot mai multe semnale de trecere la propaganda consensului, pentru înhămarea la "proiectele comune, în interes naţional".
   Dragnea dezvăluie că Iohannis este gând la gând cu PSD-ul în privinţa regionalizării: "La plecare, când am dat mâna cu el, l-am întrebat dacă mai susține cele două proiecte pe care le-am susținut amândoi, descentralizarea și regionalizarea, și mi-a zis că da, nu și-a schimbat punctul de vedere." 
   Concubina lui Chiuariu, deputat PnL (ex-PDL), cere reluarea activităţii comisiei parlamentare de revizuire a Constituţiei. Coincidenţa dracu' - taman în ziua în care DNA extinde urmărirea penală împotriva lui Chiuariu.
   Un studiu arată că "91%" dintre români aşteaptă un (nou) proiect de ţară. Desigur, de la actualii politicieni... 

16. Damage control. Demers de atenuare/contracarare a percepţiei (juste!) că Geoană ar fi omul americanilor (mai ales al Partidului Democrat şi al lui Obama, deci - şi al lui Soros). Geoană este implicat într-o operaţiune de scindare a PSD-ului.
   Reacţionând, ambasada americană "îl contrazice" pe Geoană. Care afirmase că SUA ar avea doar obiecţii de detaliu, nu de principiu ("a zis 'ok', e problema voastră, este un stat democratic, cu o singură rugăminte, să nu aveţi o criză politică prelungită"). 
   Adjunctul secretarului de stat pentru Europa şi Eurasia, Victoria Nuland, nu a făcut niciun fel de comentariu referitor la preferinţa pentru o anumită conducere politică în România. Aceasta este o chestiune care priveşte exclusiv poporul român.

18. Ce spune, de fapt, SRI:
   1) "N-are importanţă un eventual verdict nefavorabil la CCR, legea trebuie să apară !" - "În contextul actual al creşterii fără precedent a riscurilor şi ameninţărilor cibernetice, considerăm că această lege a securităţii cibernetice este indispensabilă obiectivului de a operaţionaliza Sistemul Naţional de Securitate Cibernetică...'' 
   2) ... "şi mai trebuie şi altele" - "...şi de a facilita adoptarea unui complex de măsuri corelate cu dinamica accelerată a agresiunilor de această natură." 
   3) "Legea este o obligaţie impusă de UE şi NATO" - "Experienţa acumulată şi rezultatele obţinute au condus la validarea instituţiei noastre ca pilon important în arhitectura de securitate colectivă, prin desemnarea SRI, la summitul NATO, desfăşurat în Ţara Galilor in 2014, ..." 
   4) "Încălcarea libertăţilor individuale s-ar face (acum) şi pentru a participa de partea unui stat non-aliat (Ucraina), la războiul acestuia cu Rusia" - "... drept autoritatea publică a statului român responsabilă cu gestionarea şi implementarea proiectului Fondului NATO de sprijin (Trust Fund) pentru Ucraina în domeniul apărării cibernetice." 
   5) "Echipamentele există, procedurile se aplică deja, vrem doar acoperirea legală" - "Până în prezent, în condiţiile unui cadru legislativ deficitar în domeniul cyber, SRI, alături de alte instituţii responsabile în domeniu, a realizat achiziţii semnificative de resurse umane şi materiale, a dezvoltat o serie de proceduri, în acord cu ritmul evoluţiei tehnologice şi a noilor ameninţări asociate acesteia, a consolidat permanent capabilităţi informative şi operaţionale care să permită îndeplinirea cu eficienţă a misiunii sale la standarde internaţionale de referinţă." 

19. Semne prevestitoare ale alegerilor anticipate 2015.
   Care s-ar face ca să existe un spaţiu de patru ani de "linişte electorală" pentru promovarea obiectivelor Sistemului (regionalizare, revizuirea Constituţiei, trecerea la euro, austeritate...).
   În această cheie trebuie citite atât propunerea lui Ponta de "consens pe anumite obiective naţionale" cât şi refuzul "opoziţiei".

20.  
#1. Opoziţia reală la regionalizare ("revizuirea Constituţiei") şi la alte chestii lansate de Ponta vine din interiorul PSD. Poate tocmai de-asta au apărut atacurile la Ponta din partea grupului Geoană-Vanghelie, ca să-l "lungească" pe Ponta la conducerea PSD. 
   Marian Oprişan: "PSD trebuie să spună cât se poate de clar, și am discutat aceste lucruri, ca Guvernul să termine cu codul electoral, legile Big Brother, modificarea Constituției care nu sunt teme ale prezentului, sunt teme pe termen mediu și pe termen lung, care sigur trebuie rezolvate. După părerea mea, Guvernul și PSD, împreună cu aliații la guvernare, trebuie să se preocupe de funcționarea României și de viața cetățenilor din România și mă refer clar, aici, la un an în care trebuie investit masiv, în așa fel încât să creăm locuri de muncă, un an în care să ne preocupe modul în care sănătatea funcționează." 
#2. SRI afirmă că 2% din populaţia activă a României este formată din terorişti şi infractori (3% din 67% înseamnă 2% din 100%). 
   "Cred că sunt 12-14 milioane de cartele preplătite în momentul de față, cumpărate de la furnizorii de servicii din România, deci un procent însemnat, cam 67%.  Nu avem o problemă cu 97% din utilizatorii acestor cartele care le cumpără sau utilizează din rațiuni economice. Experiența operativă pe care o avem atestă că 3% din masa aceasta de cartele este utilizată în scopuri infracționale, antisociale, în multe locuri vizând aspecte care țin de securitatea națională a României."

21. Păpuşarii din spatele serviciilor ("factorul extern") anunţă prin agentul lor - Sebastian Ghiţă - posibilitatea unei operaţiuni false flag în România, care ar fi apoi prezentată drept act terorist facilitat de inconştienţa politicienilor care au combătut legea interceptărilor: "Voi cere să fie primii acuzaţi şi huliţi public dacă, Doamne fereşte, ceva rău se întâmplă. Va trebui să le cerem să plece din viaţa politică. Dovedesc iresponsabilitate maximă şi, din păcate, vom plăti toţi. S-au folosit de minciuni publice şi au arătat că nu înţeleg ce prevedea acea lege. Au acuzat prevederi ce nu există în lege." Cu trei decizii de neconstituţionalitate la CCR, legiferarea pe acest domeniu pare blocată, cel puţin în forma cerută de "factorul extern".  

22. Kraut Iohannis dezvăluie programul său (şi deci, al "noului PnL") de regionalizare: prin desfiinţarea judeţelor, adică exact la fel cum intenţionau PDL şi Băsescu în 2011. Oficial, PSD s-a opus până acum acestei variante de regionalizare, la fel şi "vechiul PnL". 
   "Reforma în administrația publică se poate face împreună cu discuția pe regionalizare și pe descentralizare și dacă vorbim de numărul de entități administrative, da, eu cred că avem multe. Prea multe, este ineficient și va trebui totuși să găsim căi de eficientizare împreună cu oamenii. O cale greșită ar fi să se formeze o echipă de specialiști să vină să propună să se impună legea fără să se discute cu oamenii." 
   Operaţiunea nu ar presupune neapărat şi revizuirea Constituţiei: s-ar numi tot "judeţe" regiunile obţinute prin comasarea unor "judeţe-judeţe". Un proces de revizuire care n-ar include şi regionalizarea, urmând ca aceasta să se facă ulterior, prin amendarea legii administraţiei publice locale (unde apar definite judeţele), eventual cu alegerile locale din 2016 ţinute pe noua lege.

24. Pare plauzibil scenariul "ajustării" componenţei CCR în scopul de a se obţine un verdict de sens contrar (favorabil) pe legislaţia "Big Brother". După ce varianta cu scoaterea de la CCR a lui Daniel Morar ca procuror general al Repmoldova a căzut, iată acum un alt atac, la preşedintele CCR.  
   Din partea unui infractor care este membru de partid la PMP: 
   "Vă spuneam mai devreme despre prezumția de nevinovăție. Prezumția de nevinovăție funcționează în cazul lui Toni Greblă, ca judecător CCR. Funcționează? Nu funcționează. El trebuie să-și dea demisia acum! 
   Ajungând la nivelul ăsta, îmi permit să zic un lucru. În unele culoare de putere și politică se știe. 
   Foarte multă lume și-a pus întrebarea de ce, după toate dezvăluirile din cazul ANRP, deputatul Ioan Oltean nu pățește nimic. Și nimeni nu-l întreabă nimic. Protectorul domnului Oltean este președintele Curții Constituționale, Augustin Zegrean. De aceea nu se atinge nimeni de Ioan Oltean. 
   De aceea îi cer public lui Augustin Zegrean să-și dea demisia din fruntea CCR."

25.
#1. Băsescu fusese înţeles cu PSD/USL să i se pună la dispoziţie o anumită vilă de lux a RAAPPS la încheierea mandatului. Ponta a mimat surprinderea când chestiunea a ajuns publică, dar renovarea radicală a vilei începuse sub guvernarea sa. O investiţie importantă într-un "imobil fără o destinaţie imediată". Iar acum, Băsescu intenţionează acţionarea în justiţie a Guvernului României fiindcă îi refuză "repartiţia" în vila de la Snagov, de 324 mp utili şi cu 9900 mp curte, aprobată de RAAPPS în octombrie 2014. Se menţionează ca reşedinţă alternativă o altă vilă, cu 2189 mp utili şi 27412 mp curte. 
#2. Victoria stângii radicale (Syriza) în Grecia, un duş rece pentru PSD, care - ca şi PASOK din Grecia - a guvernat cu atenţia concentrată pe solicitările corporaţiilor, Bruxelului, Berlinului, Washingtonului şi FMI-ului, şi nu pe cerinţele interesului naţional. Socialiştii greci (PASOK) "s-au topit" spre 4-5%. Şi o lecţie şi pentru "dreapta" PPE, care a ajuns tovarăşul de drum al eurosocialiştilor. 
   Ponta: "Grecia - victorie categorică pentru Syriza! Morala/lecţie pentru noi - contează economia, joburi, social, siguranţa (speranţa) pentru viaţa de zi cu zi."

26. Niciun mesaj de felicitare din România (de la autorităţi) pentru victoria partidului Syriza în Grecia, sau măcar pentru învestirea lui Tsipras ca prim-ministru.
   Chiar şi ipocrit fiind, un mesaj de felicitare n-ar fi fost ceva deplasat, venind de la un stat membru UE pentru un alt stat din UE.
   Las' că nici alţii nu s-au înghesuit să trimită felicitări. Cea mai clară dovadă că Syriza e altceva, şi poate ceva bun pentru Grecia.

27.
#1. Un deputat PSD (fost ofiţer SRI !)  dă din casă: directorul SRI este desemnat de către "factorul extern", procedura legală nefiind decât o mascaradă. 
   "Nu se poate ca acest nume să-l pronunțe doar domnul Iohannis așa... probabil că va primi și dânsul un plic, cum a primit domnul Traian Băsescu, și în acel plic, va deschide plicul și va vedea numele propus și atunci toți parlamentarii vom vota pentru că se pune problema să votezi în interesul României, nu mai este o problemă politică, mai ales dacă acel nume nu va fi din lumea politică. Eu cred că va primi o propunere în calitate de țară aliată NATO și o va înainta, dar cred că a primit-o când a fost plecat în vacanță."
 #2. UE publică documente în fals: Grecia - având noul guvern Syriza, care a înlocuit coaliţia pepe-socialistă, nu şi-a dat acordul pentru comunicatul UE care cere noi sancţiuni contra Rusiei. Nu-i clar ce vor face celelalte trei state care n-au protestat (de data asta), la momentul dezbaterii noilor sancţiuni. 
   "În acest context, trebuie subliniat că Grecia nu împărtășește conținutul acestei declarații", spune Executivul grec, care precizează că premierul Alexis Tsipras și-a exprimat "nemulțumirea" într-o conversație telefonică avută cu Înaltul Reprezentant al UE, Federica Mogherini.
Un diplomat european a declarat pentru EUObserverAtena a încercat înlăturarea frazei în care Rusia este acuzată de crimele din Mariupol, adăugând că Austria, Ungaria și Slovacia au încercat și ele să edulcoreze conținutul declarației făcută în numele tuturor statelor.


28. Sorina Matei - DEMENŢIALĂ.
   Nu mai adaug nimic, trebuie citit ce-a scris pe blog ("George Maior. Un om pentru o țară.") :) 

29. SYRIZA (Grecia) s-a răzgândit - nu s-a mai opus unor noi sancţiuni UE contra Rusiei. Nici celelalte câteva state care au recunoscut că sunt afectate în urma acestor sancţiuni (Ungaria, Cipru, Slovacia, Cehia, Austria...). Grecia ar rămâne totuşi o problemă "pe viitor" pentru UE în chestiunile privind Rusia.
   La România nu se pune problema, ministrul de externe Bogdan "Aurescu" e teleghidat şi votează pe linie ("pro").

30. PnL enumeră printre eşecurile guvernării PSD(/USL) nefinalizarea unor proiecte controversate, ba chiar antinaţionale, precum regionalizarea sau privatizarea Hidroelectrica (unde s-a obţinut în 2014 un profit-record).
   "Ratarea reformării administrației și a proiectului descentralizării;
Ratarea marilor privatizări (Oltchim, CFR Marfă, Hidroelectrica, Complexul Energetic Oltenia);" 
   Ponta vine în întâmpinare, solicitând reînceperea negocierilor în vederea regionalizării ("proiecte esențiale care trebuie dezbătute în Parlament, și care nu pot fi adoptate doar printr-o voință guvernamentală"). 
 

februarie

1. Situaţia din România (unde nu există în parlament partide naţionaliste, conservatoare sau eurosceptice) este atât de bizară, încât Sistemul îşi construieşte chiar el "alternativele", nu cumva să vină Boborul cu una a lui (vezi Grecia, Ungaria...). USL s-a rupt la ordin fiindcă devenise prea mare la centru şi lăsase loc liber pe stânga; PP-DD s-a topit în PSD ca să se compenseze dispariţia USL, şi momentan nu mai există vreo făcătură care să treacă drept partid neafiliat la Sistem. 
   Dizidenţii din PSD relansează reţeta PP-DD, dar se contrazic singuri:
- "vremea partidelor tradiționale se închide" (= gata cu partidele-sistem)
- "noul proiect de stânga se dorește a fi și o pavăză împotriva radicalismului și populismului, care va veni din spectrul politic, fie de stânga sau de dreapta" (= noi suntem un partid-sistem)
   Au ieşit din adormire conservele "naţionaliste" Radu Golban şi Valer Marianambii apar pe lista comitetului Geoană-Vanghelie ("PSD-nou").
   La "PSD-vechi" unii încearcă ceva, dar cât e la butoane grupul Ponta, şansele-s mici.

3. A (mai) vândut sau nu România armament organizaţiei teroriste Statul Islamic ("ISIS"), ori intenţiona s-o facă ?
   Dacă este reală afirmaţia parlamentarului irakian, s-ar confirma:
1) ...că România este angrenată în operaţiuni ilegale: "ISIS" are nevoie de cantităţi mari de muniţie ieftină tip "est", iar România are şi stocuri, şi capacitate de producţie - eventuala creştere de producţie fiind motivată prin "pericolul de la graniţa de est".
2) ...zvonul persistent cum că "ISIS" ar fi de fapt creaţia NATO/SUA, folosită pentru a se "remodela" Orientul Mijlociu (finanţarea fiind asigurată mai ales prin aliatul saudit).
   Reacţiile autorităţilor româneşti par a fi (pentru cunoscători) extrem de panicate.

4. A început remodelarea CCR. Greblă şi-a dat demisia din funcţia de judecător la Curte, ceea ce ar indica o înţelegere încheiată cu Sistemul: se scurtează "timpul de înlocuire". Demisia este irelevantă în mersul anchetei şi procesului (nu există imunităţi penale la CCR), şi subminează afirmaţia lui Greblă (că ar fi nevinovat). 
   "Având în vedere evenimentele din ultima perioadă am decis că este mai bine, pentru a nu fragiliza și mai mult activitatea CCR, să încetez mandatul la instanța CCR. Am făcut acest lucru pentru că sunt un om responsabil și înțeleg ce dificultăți ar interveni în perioada următoare. Vreau să adaug că acuzațiile aduse în spațiul public înainte ca eu să le cunosc mi-au creat un prejudiciu de imagine însă țin să vă spun că eu nu am devalizat banul public." 
   Şi nu cred că scopul este doar trecerea legislaţiei "Big Brother" de CCR (respinsă de trei ori, deocamdată), ci şi falsificarea următorului referendum constituţional (cu regionalizarea inclusă), la fel ca în 2003. La validarea referendumurilor sunt necesare minim 2/3 din voturi (6 din 9).
   A propos - cererile (trei !) de arestare a Udrei au avut ca scop şi scoaterea din prim-plan a cererii de arestare pentru Greblă, care - iată ! - după scurt timp a dat semnal "c-a-nţeles", şi a demisionat de la CCR.

5.
#1. Legislaţia "Big Brother" este reambalată propagandistic pentru electoratul de dreapta de Kraut Iohannis, PnL şi deontologi, făcându-se referire la necesitatea unui aşa-zis "echilibru" între libertăţi şi directivele trasate de factorul extern, prezentate drept "măsuri de combatere a riscurilor" (ăla de la ambasada SUA face o navetă frenetică între Palate, de la o vreme):
   "Scopul discuțiilor este de a se găsi un echilibru între respectarea libertăților individuale și prevenirea terorismului, criminalității cibernetice și combaterea corupției."
   Implicit, CCR este "demascată" drept sursă a eşecurilor legiferării, resorturile care au dus la deciziile de respingere a constituţionalităţii nefiind deloc clare (luptă surdă între facţiuni ? strategie de P.R. ?): "Demersul are drept scop depășirea blocajului care se înregistrează în prezent, punerea în acord cu deciziile Curții Constituționale și o mai bună informare a opiniei publice [...]". 
   ... Şi o contradicţie flagrantă: evitarea "filtrului popular", invocând respectarea lui: "Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a atras atenția cu privire la fereastra de oportunități de care beneficiază sistemul politic românesc în urma recentelor alegeri, apreciind că ea trebuie utilizată în actuala sesiune parlamentară pentru adoptarea reformelor așteptate de cetățeni." 
   #2. NATO a stabilit crearea a două "centre de comandă" în România (Duşa, MApN: "Sunt măsuri istorice. Unităţile vor avea un rol cheie"). Probabil că cehii, slovacii şi ungurii sunt nişte tâmpiţi: (încă) n-au aprobat aşa ceva la ei acasă.
   Cine-şi imaginează că românii ar lupta în războiul altora acceptând condiţia de ţinta militară pentru teritoriul naţional va avea mari surprize. 

6. Criteriile PSD (şi ale "opoziţiei") privind revizuirea Constituţiei: 
   "Mă bucur de o bună colaborare cu membrii comisiei, de armonizarea creată, dincolo de opţiunile politice, ceea ce ne oferă condiţii ca revizuirea Constituţiei să avanseze conform aşteptărilor cetăţenilor, ale specialiştilor, ale partenerilor noştri externi." 
  Ca şi cum:
- cetăţenii ar cere ei "revizuirea" (regionalizarea !) şi parlamentul ar asculta de ei votându-le exact aceeaşi formă de revizuire
- "specialiştii" ar fi nişte somităţi relevante, independente, dezinteresate şi bine-intenţionate
- "partenerilor externi" ar trebui să li să permită să dea sugestii cum să fie scrisă Constituţia României, iar revizuirea să fie în conformitate cu acestea
- "aşteptările cetăţenilor" ar fi în armonie cu sugestiile celorlalţi, în caz contrar trebuind a fi respectate doar "selectiv" (prioritare fiind cele din urmă)


7. Kraut Iohannis întreţine sperietoarea "pericolului rusesc" - de parcă Rusia ar putea fi oprită de vreo rezistenţă opusă de România, dac-ar vrea să avanseze spre vest (dincolo de Ucraina; unde, de fapt, contraatacă !). 
   "Aderarea la NATO este foarte valoroasă, dar într-un caz special, noi înşine trebuie să fim pregătiţi să ne apărăm ţara. Armata trebuie să fie pregătită şi echipată în consecinţă." 
   Ca "afirmaţie generală", este validă. Dar nu acesta a fost sensul ei (apărarea României), ci altul, lesne de înţeles. Ca să promovezi în continuare agenda controlului comunicaţiilor şi a cedării de suveranitate, ai nevoie de sperietori de-astea...  şi de mulţi proşti care să le creadă... 

8. La Partidul Băsesc, pricipiile sunt... beton: parlamentarii PMP vor vota împotriva arestării Udrei.
   "În ceea ce priveşte cele trei solicitări de arestare preventivă, decizia este aceea de a vota împotrivă. Credem că orice cetăţean al României, indiferent cum se numeşte, să aibă la îndemână toate instrumentele pentru a se apăra."
   Deşi Bulibaşa tocmai îi lăudase: "Un partid care să poată genera în mod categoric speranța, un partid care să poată pleca de la zero - și nu este ușor- și care să se afirme pe eșichierul politic românesc ca un partid capabil să dea soluții politice și acțiune practică pentru continuarea procesului de modernizare a României și de consolidare a statului de drept." 

9.
#1. Guvernul joacă sceneta "dezacordului cu FMI", după ce insistase (şi "opoziţia" îşi dăduse şi ea acordul) pentru continuarea "colaborării" cu Fondul. 
   Ponta: "Poli­ticile economice le facem noi, nu le fac dânşii. FMI şi Comisia Euro­peană nu vor fi niciodată de acord cu reducerea TVA."
#2. Sistemul "ajustează" încet-încet componenţa (deci, linia) CCR în vederea unui verdict pozitiv pe legislaţia "Big Brother". După dizlocarea lui Toni Greblă, cele mai mari şanse le are un personaj sprijinit de PSD, cu antecedente în implementarea eurodiktatelor (deci - "pe linie": vezi aici, aici şi aici).

10. "Ну, погоди, Заяц !"
Rusia consideră a fi ofensive sau cu potenţial ofensiv (1) obiectivele militare americane şi NATO amplasate în România, şi anunţă trecerea lor pe lista rusească de ţinte (Bucureştiul se află - na, drăcia dracului ! - chiar pe linia Deveselu-Crimeea).
   "După evaluările militare făcute de Rusia, din acele baze militare ce urmează să fie amenajate în Romania pot fi lansate nu numai dispozitive antirachetă. Rusia este foarte îngrijorată că de acolo pot fi lansate şi rachete de croazieră sau alte dipozitive de genul asta. Rusia va fi obligată să reacţioneze nu numai la apariţia centrelor de comandă, dar şi la depozitele de armament sau altă infrastructură militară."
   Desigur, nu va fi nicio dezbatere publică în România în care să se arate că aceste obiective au rolul (2) de a apăra ce-i DINCOLO de România. De a întârzia/devia un eventual atac rusesc (sau o "replică" rusească), cu daunele majore suportate de ţara-gazdă. Adică, de România !
   (1) contrar propagandei NATO/SUA/RO care le declară a fi "doar defensive" (o avea Ivan informaţii în plus faţă de opinia publică românească...)
   (2) tehnic vorbind, şi mergând doar pe versiunea "defensivă"

11. Data congresului PMP, corelată cu data arestării Udrei ? Băsescu a aşteptat curăţarea terenului înainte de a veni la PMP ?
   "Asta aştepta Băsescu, de aceea nu s-a dus la PMP pînă acum. Să fie arestată Udrea şi apoi vine el. Voi aţi văzut personaj mai sinistru ca ăsta?" (Radu Tudor)
 
12.  Autorităţile "nu ştiu nimic", cică. Adică, n-ar fi vorba despre pregătiri de mobilizare / încorporare, ci doar de "actualizări" ale unor proceduri care ar fi activate "doar în caz de război sau catastrofă". Au micşorat până spre dispariţie armata în urma revizuirii frauduloase a Constituţiei (din 2003), iar acum înjghebează ceva, evident la ordin extern. 
   Ponta: "Nu există un demers al Guvernului pentru încorporare. Aș fi știut, chiar dacă sunt în SUA. Nu s-a discutat nimic despre asta în niciun context. Vă garantez că nu a existat nicio discuție să începem încorporări, nu e cazul." 
   Duşa: "în România nu se face nicio acţiune de recrutare." La fel au zis şi anul trecut despre măsura luată taman după ce în Ucraina a început contraatacul împotriva clicii instalate la Kiev prin Europuci: "sunt măsuri standard (NATO)".

13. "Drepturi şi libertăţi în contextul securităţii cibernetice şi a telecomunicaţiilor" - dezbatere organizată de PnL, din al cărei titlu reiese clar linia pro a "opoziţiei" faţă de legislaţia "Big Brother": libertăţile sunt partea variabilă, care se poate restrânge, iar "securitatea" - partea fixă, intangibilă, referinţa faţă de care se croiesc "libertăţile". De ce nu "securitatea cibernetică şi a telecomunicaţiilor în contextul respectării drepturilor şi libertăţilor [cetăţeneşti]" ?! 
   Penibil P.R. de "justificare" a viitorului vot pro al "opoziţiei" (data trecută s-a votat "fără să se ştie exact ce"). 
   (înregistrarea: audio / video)

14. Putin e pe cale să detoneze o bombă nuclearo-mediatică: "dovada" că 9/11 a fost o operaţiune false flag a guvernului american. 
   Materialele publicate pot dovedi complicitatea guvernului SUA în atacurile 9/11 și manipularea cu succes a opiniei publice. Atacul a fost planificat de către guvernul Statelor Unite în colaborare cu Mossad-ul israelian și casa regală a Arabiei Saudite, astfel încât atacul asupra Americii și cetățenilor SUA să arate ca un act de agresiune a terorismului internațional. 
   Dovezile vor fi atât de convingătoare încât vor demonta complet povestea oficială acoperită despre 9/11, susținută de guvernul SUA. Rusia va dovedi că America nu este străină de-a utiliza acțiuni teroriste de tip "steag fals" împotriva cetățenilor săi, în scopul de a obține un pretext pentru intervenția militară într-o țară străină. În cazul "atacurilor din 11 septembrie", dovezile vor fi imaginile concludente din satelit.
   Încă din zilele acelea, pentru mine au existat "inconsistenţe": lipsa de reacţie la Pentagon, lovit după un interval de timp semnificativ (zeci de minute) de "al treilea avion" - gaura din zid ar fi prea mică pentru un Boeing, şi "n-au fost acolo rachete sol-aer (portabile)"; prăbuşirea suspectă a lui Building #7 din complexul World Trade Center.

15. Udrea confirmă existenţa unui scenariu care vizează modificarea componenţei CCR, astfel încât să rezulte decizii de constituţionalitate la reintroducerea pachetului de legi "Big Brother" (trei respingeri până acum, cu vot majoritar, din nouă - nu unanimitate). Şi totuşi, cineva de la ea din partid (PMP) insistă pentru demisia lui Zegrean. Greblă fiind deja dizlocat de la CCR, cu încă alţi doi (Morar şi Zegrean) s-ar inversa rezultatul votului. Morar a fost momit cu postul de procuror general al Repmoldova, dar a refuzat, iar ofertanţii au dat-o mai apoi drept "speculaţie de presă" (aşadar, acţiunea e comandată de factorul extern).
"Cel care deţine secretele tuturor poate şantaja (…) am văzut cum judecătorul Greblă a fost acuzat imediat ce nu a fost de acord cu legile propuse de SRI. Vedem cu Daniel Morar ce este (…) şi nu m-ar mira să fie acuzat (…) tot pentru că nu a votat cum trebuia la CCR."

17. Sunt citate "surse SRI" care ar susţine că este în pregătire o acţiune de tip militar în România, cu sprijin ungaro-rus. Opinia mea fermă: un asemenea incident n-ar putea fi decât o operaţiune false flag orientată în principal împotriva guvernului FIDESZ-Orbán, şi în secundar împotriva Rusiei. Ungaria nu a acceptat un comandament NATO pe teritoriul sau, România şi-a dat acordul pentru două. Dacă unul va fi amplasat în Transilvania, e clar că este destinat intimidării Ungariei, stat care nu se aliniază diktatelor externe. Cea mai potrivită măsură preventivă a politicii RO ar fi renunţarea la regionalizare; ceea ce nu se va întâmpla, desigur... 
   Din informaţii culese de SRI, asupra cărora Ziuanews a fost informată de anumite surse apropiate serviciilor, s-a intensificat mişcarea subterană a separatiştilor şi autonomiştilor din Ţinutul Secuiesc, ca şi legăturile acestora cu Garda Maghiară, care are o activitate crescută în HarCov, cu segmente în Mureş, Arad, Oradea şi Satu Mare. [...]  Apoi, chiar SRI a fost destructurat, demisia lui Maior fiind foarte importantă, dar şi decredibilizarea interimarului Florian Coldea. Ca atare, SRI a dat mai multă atenţie evenimentelor de la Bucureşti decât celor care se întâmplă în ţară, mai ales cu mişcarea subversivă din Harghita şi Covasna. La momentul oportun, împreună cu Garda Maghiară şi cu Jobbik, simultan cu ameninţarea Rusiei, ar urma evenimente sângeroase în Ţinutul Secuiesc, menite să destabilizeze România, dupa scenariul separatiştilor din Ucraina. Ţinutul Secuiesc va "sparge" România în două (de la jumătatea teritoriului), aşa cum Ungaria va rupe Europa în două.

19. Clasa politică (parlamentară) este formată din agenţi ai intereselor antiromâneşti.
   Alogenul Kraut Iohannis îl propune ca director al SRI pe un alt alogen, intrat în politică pe filieră Soros, iar partidele "nu au nimic de obiectat" (ba chiar vin laude de la PC). Ponta simulează o consultare a grupurilor parlamentare PSD, iar Băsescu găseşte şocantă "numirea unui om de-al lui Voiculescu", diversiune care abate atenţia de la condiţia de sorosist a individului respectiv. PnL îl susţine pe faţă. 
   ”Unii au fost direct de acord, alţii au vrut să se mai consulte cu colegii de partid, sper să nu fie probleme. Nu a fost niciunul din liderii politici care să îmi spună că nu e de acord”, a precizat Iohannis. 
   Guvernul simulează dezacorduri şi reticenţe faţă de continuarea "colaborării" cu FMI (mesaj către electoratul naţionalist, adjudecat fraudulos de PSD), iar Iohannis se adresează celuilalt electorat, zombizat de europropagandă: 
   "Mi se pare că nu este doar treaba Guvernului să hotărască că mai trebuie sau nu mai trebuie acord cu FMI. Chestiunea nu este simplă fiindcă, de data aceasta, sunt argumente foarte serioase, pro şi contra, şi aici, dacă discuţia se duce mai departe, e mai uşor să se găsească o soluţie."

20. Cea mai mare dorinţă a lui Kraut Iohannis: "Guvernul meu". 
   "Îmi doresc un guvern pe care să îl numesc Guvernul meu, un guvern PNL. Situaţia evoluează de aşa natură că există o şansă rezonabilă ca printr-o moţiune de cenzură să se schimbe Guvernul. Îmi dau seama, în acelaşi timp, că pentru România, această schimbare trebuie să aştepte."
   Şi nu este de acord cu taxe mai mici pentru români: "Fiţi asiguraţi că va curge multă apă până vom ajunge să avem o lege care prevede aceste reduceri".

27. Operaţiune false flag la Moscova, cu o posibilă complicitate a unei facţiuni anti-Putin din serviciile ruseşti: asasinarea opozantului Boris Nemţov... lângă Kremlin.
   Nemţov făcea parte din aşa-zisa "opoziţie", inspirată şi teleghidată din Vest, şi total marginală la nivelul maselor de ruşi. Care preferă beneficiile continuităţii statale şi suveranităţii în locul "experimentelor" pe care le-au trăit în anii Elţân.
   Putin n-avea nevoie să dea un asemenea "avertisment", la cota lui de susţinere publică (de circa 75%) acest incident apare mai degrabă ca o înscenare care să-l facă impopular, şi un semnal pentru un eventual Maidan moscovit. 
   Elementul forte este de fapt "extragerea" maşinii cu asasinii din apropierea Kremlinului, după tragerea a mai multor focuri. Ceea ce indică o operaţiune coordonată extern, cu posibile complicităţi interne, şi foarte bine planificată (dacă - bineînţeles - nu a fost o comandă de-a regimului). 
   Putin i-a ordonat celui mai înalt gradat din forţele de securitate să supravegheze personal uciderea lui Nemţov. "Putin a subliniat că această crimă brutală are toate ingredientele unui asasinat la comandă şi este extrem de provocatoare", a declarat purtătorul de cuvânt al preşedinţiei, Dmitri Peskov, citat de agenţiile ruse.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Călin Popescu-Tăriceanu, 2008: "Vom da astăzi, în Parlamentul României, un vot istoric - votul pentru ratificarea Tratatului de reformă al Uniunii Europene. Pentru România este mai mult decât un moment festiv. Ratificarea Tratatului de reformă marchează o etapă. Spun acest lucru din două motive. Pe de o parte, este o primă etapă pe care noi am parcurs-o în cadrul Uniunii Europene, după aderarea de la 1 ianuarie 2007. Am avut şansa să contribuim la negocierea şi la construirea acestui Tratat, beneficiind de aceleaşi drepturi şi având aceleaşi obligaţii ca oricare altă ţară europeană. Este cel dintâi tratat european semnat de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene. Simbolic, este primul document al Europei extinse, negociat şi semnat în format UE 27. Pentru toate aceste motive, odată cu ratificarea de către Parlament, putem spune că este cel dintâi tratat european pe care România îşi pune efectiv amprenta, conform intereselor sale, nemaifiind în postura de a prelua ceea ce au negociat şi au decis alţii. Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi, în urmă cu trei ani, prin votul dumneavoastră, România a ratificat Tratatul constituţional ["Constituţia UE", caducă], odată cu ratificarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeană. Aşa cum ştiţi, Tratatul constituţional nu a putut intra în vigoare. Din fericire, aşa cum noi am susţinut în timpul negocierilor, inovaţiile din acest document au fost preluate în Tratatul de la Lisabona. Aceste inovaţii sunt un pas înainte faţă de tratatele europene în vigoare acum."

 

Postări populare: