Cartea electronică de identitate este de tip smart card şi va conţine date în format tipărit sau în format inscripţionat prin tehnologie laser şi în format electronic, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă.
Cartea electronică de identitate va conţine datele cu caracter personal din cartea din identitate, adică: numele şi prenumele titularului, sexul, cetăţenia titularului, data şi locul naşterii titularului, fotografia titularului, C.N.P, adresa de domiciliu a titularului.
Pe lângă acestea, cartea electronică de identitate va conţine informaţii noi despre titular.
Punctual, cartea electronică de identitate va mai conţine prenumele părinţilor titularului, certificate digitale, date biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi imaginile impresiunilor papilare a două degete.
Imaginile impresiunilor papilare se colectează numai cu acordul expres al solicitantului cărţii electronice de identitate sau, în cazul minorilor şi al incapabililor, numai cu acordul expres al părinţilor sau, după caz, al părintelui care exercită autoritatea părintească ori al reprezentantului legal, se arată în alineatul 1 al articolului 17 (2) din Ordonanţa de Urgenţă.
Imaginile impresiunilor papilare colectate la momentul depunerii cererii de eliberare a cărţii electronice de identitate se şterg prin procedură automată imediat după personalizarea acestui document.
Datele biometrice din cartea electronică de identitate
Datele biometrice se înscriu în cartea electronică de identitate pentru verificarea autenticităţii acesteia şi identităţii titularului, potrivit alineatului 2 din articolul 17 (2) din Ordonanţă.
Verificarea identităţii titularului cărţii electronice de identitate se stabileşte prin compararea directă a datelor biometrice preluate de la titularul acesteia, cu ocazia verificării, cu datele înscrise în cartea electronică de identitate, confom alineatului 3 din acelaşi articol al Ordonanţei.
Procedurile de preluare a datelor biometrice pentru emiterea cărţii electronice de identitate se vor stabili prin hotărâre a Guvernului.
Precizare importantă
După personalizarea cărţii electronice de identitate, respectiv a cărţii de identitate şi transmiterea acestora la autoritatea competentă să le elibereze, toate datele stocate în bazele de date de producţie se şterg prin procedură automată.
Cartea electronică de identitate permite titularului utilizarea semnăturii electronice calificate.
Despre certificatele digitale din cartea electronică de identitate
Certificatele digitale se emit şi se înscriu de către Ministerul Administraţiei şi Internelor iar certificatul digital calificat va fi emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat.
Certificatul digital calificat se înscrie în cartea electronică de identitate după ce a fost produs cardul, la solicitarea titularului.
Certificatul digital calificat se poate elibera doar persoanelor având capacitate deplină de exerciţiu, potrivit alineatului 3 din articolul 17(1) din Ordonanţa de Urgenţă.
Un comentariu :
Porcăria o lansase PDL în ianuarie 2012 (publicarea la Monitorul Oficial), USL o preia.
Trimiteți un comentariu