Tehnocraţi ! Când vă căraţi ?

10 iulie 2014

Prea a mers totul bine până acum. E ceva necurat aici.



"Legea Big Brother" a fost declarată neconstituţională de CCR, iar directiva europeană care a stat la baza ei a fost invalidată de către Curtea Europeană de Justiţie. Cum nu-mi imaginez că s-a renunţat definitiv, ci este doar o mutare tactică, pun evenimentele în legătură cu "scandalul interceptărilor NSA", întreţinut de UE şi mai ales de Germania.

JR Nyquist: "Merkel era monitorizată de NSA fiindcă este un agent al Rusiei".

Vocea Rusiei consideră că asistăm la un plan german de "desprindere" a Europei de SUA.

Ong-ul APADOR-CH, comunicat:

De câte verdicte de neconstituționalitate mai aveți nevoie ca să ne respectați viața privată?

România traversează în aceste zile o întrecere absurdă între autoritățile statului — care impun legi pentru controlul absolut asupra comunicațiilor cetățenilor — și justiția, care nu mai prididește să le declare neconstituționale. Organizațiile semnatare salută ultima decizie a Curții Constituționale, de a declara neconstituțională Legea Big Brother, precum și sesizarea Avocatului Poporului, de neconstituționalitate a Legii cartelelor Pre Pay cu buletinul, și le cer parlamentarilor țării să-și înfrâneze slăbiciunile în fața serviciilor de informații și să-și canalizeze eforturile spre legiferarea conformă cu interesul public și în respect față de drepturile fundamentale ale omului.

Considerăm că după două verdicte naționale de neconstituționalitate, plus o invalidare europeană, date în ultimii 5 ani pe aceeași temă, Parlamentul, Guvernul și serviciile de informații ar trebui să înțeleagă că dorințele lor contravin drepturilor fundamentale ale cetățenilor.

O cronologie:

1. Reținerea datelor de trafic, de localizare și de identificare, de către furnizorii de servicii și rețele de comunicații electronice a generat nenumărate controverse încă de la apariția Directivei europene nr. 2006/24/UE. În România, prima lege (Legea nr.298/2008) prin care s-a dorit transpunerea directivei a fost declarată neconstituțională, Curtea Constituțională (CCR) bazându-și argumentele în principal pe încălcarea dreptului la viață privată prin obligația general aplicabilă de a păstra date care sunt legate în mod direct de comunicațiile private ale tuturor cetățenilor.

2. În 2012, o nouă lege privind reținerea datelor (Legea nr.82/2012) a fost adoptată de către Parlamentul României. Și aceasta a fost declarată neconstituțională de către CCR, în urmă cu două zile. Cu unanimitate de voturi, Curtea a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile Legii nr.82/2012 privind reținerea datelor sunt neconstituționale.

3. Însăși Directiva europeană privind retenția datelor a fost invalidată în luna aprilie 2014, de Curtea de Justiție Europeană. Aceasta a deschis calea statelor europene care implementaseră directiva să-și abroge legile naționale. În loc să profite și să abroge Legea 82/2012, Parlamentul României a plusat, adoptând în regim de urgență Legea privind aprobarea Ordonanței guvernului 111/2011, prin care mai instituie o măsură abuzivă: înregistrarea utilizatorilor de cartele Pre-Pay și a utilizatorilor de rețele Wi-Fi.

În plus, avem toate motivele să ne așteptăm la aceeași celeritate din partea legiuitorului și în privința Legii securității cibernetice, care se află la un vot distanță de trecerea prin parlament.

4. Societatea civilă a semnalat de fiecare dată Avocatului Poporului (AVP), președinților celor două camere ale Parlamentului și Președintelui României, neconstituționalitatea tuturor acestor demersuri.

În ultimul ceas Avocatul Poporului a sesizat, și el, neconstituționalitatea Legii cartelelor Pre-Pay cu buletinul. 'Avocatul Poporului apreciază că Legea pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice aduce atingere principiului garantării și ocrotirii vieții intime familiale și private de către autoritățile publice și principiului proporționalității prevăzut expres de art. 53 alin. (2) din Constituție.'

În concluzie, organizațiile semnatare salută răspunsurile prompte ale CCR și AVP la semnalele trase de societatea civilă, precum și faptul că cele două instituții sancționează derapajele constituționale ale legiuitorului. Ne exprimăm încrederea că și Legea cartelelor și Wi-Fi-ului cu buletinul va fi declarată neconstituțională, în ședința din 16 septembrie 2014 în care CCR va dezbate sesizarea Avocatului Poporului.

Facem un apel către Parlament și Guvern să-și concentreze eforturile de propășire a neamului prin stimularea dezvoltării economice și mai puțin prin îngrădirea libertăților fundamentale.

*** Semnatari:

Maria-Nicoleta Andreescu, Asociația pentru Apărarea Drepturilor Omului în România — Comitetul Helsinki (APADOR-CH)

Bogdan Manolea, Asociația pentru Tehnologie și Internet (ApTI)

Mircea Toma, ActiveWatch

Ioana Avădani, Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI)

Ștefan Cândea, Centrul Român pentru Jurnalism de Investigație (CRJI)

Vasile Crăciunescu, Geo-spatial.org

Tiberiu Turbureanu, Fundația Ceata

Oana Preda, Centrul de Resurse pentru Participare Publică

Mihail Bumbeș, Miliția Spirituală

Toma Pătrașcu, Asociația Secular Umanistă din România (ASUR)

Gabriel Petrescu, Director Executiv, Fundația pentru o Societate Deschisă

2 comentarii :

Anonim spunea...

Daca ne vor conduce in continuare cei care merg zilnic la o anumita ambasada ca sa prezinte spre aprobare planul de munca, situatia va ramine aceeasi , adica in flagranta discordanta cu rendul European impus de Germania.
ntrucit sintem asezati de Dumnezeu in Europa, unde jocurile sint facute de Germania si Rusia, e de crezut(sau macar de sperat) ca si Romania se va alinia cursului.
In caz contrar alinierea se va face pe bucatele dar nu va fi total ocolita.
Cit despre ''JR Nyquist: "Merkel era monitorizată de NSA fiindcă este un agent al Rusiei".'' este greu de crezut ca situatia ar fi alta si nu ar fi prima (in Germania dar si in Europa).
Argumente gasiti aici:
''Angela Dorothea Merkel, pronunție în germană /ˈaŋ.ɡeːla doʁoˈteːa ˈmɛʁ.kl̩ / (v. AFI), (n. 17 iulie 1954, Hamburg, Republica Federală Germania)...
Tatăl Angelei Merkel este pastorul luteran Horst Kasner. Mama ei, Herlind Kasner, născută Jentzsch, este de profesie profesoară de latină și engleză. Imediat după nașterea Angelei familia s-a mutat de la Hamburg (RFG) în RDG. În 1978 Merkel și-a încheiat studiul fizicii la Universitatea Karl Marx din Leipzig. În 1986 și-a dat doctoratul în fizică, dobândind titlul „Dr. rer. nat.”. În timpul școlii și al facultății a fost membră a organizației de tineret socialiste Freie Deutsche Jugend (FDJ) (Tineretul German Liber), fără a deveni și membră de partid. Merkel a trăit în RDG până la prăbușirea acesteia și Reunificarea Germaniei din 1989-1990.

Între 1977 și 1982 a fost căsătorită cu fizicianul Ulrich Merkel. Din 1998 încoace este căsătorită cu chimistul Joachim Sauer. Ambele căsătorii au rămas fără copii.''

Oare a mai intilnit cineva niste nebuni sa plece din RF Germania in RDGermana, in anul 1954, si sa traiasca acolo, in deplina recunoastere sociala si politica, pina in 1990 ??!!

Riddick spunea...


Eu nu-mi dau seama de ce ar avea îndreptăţirea Germania să impună ceva, fie şi un "trend".

Nu ştiu să se fi asumat la nivel oficial (intern, extern) un curs ruso-german (nu că n-ar exista !), dar e cazul să nu se mai presupună c-ar exista vreun consens public pentru vreun curs, oricare ar fi el. Dezbatere publică şi mandat popular pentru orice decizie majoră, asta trebuie.

Obama are şi el un "trend", dar care intră în coliziune cu interesele SUA.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO:

Radu Carp, 2012: "Iar pentru a pune această întrebare în contextul României de azi, dincolo de problema naţională sau cea a păstrării Tradiţiei şi a religiei, nu cumva orice structură federală ar conveni unui stat care, oricum am lua-o, se află şi se va afla la periferia geografică a Europei ? O Românie parte a unui stat federal care să aibă aceeaşi pondere cu orice alt stat membru… ar fi sau nu în interesul naţional ? Ori este cumva în interesul naţional să menţinem aceeaşi elită birocratică necompetitivă care se auto-regenerează tocmai pentru că ne aflăm la periferie şi undele de şoc ale unui model mai eficient de organizare nu mai sunt aproape deloc resimţite ? Suveranitatea pe care unii dintre noi sunt gata să o apere cu preţul vieţii nu este nimic altceva decât un concept determinat istoric, născut pentru a legitima modelul statului centralizat împotriva unor ameninţări externe şi contestări interne".

Postări populare (nu P.P.E. !):