16 iulie 2013

Lobby-ul chinez din România lucrează şi pentru Rusia



Trebuie spulberată naivitatea unora care cred că apropierea "economică" de China nu-i totuna cu o cedare faţă de Rusia.

Ne lămureşte despre asta Vocea Rusiei:

[...] În această conjunctură este firesc ca ţările din Europa de Est să simtă gravitaţia politică a Moscovei şi Beijingului. În acest areal geopolitic, China şi Rusia acţionează în tandem şi degeaba unii factori de decizie de la Bucureşti încearcă să reproducă schemele din epoca lui Ceauşescu prin tentative de a crea o ”concurenţă” şi ”tensiune” între cele două mari puteri. Asemenea tentative nu fac decât să provoace zâmbete în rândurile decidenţilor ruşi şi chinezi care sincronizează zilnic soluţiile bilaterale pentru probleme mult mai complexe decât ”intrigile de palat” de la Bucureşti. Zona balcanică şi, în general, ”Europa nouă” este una dintre zonele geopolitice în care interesele celor două ţări sunt sinergice şi complementare.

Sabina Fati a fost unicul analist român care a remarcat construcţia unei alianţe ruso-chineze în contextul schimbărilor din Europa de Est: “România se întoarce spre Est în acelaşi timp în care Rusia şi China îşi construiesc propria lor axa de putere şi chiar în zilele în care aveau loc exerciţiile navale ruso-chineze, premierul român şi ministrul său de Externe se lăsau îmbrăţişaţi la Beijing şi la Moscova.”

Schimbările tectonice în politica românească nu au cum să se petreacă peste noapte, însă direcţia este deja stabilită. Nici Băsescu şi nici Ponta nu ar fi făcut gesturile din ultima perioadă dacă aveau alte opţiuni, deci zarurile au fost aruncate, iar deciziile care au creionat schimbările din ultima perioadă nu au fost luate la Bucureşti. Restul sunt detalii tehnice pe care le vom vedea pe parcurs.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

P.S.D. Belgia, 2011: MANIFEST POLITIC PENTRU O EUROPĂ FEDERALĂ - O iniţiativă a Forumului Permanent al Societăţii Civile Europene
Forumul face apel la o idee de Uniune care este diferită de cea practicată de guvernele Statelor Membre. În special cu privire la Europa Mediteraneana şi de Est, Uniunea trebuie să mai vadă încă o dată (să revizuie) politicile de vecinătate. Trebuie sa creem noi legături cu “societatea civilă” care se „trezeşte” din ce în ce mai mult în ţările menţionate şi care speră în democratizarea instituţiilor. Deja prin 2006 Forumul sugera ca UE să co-fondeze, împreună cu ţările din jurul Mării Mediterane, Mării Negre şi Mării Caspice, o Alianţă a Celor Trei Mări, inspirată dealtfel şi din precedenta ECSC (Comunitatea Cărbunelui şi a Oţelului) şi de Procesul Helsinky. Luându-se în considerare insuficienţele Tratatului de la Lisabona, ar fi indicat să se revizuie fundamentele Uniunii, angajându-ne în dezbateri vaste în cadrul societăţii europene, în toate Statele Membre, pentru un Proces Constitutional European, care să răspundă aşteptărilor cetăţenilor europeni cu privire la democraţie, nevoilor epocii în care trăim, pentru a putea face faţă crizei multiforme actuale şi rolului Uniunii Europene în lume. În acest cadru, Forumul a decis să lanseze o dezbatere asupra metodei şi o agendă, care vor sta la baza acestui proces constituţional.Forumul Permanent al Societatii Civile Europene este convins de necesitatea de a inventa, prin dezbatere democratică şi respectând persoanele şi culturile, O Nouă Formă de Federalism la nivel de continent, adaptată la diversitatea europeană şi consolidându-i unitatea.

Postări populare (nu P.P.E. !):