16 iulie 2013

Lobby-ul chinez din România lucrează şi pentru Rusia



Trebuie spulberată naivitatea unora care cred că apropierea "economică" de China nu-i totuna cu o cedare faţă de Rusia.

Ne lămureşte despre asta Vocea Rusiei:

[...] În această conjunctură este firesc ca ţările din Europa de Est să simtă gravitaţia politică a Moscovei şi Beijingului. În acest areal geopolitic, China şi Rusia acţionează în tandem şi degeaba unii factori de decizie de la Bucureşti încearcă să reproducă schemele din epoca lui Ceauşescu prin tentative de a crea o ”concurenţă” şi ”tensiune” între cele două mari puteri. Asemenea tentative nu fac decât să provoace zâmbete în rândurile decidenţilor ruşi şi chinezi care sincronizează zilnic soluţiile bilaterale pentru probleme mult mai complexe decât ”intrigile de palat” de la Bucureşti. Zona balcanică şi, în general, ”Europa nouă” este una dintre zonele geopolitice în care interesele celor două ţări sunt sinergice şi complementare.

Sabina Fati a fost unicul analist român care a remarcat construcţia unei alianţe ruso-chineze în contextul schimbărilor din Europa de Est: “România se întoarce spre Est în acelaşi timp în care Rusia şi China îşi construiesc propria lor axa de putere şi chiar în zilele în care aveau loc exerciţiile navale ruso-chineze, premierul român şi ministrul său de Externe se lăsau îmbrăţişaţi la Beijing şi la Moscova.”

Schimbările tectonice în politica românească nu au cum să se petreacă peste noapte, însă direcţia este deja stabilită. Nici Băsescu şi nici Ponta nu ar fi făcut gesturile din ultima perioadă dacă aveau alte opţiuni, deci zarurile au fost aruncate, iar deciziile care au creionat schimbările din ultima perioadă nu au fost luate la Bucureşti. Restul sunt detalii tehnice pe care le vom vedea pe parcurs.

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Ştefan Vlaston, 2013: "Pentru România, Grecia, Spania, Portugalia, Italia, ţări cu un comportament economic iraţional, în care pomenile electorale sunt principalul mod de a câştiga alegerile, nu calitatea oamenilor, programelor şi proiectelor, este categoric util un jandarm european, care să evite ca ţări din UE să intre în capcana în care a intrat Grecia, ca urmare a acţiunilor unor conducători iresponsabili sau criminali de-a dreptul. Chiar evoluţia spre SUE, Statele Unite ale Europei, cu cedări de suveranitate, este benefică pentru România."

Ştefan Vlaston, 2015: "Toate astea s-au întâmplat pentru că n-au existat reguli clare şi pentru împrumuturi, şi pentru limita până la care merg suveranitatea şi independenţa economică. Este momentul adevărului. Avem nevoie de un nou proiect, un nou tratat, pentru constituirea Statelor Unite ale Europei (SUE). Cu reguli clare, cu avantaje clare pentru cei care aderă la proiect, cu responsabilităţi clare ale guvernelor, cu limitări de suveranitate pntru cei care aderă la Uniune. Fără independenţă economică, dacă independenţa înseamnă să iei bani împrumut, după care să nu-i mai restitui. Un guvern SUE unic, cu prerogative clar delimitate. Un buget al SUE comun, folosit după nevoi, de fiecare ţară, sub control SUE. Ponderea în instituţiile de control să fie dată de nivelul contribuţiei la bugetul comun, altfel ne întoarcem la evenimente precum cele de azi din Grecia."

Postări populare (nu P.P.E. !):