08 decembrie 2012

"Oil Terminal" - adevărata ţintă a ruşilor în ţara noastră



Reiau această postare de acum câteva zile (pe care am şters-o, din neatenţie).

În programul politic al USL apare menţionată ca obiectiv prioritar conducta de petrol Constanţa-Trieste ("Implicarea activă a statului român în REALIZAREA PROIECTULUI EUROPEAN DE TRANSPORT AL GAZELOR NATURALE - Nabucco şi AGRI - şi a conductei de petrol Constanţa-Trieste"). Această conductă ar avea rolul de a transporta spre centrul Europei petrol extras din state riverane sau apropiate Mării Negre, dar în principal petrol rusesc. Bulgarii au renunţat oficial la o conductă similară care ar fi transportat petrolul necesar altora, cu risc de poluare pentru Bulgaria (premierul bulgar, Boiko Borisov: "Nu pot să le explic locuitorilor din Burgas de ce vin zilnic două petroliere în port, la descărcare"). Se pare că "proiectul mare" are dificultăţi din cauza opoziţiei Croaţiei de a i se tranzita teritoriul, dar se are în vedere "proiectul mic", adică o conductă doar până la rafinăriile ruseşti şi sârbeşti (Videanu trăsese sforile pentru participarea Gazprom la construcţia conductei de petrol Constanţa-Pancevo, care ar fi, de fapt, primul tronson al "conductei mari"). După instalarea guvernului Ponta, printre primele controale la firme de stat importante a fost unul la Oil Terminal, unde "s-au găsit nereguli". Oil Terminal este una dintre firmele care ar realiza proiectul PEOP (Constanţa-Trieste), iar PEOP este inclus oficial în Strategia Energetică a UE și s-a făcut şi o invitaţie Rusiei pentru a participa la proiect. Iniţiativa acestui proiect "a pornit de la România" (Emil Constantinescu, 1999). Evident, Constantinescu recita de fapt o comandă externă. Toţi preşedinţii şi premierii de după 1999 au făcut lobby pentru "proiect".


     *  TISE vrea să discute mai mult despre "Oil Terminal" decât despre "Oltchim"
     Ruşii de la TISE-Gazprom sunt interesaţi să cumpere "Oil Terminal" şi, ca să obţină acest lucru, ar fi dispuşi să achiziţioneze şi alte active de pe piaţa românească, printre acestea numărându-se şi Oltchim, potrivit surselor noastre.
     Compania constănţeană prestează servicii în domeniul petrolier, fiind una din principalele societăţi româneşti cu acces la Marea Neagră prin care se face importul/exportul de ţiţei, produse petroliere, petrochimice şi produse chimice lichide.
     Faptul că ruşii sunt foarte interesaţi de "Oil Terminal" este în concordanţă cu declaraţiile lui Sorin Ciutureanu, director general Oil Terminal Constanţa, făcute în cadrul unui interviu acordat ziarului BURSA, publicat pe 19 noiembrie. Domnia sa ne-a declarat: "Ca tendinţe, un important punct de analiză îl constituie pentru noi relaţia cu rafinăria Nis din Serbia, încărcările şi descărcările de produse ale acesteia putând creşte semnificativ prin Oil Terminal".
     Nis Serbia face parte tot din grupul Gazprom.
     Secretarul de stat în Ministerul Economiei, Rodin Traicu, a declarat, recent, că o delegaţie a companiei ruse TISE este aşteptată la Bucureşti în câteva zile pentru discuţii privind o "colaborare strategică" în sectorul petrochimiei, rafinării petrolului şi a produselor chimice, inclusiv Oltchim.
     Potrivit surselor noastre, TISE vine să asigure Guvernul că sunt interesaţi de afaceri cu noi, însă o decizie concretă nu este aşteptată mai devreme de luna martie 2013.
     Rodin Traicu a spus: "Cei de la TISE au reprogramat vizita datorită unor evenimente care au avut loc în Federaţia Rusă la care preşedintele TISE a fost antamat. Vizita este la nivel de preşedinte al TISE, probabil va avea loc la mijlocul lunii decembrie şi va fi stabilită pe canale diplomatice, prin ambasada României la Moscova".
     Întâlnirea cu delegaţia companiei ruse a fost iniţial programată pentru mijlocul lunii noiembrie. Ziarul BURSA a relatat, în exclusivitate, la începutul lunii noiembrie, că secretarul de stat din Ministerul Economiei, Rodin Traicu, a invitat conducerea TISE să facă o vizită de lucru în România pentru a discuta despre posibilele investiţii ale grupului rus în ţara noastră, în special despre Oltchim.
     Compania TISE, din grupul Gazprom, s-a arătat interesată la începutul anului de preluarea combinatului chimic Oltchim Râmnicu Vâlcea, dar nu a participat la licitaţia organizată de Ministerul Economiei în luna septembrie.
     Oltchim are datorii pentru credite contractate de 72 milioane euro la BCR, 11,5 milioane euro la CEC şi 35 milioane euro la Banca Transilvania. 

3 comentarii :

Riddick spunea...

Introducerea am recuperat-o de pe Facebook, articolul din "Bursa" de la sursă, linkurile a trebuit să le caut iar.

Anonim spunea...

Bine bine asta e varianta oficila dar in spate ce se ascunde, cine se ascucunde si de ce o face. Sa mai adaug ca noi suntem la margine de imperii si interese.

Riddick spunea...

Sunt la vedere făptuitorii, au stilou şi funcţii oficiale când semneaza porcăriile, şi le laudă apoi la televizor.


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Leonard Orban, 2011: "Guvernele europene, deci şi cel român, vor avea în viito­rul nu foarte îndepărtat competenţe din ce în ce mai mici în materie de regle­mentări în domeniul economic, deci şi o marjă de manevră din ce în ce mai redusă. Bugetele naţionale vor fi avizate de Bruxelles. Parlamentul va trebui să ţină seamă de aceste opinii. Şefii de state îşi vor asuma angajamente punctuale pe domeniul economic. Iar apariţia unui guvern al Uniunii Europene, în adevăratul sens al cuvântului, care să gestioneze politica economică şi fiscală este inevitabilă. În faţa competiţiei dure a Asiei şi Americii, Europa va trebui să-şi aleagă un guvern unic, altminteri riscă să-şi piardă influenţa. O pierdere a influenţei ar însemna o lovitură extrem de dură pentru fiecare cetăţean pentru că pierderea influenţei echivalează cu scăderea drastică a nivelului de trai. Eu nu văd o altă soluţie decât un guvern european."

Leonard Orban, 2011: "În momentul de faţă, interesul vital pentru România este consolidarea Uniunii Europene. Acea idee a Statelor Unite Europene este o idee spre care trebuie să mergem, pentru că, altfel, dacă ne uităm pe hartă, Europa e un continent mic, în pierdere de viteză, cu o populaţie care îmbrătrâneşte, cu anumite avantaje, dar şi cu multe dezavantaje. Dacă europenii vor să menţină un anumit nivel de trai, un anumit standard de prosperitate, au nevoie de unitate. Altfel, vom deveni irelevanţi la nivel global, ceea ce înseamnă că standardul de viaţă, prosperitatea va scădea semnificativ, ne vom confrunta cu crize majore şi, până la urmă, nu vreau să avansez scenarii foarte dure, dar, în condiţiile în care această construcţie se va prăbuşi, cred că există riscul să ne întoarcem la situaţiile de dinaintea celui de-Al Doilea Război Mondial".

 

Postări populare: